De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Daarom wacht ik ook een tijdje. Volgens mij lessen ze hier in de buurt met Honda CB600's. Dus je lest dan gewoon op een zware motor. Juist vanwege die 120km/u top ga ik wachten. Ik spaar dan liever even door en koop dan een fatsoenlijke motor.

2. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Iemand hier tips voor motorrijkleding? Handige adresjes? Wat je absoluut niet moet doen ook al ziet het er cool uit? :)

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heel afhankelijk van waar je naar op zoek bent. Wil je alleen met mooi weer gaan rijden, is leer het fijnste. Wil je ook tegen een spatje regen kunnen op zoek gaan naar goede textiel kleding met een membraan.

Ik ben begonnen met een goedkoop textielen pak van Hein Gericke. Waterdicht met een onbekend membraan maar toch redelijk koel in de zomer. Kostte bij elkaar zo'n 200 euro, en heeft me bij een val met +-80km/u waarbij ik een eindje over de weg heb geschoven perfect beschermd.

Heb nu een veel duurder pak met Gore Tex membraan, maar dat goedkope pak was eigenlijk ongeveer hetzelfde. Duurdere pakken voelen gewoon net wat beter aan en zien er vaak beter uit. Het is net of je die paar extra centen kan en wil missen voor meer kwaliteit. Maar in principe kunnen goedkope setjes dus ook prima zijn!

Ik vond overigens wel dat de textielen pakken van Alpinestars erg prut aanvoelen. Zien er tof uit, maar prijs/kwaliteit verhouding is zo op het oog niet best. Voelt allemaal erg goedkoop aan naar mijns insziens. Maar heb ze verder niet geprobeerd om die reden, dus zeker weten doe ik het niet.

Laatst bewerkt: 1 jul 2013
  4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf een compleet race pak van Alpinestars met bijbehorende laarzen moet toegeven dat het wel degelijk 'aanvoelt' maar mijn rits van me laars is nu al stuk evenals het touwtje die de binnenschoen aantrekt. Daarnaast heb ik een jas van familie overgenomen die waterdicht en van textiel is, echter na een half uur op de motor zat ik daar ook wel deels in te soppen... Na verloop van tijd wordt het gewoon minder. Oh en ik rij meestal als het miezert ook gewoon in in me Alpinestars pak. Het is niet zo dat je gelijk zeiknat bent, duurt wel even voordat het erdoor is.

Als ik nieuw spul zou halen dan zou ik voor Icon gaan. Ik vind hun aanbod echt super en erg gaaf eruit zien. Indien het voor het hele jaar moet zijn, vind ik wat ze in onderstaande video aan hebben (waterproof) erg vet, alleen hangt daar wel een prijskaartje aan. Binnenkort ga ik racehandschoenen van Icon kopen en zal daar een review met foto's van doen.

Icon filmpje

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Pakken van Rev'it zien er ook gaaf uit.

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
  7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Valt me op dat het meeste spul dat te koop is bedoeld is voor racers. Ik wil het hele jaar doorrijden en dan op een chopper achtige motor.

Heb nu wat spullen gezien van Difi bij motoport, maar moet nog eens langs om wat te passen. Online ziet het er allemaal anders uit natuurlijk. Liefst zou ik inderdaad voor een leren jas en een spijkerbroek met kevlar gaan, maar dat is niet zo praktisch.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62

Zoiets?

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Met A2 Kan je prima rijden opzich. A1 is belachelijk.

35kW is in principe genoeg. Ik rij best vaak met 35 kW Motoren in een groepje. Zolang in mij op de rechte stukken inhoud gaat dat prima. Al hoef ik ook niet echt langzaam re rijden. Beetje toeren, bochten kan met 35kW ook hard.

Enige waar ik het echt merk is als we in de bergen rijden. Berg op auto's inhalen is voor d. 35kWs gewoon stukken moeilijker.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dan zou ik begin volgend jaar kunnen beginnen, om dan vervolgens een jaar later weer examen te kunnen doen. Dan spaar ik liever een jaar door, haal mn A en koop een mooie ducati monster :+

11. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had wel veel moeite met inhalen met een 25kW, altijd een aanloop nemen :+. Ik heb nu een volledig leren Rev'It pak wel met Alpinstars laars. Als ik nu een pak moest kopen zou ook voor een Icon of Dainese gaan, Icon is wel lastig te krijgen in NL, bij mij in de buurt kennen ze het helemaal niet :lol:

Ik heb net even gekeken waar de dealers zitten van Icon in Nederland, resultaat; 1, in Schiedam..

12. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb altijd volledig A gehad vanaf mijn 21ste en het lijkt me doodeng om op een 25kW te stappen.
    Ben zo gewend om waar het kan even lekker vlot in te halen en op de snelweg heb ik ook het idee dat ik turboboost heb in vergelijking met de andere voertuigen haha :+

Als ik daarna in mijn Astra Ecobarrel stap is het weer aanloopjes nemen en vooral rechts blijven hangen :mad:

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Waar ik mijn motor breng voor tuning/onderhoud (Adrenaline Junkies te Zaandam - wat tevens onder mijn huis is...niet heel eerlijk) kan ik gewoon Icon spullen bestellen. Wel alleen boven een bepaald bedrag. Mijn helm daarentegen had ik besteld bij FC-Moto in Duitsland, aangezien hij toen nog geen spullen kon bestellen bij Icon.

Levering was erg snel van FC-Moto maar ik vind het persoonlijk fijner om het eerst te passen/voelen voordat ik iets aanschaf. Maar dat hebben de vele denk wel. Ben altijd erg lui in dingen terug sturen (ala Zalando).

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Verplichte APK voor motoren doorgevoerd in EU...

15. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Na het afwijzen van de commissies? Corrupte zooi daar :)

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Dat wordt tegen die tijd een nieuwe motor kopen dus. :+
    Wat ik sowieso al van plan was.

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Geen open uitlaten meer, geen spiegels met te klein oppervlak, geen knippers zonder E keurmerk, geen korte kentekenplaathouders etc etc. Daar gaan alle streetfighters en zelfbouw projectjes.

18. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, die taartscheppen zien er echt niet uit gewoon.

19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja precies alleen is dat dus niet waterdicht en wat voor broek hoort daar dan onder? Ik vind het maar ingewikkeld. 8)

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Stel je haalt het A2 rijbewijs, dan moet je een motor hebben van maximaal 35kW en 0,2kW/kg. Je koopt een Motor met 64kW en laat deze terug voeren naar 35kW. Rekenen ze die 0,2 dan uit via het teruggevoerde kW of het originele. Je mag terugvoeren tot max 70kW

Deel Deze Pagina