Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zorg je ervoor dat je flexibel genoeg bent om ATG te squatten? Heb al wat stretch oefeningen gezien op dbb, maar misschien dat jij wat specifieke oefeningen hebt? Heb onlangs een blesurre gekregen omdat ik te diep quatte en daardoor een zogenaamd buttwink had.

2. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik ben vandaag bij de sportschool op zo'n soort ding gaan staan:
    Zijn dingen enigszins betrouwbaar?

Dit was t resultaat:
    Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?
    Zou enigszins overeen moeten komen met:

Verder een erg lekkere training gehad! Had mezelf tot doel gesteld om vóór het einde van de maand juni mn benchpress tot de 90kg te tillen en dat is gelukt :)

5*5*90kg, netjes tot aan de borst.

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.948
    ..Maar niet 4000 posts in het fitnesstopic alone.
    Maja, XBW addict he :+
    @schijter, netjes man, alleen zo'n apparaat zegt vrij weinig. Datmaakt ook niet uit, it's the mirror what counts.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik kon op EBESCO alleen het abstract krijgen....jij?

Voor beginners:

http://vimeo.com/12297381

Niet onder paralel kunnen squatten heeft te maken met:

- Te korte hamstrings
    - Te zwakke core

Even er vanuit gaande dat je techniek m.b.t. je rug en je heup correct is.
    Bij een squat beweegt de BB niet of nauwlijks horizontaal, gebeurt dat wel, dan zet je onnodig veel stress op je wervels en doe je een combi van goodmornings en squats.

Te korte hamstrings kun je oplossen door te gaan stretchen (genoeg oefeningen daarvoor beschikbaar op het net) en/of te gaan foamrollen. Daarnaast is op een laag gewicht gaan squatten een veel betere oefening dan meteen op BW te gaan squatten. (Ik heb geen idee of jij dit ook doet, maar de hoeveelheid personen die in mijn gym denken dat ze zwaar kunnen squatten omdat ze zwaar kunnen leg pressen bijvoorbeeld is enorm. Liever met 60 Kg ATG dan 100 Kg boven paralel i.m.o. )

Een te zwakke core kun je oppakken door gewoon core oefeningen te gaan doen na elke workout, kwartiertje core 3 keer in de week en je stabiliteit gaat met sprongen vooruit.

Oh, en ik zal misschien tegen een hoop schenen aanschoppen, maar rechte voeten met squatten is BS. Er is geen één fysiotherapeut of BB'er die dat aan gaat raden. Niet iedereen heeft dezelfde bouw, niet iedereen heeft dezelfde heupflexibiliteit en zeker niet iedereen kan diep squatten met de tenen naar voren. Voeten op schouderbreedte en tenen iets naar buiten. Bij het pressen er goed op letten dat je knieën niet naar binnen buigen. :)

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb het wel ik pm het als ik thuis ben

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Van 0600 tot 2200 voor de 6 maaltijden dus :)

Maar, mijn bedenkingen zijn er wel nu ik het hele artikel lees. Gezien de HP6 groep alleen maar uit vrouwen bestond :emo:

Laatst bewerkt: 29 jun 2013
  7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Volgensmij is het allang bewezen dat het geen flikker uitmaakt hoeveel en wanneer je eet zolang je maar je macros en micronutriens hit.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waar dan? ;)

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb weer een terugslag met mijn knie. Ik zoek dus enkelgewichtjes van zo'n 3 a 4 kg om zeer lokaal te oefenen voor een aantal spieren. In de sportzaken zie ik ze niet liggen, of gaan ze maar tot 1kg. Heeft iemand een idee waar ik ze wel kan aanschaffen?

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Na een lange tijd enorm verzaakt te hebben ga ik nu weer serieus beginnen. Begin weer met 5x5, dat beviel me toch wel erg goed. Merk wel dat ik een stuk slapper ben geworden. Gisteren voor het eerst weer gedaan en vond 5x5 80kg benchpress toch best pittig (terwijl ik eerst tegen de 100 aanzat).

11. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    http://www.mijnfitnesswinkel.nl/pols_enkel_gewichten_3kg

Hebben ze het trouwens ook niet bij Perry?
    Of gaan ze daar ook maar tot 2

Had zelf tijdje terug daar gewichten gekocht voor pols/enkel van 1kg daar en zag wel dat ze meerdere soorten/gewichten verkochten. Alleen vind ik het niet heel lekker zitten, omdat hoe strak ik het ook doet het niet goed op z'n plek blijft en dus een beetje langs de huid schuurt.

12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zal eens gaan kijken bij de Perry dan, bedankt. Ik ga er overigens niet mee rennen hoor, dus het schuren zal geen probleem zijn.

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Heeft iemand nog tips voor de laatste kilo's bij een cut? In het begin ging het erg goed, ben begonnen op 92 en zit nu op 79. Maar sinds ik onder de 80 gaat het niet meer goed, fluctueer tussen de 78 en 81. M'n eetschema ziet er goed uit (heb hem tijdens afvallen paar keer bijgesteld), dus denk niet dat dat het is. Moet misschien nog 2 of 3 kg vet afvallen, bijna niets meer, maar het zit wel allemaal op mn buik :+

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wanneer Cardio je?

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik doe dit schema op ma/di/do/vr en op woensdag doe ik HIIT.

Laatst bewerkt: 3 jul 2013
  16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus geen cardio op dagen dat je geen KT doet en geen carb timing? ;)

In de ochtend, voor je ontbijt, BCAA innemen en een kleine 30 a 40 minuten gaan cardioën, op alle dagen. Daarna ontbijten. Daarnaast, na je KT workout, BCAA innemen en ook 30 a 40 minuten cardio.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je zou kunnen kijken naar een eetschema waarin je in de week je kcal varieert zoals in het boek burn the fat feed the muscle wordt omschreven. IF kan je ook proberen, wellicht in combi met het schema uit het boek.

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Bedoel je met carb timing dat je de ene dag meer kh eet dan de ander? Ik zit namelijk op trainingsdagen hoger in kh en op niet trainingsdagen hoger in vet (krachttraining dan).

Wel een hoop cardio wat je voorstelt :+, maar dat moet dan maar. Ik dacht dat hiit altijd veel efficienter was.

Ja doe idd IF en varieer m'n kcall op trainings en niet trainingsdagen (of bedoel je dat niet?).

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Carb timing kan veel dieper gaan dan dat met bijvoorbeeld 2 low, 2 med en 2 high dagen (om zo door te lopen). Dat deed ik zelf niet, maar deze manier van carb timing en cycling wordt veel in voorbereiding gebruikt van wedstrijden. Ik zat zelf op niet trainingsdagen op veel minder carbs inderdaad dan op trainingsdagen.

Maar ook op de dag zelf je carbs timen is een goed plan: Plan je carbs voor en na je training, houdt die cardio er in en moet je eens zien hoe snel jij je laatste vetlaagje weg krijgt.

20. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Misschien niet helemaal de juiste plek, maar hebben jullie nog lekkere recepten met veel eiwitten en weinig koolhydraten?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina