Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik was zelf een jaar of 12 13 toen deze uitkwam. In die tijd had ik een SNES en was ik al in het bezit geweest van een Atari en een NES.

    Maar om eerlijk te zijn is heel de 3DO aan mij voorbij gegaan. In die tijd waren er geen E3's of internet. Aankondigingen van nieuwe consoles kreeg je mee via tv commercials en dat was al niet ten overvloede. Volgens mij hadden we op dat moment sowieso nog maar op een paar kanalen NED 1,2,3 en RTL 4,5. (Ja ik weet nog dat het Nederlandse tv-aanbod bestond uit 3 (!!!) kanalen). Verder waren er nog (engelstalige) gamebladen (Power Unlimited bestond nog niet). Daar moest je het mee doen.

    De meeste info kreeg je van mensen op school, doordat die klasgenoten in het bezit waren van een NES/SNES/SEGA/Gameboy. Dat waren by far de populairste consoles/handhelds. En met die info ging je bij je ouders bedelen of dat je die dan ook mocht.

    Doordat de prijs zo absurd was is de 3DO dan waarschijnlijk ook nooit aangeslagen. Ik kan mij dat ook nog wel herinneren van de CDi van Philips. Dat was heel wat in die tijd want die console speelde CD's af, maar dat ding was stervensduur, en ook de games die ik daarop heb gespeeld stelde niet veel voor. Wat wel mooi was in die tijd was dat je een Videoland binnen kon stappen en dan gewoon een console kon huren vandaar dat ik weleens op die CDi heb gespeeld.

    Spellen zijn wat dat betreft gelukkig een stuk goedkoper geworden. In de tijd van de SNES kostte Mortal Kombat bijvoorbeeld FL. 140,- á FL 160,-. (kan het me niet exact herinneren.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2013
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.597
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Was de Gamecube serieus 200 dollar bij de launch? :eek:

    Jammer dat Nintendo de eigen 200 dollar streak heeft verpest. :+
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    voor de 3DO kon je tenminste nog voor een normale prijs spellen kopen, voor de Neo-Geo kocht je gewoon een arcade board , die begonnen pas rond de 400 gulden :+
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    PS2 300 dollar? Hier was dat ding 1199 gulden? Dat is iets van 700 dollar ofzo, die snap ik niet echt... Die graph zegt ook niet zo gek veel, zoals hierboven wordt aangegeven waren de prijzen van de software eigenlijk nog wel belangrijker.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Prijs van de PS2 was toch al in euro's? Kan me iets herinneren van dat die een paar weken uitgesteld was en dat de prijs ook van 350 euro naar 530 ging ofzo.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Euro kwam pas een jaar later. Ik herinner me nog de lange rijen voor al die winkels van het nieuws met daarbij de prijs van 1199 gulden. De xbox was wel in euro's, mede de reden waarom ik heb toen ook gekocht heb achteraf, toen leek het opeens veel goedkoper (479 incl GT2002, JSRF, DVD kit en Jurassic park III :cool:).
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh ja Euro kwam pas in 2002.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    IGN met Tretton

     
  9. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo blijkt maar weer dat de PR bij sony een stuk beter is als bij MS.

    Sony doet nu wel schijnheilig, maar de onthulling van de xbox one heeft volgens mij echt wel effect gehad op de onthulling van de PS4.
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Toch slim, doe ik ook bij presentaties. Feedback van de mensen voor me nemen en verwerken in mn presentatie alsof ik daar wel aan had gedacht.
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    is ook wel goed geweest :p anders had je nu 2 drm apparaten wss gehad :+
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Indd 1199 gulden kan ik me ook herinneren met koeie letters bij de intertoys. :+
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    MS gaat los! :+

    en ondertussen staat voor juli in ps+ klaar:


    3rd July: Battlefield 3
    3rd July: Payday: The Heist
    3rd July: Saints Row the Third
    3rd July: Ninja Gaiden Sigma Plus
    3rd July: Unit 13
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Een verschil moet er blijven hé! :+
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kevf is wel veel spuit 11 de laatste tijd. :+
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik moet zeggen dat het begin van die summer sale niet tegenvalt

    verre van zelfs, Borderlands 2, Farcry 3 en AC III voor een tientje is echt veel beter dan ik had verwacht

    Duidelijk onder de retail prijs, en zo hoort het ook met een digitale sale
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.085
    Ik twijfel of ik ACIII zal nemen.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als het een keuze is tussen BL2, FC3 en AC III zou ik je AC III als laatste aanraden (en BL2 als eerste)

    maar als je die andere twee al hebt,.. voor een tientje is het geen slechte game :+

    Al ben ik na een uur of 5 wel weer afgehaakt, combat is en blijft te simpel/samey om me lang te boeien
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.085
    BL2 vond ik wat te herhalen tov het vorige deel en FC3 vond ik maar eventjes leuk :+
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb nog wel op de vorige pagina gekeken en het nieuws is nog geen dag oud..... 8)

    Maar klopt, ik ben iets trager door werk en wat shizzle thuis. Ik zal niet meer posten :+
     

Deel Deze Pagina