[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Zal binnenkort me aanraders posten, eindelijk uit het centrum kunnen vertrekken. Wat heerlijk om weer op kantoor te zijn: Warme douche, Internet en Stroom, Lampen.

Wel ongeveer 2 boeken uitgelezen dit weekend met een romantisch kaarslichtje, wat is de Riyria Revelations een toffe serie tot nu toe vind ik het per boek beter worden.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Yay, eindelijk een 'nieuwe' boekenkast!
    Het is een zwarte!
    Helaas uiteindelijk niet meer ruimte dan met de oude. :F: Dat laatste vak is net te klein om pockets in kwijt te kunnen.
    Ach, het is iig wat mooier.

Vreemd genoeg stinkt ie nog steeds naar verf, en dat een jaar nadat ie is geverfd. wtf. :mad:

En ik lig voor de verandering op schema voor mijn challenge. :p

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Mijn moeder is ook eindelijk begonnen aan Norwegian Wood. Ze had al eens eerder interesse om het boek te lezen, maar laat vaak dingen nog een tijd liggen. Dit heb ik dan echt weer van haar. :+

Ik ben benieuwd wat ze er van vind. Een vriendin van mijn moeder heeft hem al gelezen. Het was ook haar eerste Murakami. Ze vond het heel vreemd, maar wilde beslist meer lezen.

Ik hoop dat moeders een soortgelijke reactie geeft. :D

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Hoever ben je ondertussen met Schaap, Yellow? :)

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ikea? Mijne lijkt er wel wat op, en zwart is gewoon awesome als boekenkast. Jammer genoeg zit die van mij praktisch vol, misschien een keer een extra plank kopen, want stapelen vind ik eigenlijk maar lelijk (wel noodzakelijk :p)

Oh, ik zat inderdaad al naar je challenge te kijken, je hebt dit boek ook aardig snel uitgelezen toch? Ik heb je er weleens langer over zien doen (met een gem van 7 p/d) Ik wil eigenlijk met mijn challenge die van vorig jaar overtreffen, maar heb vanaf september weer heel wat uur college, dus ben bang dat het niet gaat lukken (hoewel ik nu al op 55 zit ofzo :+)

@Namedwarrior Wow heavy, zat je gewoon thuis dan, of was je geevacueerd? Het lezen klinkt wel romantisch, lijkt me ook wel bizar als je een langere periode geen stroom hebt, dat komt in NL nooit voor. Volgens mij val je dan bijna in een zwart gat, als je ziet hoeveel je eigenlijk met elektriciteit doet. 8)

6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Boekje lezen bij kaarslicht met een lekker drankje en een hapje? Prima toch :p Vandaag stuk gelezen in Norwegian Wood toen ik bij pa en ma op bezoek was maar vond er in eerste instantie vrij weinig aan... Binnenkort maar eens lenen en nog een echte kans geven!

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Geen idee waar het vandaan komt. Mijn vader zegt dat hij deze kast al had voor ie met mijn moeder trouwde, dus... tsja. Zo ver kan ie niet terugdenken. :+ Vorig jaar had ie het nieuw likje verf gegeven. Helaas heeft hij het niet bepaald secuur gedaan en zitten er vlekken en andere troep 8) Maar goed, je zet de boeken erop en het ziet er heel fancy en duur uit (hij blijft maar herhalen dat het echt eiken is... joepie! :p)
    Nu nog de verflucht weg zien te krijgen. :confused:

En 7 pagina's per dag zal toch vast niet mijn gemiddelde zijn geweest, haha. :+ Maar je hebt gelijk, deze ging wel vlot. Ach, je kent de Luitingh boeken; niet bepaald klein lettertype. En het was een stuk minder vreselijk dan deel 1, dat helpt ook.

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat bedoel ik, je moet al bij kaarslicht lezen (lijkt me geen probleem ;)) anders kun je 's avonds al niet lezen. Hapje en een drankje lijkt me ook lastig als je niet naar buiten kunt en als je geen elektriciteit hebt wordt het na een tijdje ook lastig (geen waterdruk dan toch) Nou ja, dan heb ik wel lekker de tijd om mijn backlog weg te werken. :+

9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Zat gewoon thuis aan de andere kant van de straat werd het geevacueerd. Kon gelukkig nog richting huis bellen met de mededeling dat alles goed was en dat er overstromingen waren, waarin me moeder antwoordde ''oké, je zusje en ik gaan een weekje naar Griekenland''. Verder wel gewoon water, je kan alleen niet koken, de stad uit, of enig contact aangezien alle oplaadbare plekken druk waren.

Opzich niks verkeerd met een aantal dagen zonder elektrische mogelijkheden, ben gelukkig goed in het wassen met een zeepblok, had weinig eten in de vriezer/koelkast en een aantal restaurants hadden BBQ's en Koude biertjes. Verder maandag was het druk met mensen die terugkwamen en begonnen met het opruimen van hun huis dus dan gaat een hele dag voorbij aan troep weggooien.

Dinsdag waren een aantal bruggen open dus kon eindelijk de stad uit richting kantoor, een warme douche, internet, en alles opladen. Nu alleen nog hopen dat mijn huis snel stroom krijgt, zijn ongeveer de enige nog in de stad :)

On-Topic:

Lezen met kaarslicht is te doen maar het geflikker is behoorlijk vervelend, gelukkig bleef het redelijk lang licht buiten.

Edit: Zit even te kijken naar die stats op goodreads, die zijn wel nice ben nu ongeveer op de helft van het aantal pagina's als vorig jaar dus dat zou inhouden dat ik ongeveer net zoveel lees.

Laatst bewerkt: 27 jun 2013
  10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Sinds de laatste keer dat je dat vroeg meer dan 80 pagina's verder. :+

11. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Na gister met een groepje allemaal reisverhalen uitgewisseld te hebben het boek ''One Year Lived'' van Adam W. Shephard opgepakt. Op de helft ongeveer al (vrij van werk) en hij kan behoorlijk goed formuleren hoe voor mij het reizen ook is, heb nu ook weer meteen zin om een vliegtuig in te stappen en in een chaotisch land te wonen.

Aanrader voor iedereen die ooit het idee heeft om een tijd te reizen, of ooit op pad is geweest.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Weet je wat irritant is? Boeken zonder hoofdstukken! Nu weet ik nooit waar ik moet stoppen. :+

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    En bij Dan Brown de te kleine hoofdstukken. Je blijft lezen tot je ze uit hebt. :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Flamel had dat ook wel, dan blijf je inderdaad al snel bezig. Maar dan heb ik liever dat dan helemaal geen hoofdstukken. :+ Dat voelt altijd zo aan alsof ik midden in een zin stop. :p

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ga dan maar geen Ludlums lezen. Die lezen echt kut en dan is het verhaal vaak ook nog rete ingewikkeld. 8)

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ludlum... zijn dat die Bourne boeken?

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    En tig anderen. Waarom denkt iedereen gelijk aan die Bourne. :'-(

Robert Ludlum heet de man. Was in zijn hoogtijdagen één van de beste schrijvers ter wereld.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Omdat ik geen boeken van hem heb gelezen, dus dan is dat het enige waardoor zijn naam een belletje doet rinkelen. Sorry. :+

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Maakt niet uit. Komt wel vaker voor.

Zeg, heb je het HP topic al bekeken? ;)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, er hoort een cadeautje voor mij te staan, maar er is niks. :p

Ik gok dat er een Emma foto stond? :+