Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    100,- meer betalen is 100,- meer betalen? Ja wat is 100euro? Ik heb dat niet iedere dag in mn binnenzak. Voor die 100,- meer heb ik op de dag van de release 2 games extra. Alsof de PS4 minder lang mee gaat :"D

    En die grafische verschillen.. niemand weet dat, maar hoogst waarschijnlijk deze generatie wel

    Dit van die servers vind ik voor multiplayer gamers een hele goede reden om voor de Xbone te gaan. Als je geen MP games speelt komen er andere factoren bij kijken als je het mij vraagt.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Gaat de Xbox One ook daadwerkelijk veel exclusives uitbrengen of is het net zoals voorgaande jaren snel weer afgelopen? Het is allemaal koffiedik kijken, en de feiten op het gebied van mogelijke grafische verschillen spreken op dit moment in het voordeel van de PS4.

    Ach, feit is dat je waarschijnlijk met geen van beide consoles bang hoeft te zien om een miskoop te doen als je van games houdt. Het is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. Ieder heeft zijn eigen redenen om voor de One of PS4 te kiezen. It's allright.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.481
    Leuk Bevonden:
    5.078
    Omdat Daan geband is :+
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    100 euro is geen kattepis maar op een console waar je in zn lifecycle duizenden euro's aan uit geeft..

    ik snap dat het wel mee telt maar je moet het verschil ook niet groter maken dan het is

    nog steeds? kan ik ergens een petitie tekenen om dat ongedaan te laten maken?
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Precies. dat vind ik dus ook. Ik speel geen MP meer en vind persoonlijk mijn keuze voor de PS4 niet meer dan logisch, zeker omdat ik ook veel heb met de games van Naughty Dog, Santa Monica en Quantic Dreams.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Omdat Plus een puike dienst is, nu al.
    Ik heb het op de PS3 ook nu al, en niet omdat ik het nodig heb om online te gamen, maar om de games die ik erbij krijg....en dat zijn niet alleen indiegames, ook retailgames....beter je huiswerk doen voordat je over iets gaat klagen waar je duidelijk geen verstand van hebt.;)

    Is dat echt zo gek op een Xbox forum?
    Valt mij eigenlijk nog mee dat de PS4 zo hoog staat hier.

    Zo veel verschil was er toch niet voor de 180 DRM van MS?
    Iets van 20 ofzo?:confused:
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.481
    Leuk Bevonden:
    5.078
    Opnieuw, hij had een ander account gemaakt en poste voor zijn doen normaal maar sommige mods konden hem niet aan volgens mij en werd opnieuw geband.
     
  8. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Natuurlijk ga je die verschillen terugzien. Het verschil tussen de beide grafische kaarten zijn aardig groot, en het verschil tussen een unified 8gb DDR5 RAM waarbij maar 1GB voor het OS gebruikt wordt in tegenstelling van de Xbox One waar 3GB van het 8gbDDR3 RAM geheugen voor het OS wordt gebruikt ga je ook zeker terugzien in games ( niet alleen graphics ).

    En ok ik zal toegeven ik neig op het moment gewoon erg sterk naar Sony en heb een beetje een hekel gekregen aan Microsoft sinds de aankondiging van de Xbox One en hun hele visie op het apparaat.

    Ik ben sinds het begin een fan van de Xbox geweest, had al vrij snel na de launch de eerste Xbox gehaald, en daarna gelijk overgestapt op de Xbox 360. Jarenlang op gespeeld maar omdat er opeens gewoon kei weinig goede exclusives voor uitkwamen ( ja Gears,Halo,Forza,Fable..deeltje 3/4 etc nou wooptidoo ) heb ik 2 jaar geleden een PS3 in huis gehaald. Natuurlijk een enorme backlog aan exclusives maar het feit dat ze ( Sony ) de console nu nog zo intensief steunt zegt voor mij genoeg. Ik had graag meer pareltjes zoals Lost Odyssey of Blue Dragon gezien op de 360, iniedergeval wat meer diverse exclusives in de latere jaren van de console.

    Daarintegen heeft MS ook zeker een geweldig platform neergezet in Xbox Live Arcade. Waar het in het begin het limiet van 50mb games had, zitten we nu eigenlijk volwaardige titels te spelen. Het probleem van Microsoft is dat ze met de Xbox One indies geen platform geven om zelf op te publishen, gratis en zonder gezeik. Dat zijn zaken die ik niet ok vindt in deze tijden, en ook als je kijkt naar wat Microsoft vraagt voor een patch.. lol.

    Ik heb een enorme XBLA library maar die shit kan ik toch niet overnemen naar de Xbox One, en voor de rest is er echt nog geen enkele exclusive die mij interessant lijkt. Waren ze met een volwaardige Crackdown 3 gekomen..hey op dat moment ga ik wel ff serieus naar die Xbone 180 kijken :).
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  9. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is nog steeds niet bevestigd. :)
    En voordat de Xbox al die 5 gig maximaal gebruikt zijn we wel een paar jaar verder.
    Zie wat ze nu nog uit 512 mb halen op de 360.
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Xbone 180 :emo:
     
  12. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Bron?
    Er is nergens aangekondigd dat er maar 2GB ram wordt gebruikt voor games, wie weet maar 512MB? Wie weet gebruik de PS4 4GB aan het OS en X1 maar 512MB, dan is je mondje wel gesnoerd :+
    Als je ook eens in het midden ziet wil MS niet meer de problemen van RROD en heeft het lager aangepakt, ik sta er eigenlijk ook niet versteld van als de PS4 juist wel oververhit, GDDR5 word daarom ook juist bij PC's met goede ventilators gebruikt en die zie je niet zo snel in een console.

    En zoals Hybrid zegt, de X360 gebruikt alleen maar 512MB ram en kijk eens naar BF3 wat ze daar uit trekken. Sta er eigenlijk nog steeds van versteld.
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.481
    Leuk Bevonden:
    5.078
    Ik vertrouw 3rd party controllers niet, ze werken bijna nooit goed.
     
  15. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    BF3 ziet er niet echt goed uit op consoles imo. Natuurlijk kunnen ze op een gesloten console nog geweldig veel uit het geheugen halen, kijk maar naar wat Naughty Dog presteerd met 256/256 split geheugen op de PS3.

    Maargoed hier is je bron :

    https://www.gameinformer.com/b/feat...-ones-chief-product-officer-marc-whitten.aspx

    In dat filmpje wordt bevestigd dat de Xbox One 3gb voor het OS gebruikt.

    Het is idd een gerucht ( wat wel erg krachtig is ) dat de PS4 maar 1gb of 1.5gb voor het OS gebruikt, aangezien 4gb het originele plan was voor de PS4, en de Killzone Shadow Fall ontwikkelaars al hebben gezegd dat ze toen 3gb voor het RAM konden gebruiken.

    Daarnaast is Sony een hardware bedrijf, en maken ze eigenlijk alleen maar betrouwbare hardware. Ik verwacht geen overhittingsproblemen in de PS4.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    De laatste dag vh jaar staat daar toch. Is om aan te geven dat het nog dit jaar komt
     
  17. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Als je totaal niet mee leest met het topic en geen idee hebt van wat er bevestigd is, ga dan ook geen onzinnige uitspraken doen. _0/
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Voor een MP game ziet BF3 er best goed uit imo. Een van der mooiere MP game zelfs. En daarnaast is het 12vs12 met grote mappen en ook nog destructie die je in geen andere game ziet. :)
     
  19. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    PleeStation versie 4
     
  20. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga em gewoon de Xbone noemen hoor..niks mis mee. Niet eens perse als belediging ofzo.
     

Deel Deze Pagina