Inderdaad, wat we doorkrijgen qua spelers waar we geïnteresseerd in zijn en de uitgesproken ambities loopt het compleet scheef. De bord-op-schoot scouting erger ik me kapot aan. En dan wel 7,5 neer willen leggen voor Marco en niet voor Maher. Met goed onderhandelen moet die prijs toch wel neer te leggen zijn en als het goed is, is het geld er ook. Als je echt de ambitie hebt die je uitgesproken hebt versterk je het middenveld gewoon met Maher, ongeacht of Eriksen vertrekt. Zou prachtig zijn als die twee samen zouden spelen een seizoen (Siem zie ik liever gisteren dan vandaag vertrekken). Dat heeft niets te maken met onverantwoord investeren. Toptalent kost geld en we hebben de schaapjes nu op het droge, dan zal een zo'n aankoop je niet in de problemen brengen. Sowieso dat er nog wat verkocht gaat worden en zelfs zonder zou het nog prima moeten kunnen.
Met dit gierige gedrag wordt goedkoop duurkoop. Wil je met Duarte en vd Hoorn verder gaan komen in de CL? Gaat lastig worden. Kwaliteitsinjecties zijn simpelweg nodig. Dat we 3x op rij kampioen zijn geworden ligt niet aan individuele klasse, daar hebben we simpelweg een gebrek aan. Wil je ook maar iets bereiken komend jaar moet er een nieuwe rechtsbuiten, en moet je gewoon Siem vervangen met Maher. Dan hopen dat Eriksen 1 jaar verlengt en dan zet je er gewoon een clausule in dat hij het jaar erop voor 12m weg mag.
En dan Boerrigter...Ik denk dat ze van het beleid wijken omdat ze weten dat hij toch geen verkoopwaarde heeft en hij een fractie beter is dan wat we hebben (hoe tragisch) dus dan kunnen ze hem net zo goed behouden. Denk niet dat je het moet zien als breken met het beleid omdat Boerrigter zo 'belangrijk' kan zijn.
Laatst bewerkt: 19 jun 2013