De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    Whahaha.........en bedank Han voor de foto's.

Briljant :+

2. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Sexy foto trouwens he van die vrachtwaggel chauffeur in de blokjes broek...

Zag het ook later pas........

Iemand een euro???????
    Vloep.....in de gleuf en wellicht gaat ie dansen :)

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Hahaha, had er gauw ff paar gepakt want moest weer aan het werk.

Ik heb trouwens nog nooit m'n dbkillers er in gehad (in NL) eerste wat er uit gaat :)
    Moet wel een beetje geluid uit komen :cool:

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Db killers staan leuk op de vensterbank :)

5. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Full system met cat-vervanger en geen db-killer erin nog nooit gezeik gehad. In Duitsland wel even de db-killer erin natuurlijk.

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Is Duitsland strenger daarin? Ga eind zomer naar de Eifel en wordt mijn eerste keer. Geen flauw idee waar ik rekening mee moet houden. Moet dat nog allemaal uitzoeken.

7. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja nogal ja. Altijd even een DB-killertje erin doen. Als je de verkeerde agent heb (en vooral in de Eifel want daar rijden nogal wat motorrijders) dan zou je zelfs je motortje kunnen laten staan omdat je dan ter plekke in principe je uitlaat zou moeten verwisselen.

Het val sowieso aan te raden om een DB-killer erin te hebben als je buiten Nederland gaat rijden (en als je naar de TT gaat ;) ).

8. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Volgende week VRO-R in Enschede.
    Echt relaxed, in de provincie Overijssel krijg je (fikse) korting op deze rijopleiding ipv 250 betaal ik maar 50,-

Ik hoop dat het heel leerzaam is :)

9. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week donderdag (20e) naar Termaat Motoren te Nijmegen gegaan om daar samen met m'n pa, helmen te kopen. Hij heeft daar de Schuberth C3 gehaald en ik heb toen voor een SR1 Technology gekozen met een donker getint visier, helaas was de kleur van de helm die ik wou niet aanwezig maar gelukkig de maat wel! Ik dus passen en het bevield me wel!
    Termaat heeft toen gekeken of de kleur nog op voorraad was bij de importeur, en dat was hij! De helm werd besteld en ze zouden hem naar me opsturen, ik helemaal blij naar huis, met de gedachte dat met een beetje mazzel zaterdag er zou kunnen zijn zodat ik zondag ff kon rijden! Maandag ochtend belde ze me op om te vertellen dat hij verkeerd gesorteerd was |:- bij de post en dat ik hem nu woensdag kon verwachten.
    Woensdag 9:00u s'ochtends kwam de pakketdienst al langs, helemaal blij dat hij zo vroeg op de dag langs kwam en ik dat pakketje helemaal enthousiast uitpakken; zit de verkeerde helm er in.. :F: Ze hadden een duurdere variant gestuurd namelijk; Schuberth SR1 Racing line 8). Het donker getinte visier zat er gelukkig wel bij :+ Ik dus weer bellen..
    De kleurcode die gebruikt word met de Technology versie werd ook gebruikt voor de Racing line. Ik terug sturen, verzendkosten werd allemaal vergoed! Super service, ik werd helemaal op de hoogte gehouden waar mijn helm was.
    Vanochtend is de helm binnen gekomen en helemaal compleet, zie resultaat; \o/

10. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik kan niets anders zeggen dan: WHaaaa VETTE HELM!! 8)
    Die kleurtjes doen me een beetje aan GranTurismo denken (Blauw Rood)

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je voor een boer uit brabant ook geen korting fixen? :+

Vette helm!

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
  13. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
  14. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Dochtertje op bed dus ff tijd om speedy te laten glimmen:

Hopelijk blijft het droog dan kan ik vanavond nog een paar KM's em weer smerig maken!

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zijn er hier mensen al bezig met die nieuwe regels van het A rijbewijs? Ik zit zwaar te overwegen om aan mn motorrijbewijs te beginnen. Ben nu 22, zou dus in de A1 klasse komen, A2 direct kan pas vanaf 2014 of als je al 2 jaar een a1 rijbewijs hebt. Wat zouden jullie doen, al beginnen met a1, wachten tot 2014 en a2 halen of wachten tot ik 24 ben en meteen voor A gaan.

16. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Nou ik denk dat ik gelijk voor A zou gaan in 2014, ben je er in 1x vanaf.

Anders moet je nu A1 halen.. 2jaar lang op een opgevoerde brommer rondrijden.. dan A2.. geen idee welke motoren in die categorie vallen om vervolgens in 2016 nog een keer examen moet doen voor het Atje en dan eindelijk de motor mag rijden die je echt wil.

(ik vind die nieuwe regels de grootste onzin en geldklopperij die er is... bah)

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    A2 zijn motoren die alleen op KW beperkt zijn, dus max 35kw (Eerst 25). http://www.35kw-motor.nl

Vind deze regels ook de grootste onzin regels die er bestaan, dat je eerst een lichtere motor moest rijden, en dan pas op zwaar kon, oke. Maar nu in 3 fases, waarin de 125cc gewoon klinkt en eruit ziet als een brommer. Een 125 cc haalt ook maar net de 120/130. Anders zou ik nu A1 halen, en dan op mijn 24e (2014) A doen. Beter dan die 2 jaar ff doorsparen dus, en meteen volle bak gaan.

Laatst bewerkt: 1 jul 2013
  18. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Verstandige keus! Ik denk zelf ook niet dat je beter/veiliger leert rijden door je A in fases te halen.
    2jaar lang sparen kun je vast een leuke motor en nog belangrijker: goede gear kopen.

Edit: ik heb ff op die link geklikt.. enige motor die misschien nog leuk is is die KTM.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat zijn ook de wat nieuwere motoren, er is een hoop oud te koop, of je kan een 70kW motor kopen en terug voeren. Zoals Ninja's oid. Vraag me af of je op je 23,5 al mag beginnen met lessen op een A motor. Zal wel niet, ivm AVB.

20. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Dat is per rijschool denk ik heel verschillend. Ik heb praktisch op alleen maar zware motoren gelest en afgereden op een lichte motor.

Voor mij maakt de regeling niet zo uit, ik heb mijn motorrbw alleen maar gehaald omdat ik voor mijn hobby een licht motorrbw nodig had. Oude opgevoerde brommertjes uit de jaren 60 en 70 (Kreidler 50cc en Zundapp 125cc). Bij dagelijks snelweg gebruik zou ik een 125cc motor met een A1 rijbewijs afraden, 115 km/h is niet genoeg om veilig te rijden met een motor.

Deel Deze Pagina