Ik was zelf een jaar of 12 13 toen deze uitkwam. In die tijd had ik een SNES en was ik al in het bezit geweest van een Atari en een NES.
Maar om eerlijk te zijn is heel de 3DO aan mij voorbij gegaan. In die tijd waren er geen E3's of internet. Aankondigingen van nieuwe consoles kreeg je mee via tv commercials en dat was al niet ten overvloede. Volgens mij hadden we op dat moment sowieso nog maar op een paar kanalen NED 1,2,3 en RTL 4,5. (Ja ik weet nog dat het Nederlandse tv-aanbod bestond uit 3 (!!!) kanalen). Verder waren er nog (engelstalige) gamebladen (Power Unlimited bestond nog niet). Daar moest je het mee doen.
De meeste info kreeg je van mensen op school, doordat die klasgenoten in het bezit waren van een NES/SNES/SEGA/Gameboy. Dat waren by far de populairste consoles/handhelds. En met die info ging je bij je ouders bedelen of dat je die dan ook mocht.
Doordat de prijs zo absurd was is de 3DO dan waarschijnlijk ook nooit aangeslagen. Ik kan mij dat ook nog wel herinneren van de CDi van Philips. Dat was heel wat in die tijd want die console speelde CD's af, maar dat ding was stervensduur, en ook de games die ik daarop heb gespeeld stelde niet veel voor. Wat wel mooi was in die tijd was dat je een Videoland binnen kon stappen en dan gewoon een console kon huren vandaar dat ik weleens op die CDi heb gespeeld.
Spellen zijn wat dat betreft gelukkig een stuk goedkoper geworden. In de tijd van de SNES kostte Mortal Kombat bijvoorbeeld FL. 140,- á FL 160,-. (kan het me niet exact herinneren.
Laatst bewerkt: 1 jul 2013