Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. Seh

    Seh Guest

    De PR ja. Voor de rest vind ik het nog niet zo bijzonder wat ik weet van de PS4.
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Betere hardware tegen een goedkopere prijs heeft verder niets met PR te maken
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    tot ik een DF handson zie van een multiplat blijft dat ook maar een op papier verhaal

    maar Sony heeft idd op dit moment wel de betere papieren en daar maken ze qua PR dankbaar gebruik van
     
  4. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Betere hardware? Volgens mij is de Kinect 2.0 wel wat beter dan PS Eye. En de controller ziet eruit alsof hij door 3 verschillende teams is bedacht, ieder met hun eigen idee van hoe de controller eruit moet komen te zien.

    Betere specs? Technisch wel ja, maar de Cell processor was technisch ook beter dan alles wat er tot dan toe verkrijgbaar was. Laten we gewoon afwachten hoe de games eruit zien op beide platformen. Xbox One heeft tot nu toe 2 games op 1080p en 60fps, PS4 nog geen...
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat maakt dat multiplat uit dan. voor exclusives sowieso
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Precies. :)
    En wel gewoon TitanFall in het blad zetten dan moet je ook consequent zijn. :+
    Ach het is wel grappig dat de console war een beetje begonnen is (en bladen liften daar op mee net zoals sites, hoe groter de kop hoe meer aandacht) Maar beide consoles gaan het prima doen en staan er op de launch van de consoles weer rijen voor de winkels en zullen de sales van beide consoles weer insane zijn. Eentje zal wel meer verkopen dan de andere in het begin en het is aan de andere om dat goed te maken.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Lees hier en daar ook artikelen dat de hardware nog niets zegt... En dat bepaalde combinaties van de hardware en de manier waarop ze samenwerken de Xbox weer beter laten werken, etc. etc.

    Ik denk dat we beter gewoon afwachten.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wil wel het artikel lezen eigenlijk. Ben benieuwd wat ze precies allemaal zeggen. Want zeggen dat het enige optie is omdat hij 100 euro goedkoper is een betere specs heeft is dan aardig close minded.
     
  9. Seh

    Seh Guest

    Zoals al vele malen eerder vermeld zegt de hardware op zichzelf niet zoveel. Dat hij goedkoper is is zeker wel een plustpunt. Maar voor mij niet de reden om een PS4 te nemen. Voorlopig twijfel ik nog steeds. :+
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waarom zegt de hardware niet zoveel dan? Leg me uit waarom een 50% krachtigere bak niet veel zegt. Het verschil lijkt mij deze generatie juist heel groot.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2013
  11. Seh

    Seh Guest

    Ik heb er zelf te weinig verstand van om er wat zinnigs over te zeggen. Maar een maatje is wel thuis in die dingen en die zei dat de combinatie van hardware van Microsoft beter is dan de combinatie van Sony.

    En zo gaan er wel meer verhalen de rondte. Dus voor mij is het nog niet duidelijk of het echt een gigantisch verschil gaat zijn. Want 50% is wel heel veel.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik wil graag zien wat die betere hardware in de praktijk in gaat houden

    Dus een analyse van een buitenstaander zoals Digital Foundry die bijvoorbeeld de versies van BF4 uitgebreid technisch vergelijkt zou wat mij betreft aan al het gespeculeer een einde maken

    (BF4 vind ik het beste voorbeeld want extreem schaalbare engine, developer die altijd PC als lead platform heeft dus het is geen port van de ene naar de andere console maar zijn beide terug geschaalde PC versies)

    Want ik heb nu geen idee of ik die 50% op het scherm ga zien of niet..

    Voorlopig draait BF4 op beide platformen op 60fps.. houd dat dat in dat er heel veel efffecten en dergelijke weg gelaten moeten worden op de X1 versie om dezelfde performance te krijgen?

    Dat zou ik als het verschil echt zo enorm is wel verwachten namelijk.

    En welke rol speelt DirectX vs OpenGL in dit verhaal? Compenseert dit het krachtsverschil enigzins en zo ja, in hoeverre?

    Ik wil gewoon zien wat die verschillen nou echt voor mij als gamer gaan betekenen en dat weet ik pas zeker als er echte games te vergelijken zijn

    En ja, als die vergelijking immens in het voordeel van de PS4 uitvalt dan kan ik ervan uitgaan dat de exclusives op de PS4 dat voordeel ook gaan hebben

    maar aan de hand van de E3 kreeg ik nog niet het idee dat ik naar een verschil van 50% zat te kijken

    (al was the Division wel behoorlijk indrukwekkend als dat echt op PS4 hardware draaide, misschien zou dat ook wel een goede vergelijker zijn)
     
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat is ook het geval, als je weet hoe je er gebruik van moest maken. En de 3rd party developers konden dat niet, waardoor de multiplatform spellen er beter uitzagen op de 360. Als je het verhaal van Mark Cerny hebt gezien van het weekend, dan weet je dat die problematiek met de PS4 verleden tijd is. Ze hebben bewust afscheid genomen van de Cell technologie zodat ook 3rd party ontwikkelaars heel snel tot resultaten kunnen komen.
     
  14. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Misschien wel, maar het is ook mogelijk dat de One het hoofdplatform van ontwikkeling wordt voor de consoles. Grote kans dat de meeste kracht die de PS4 heeft niet gebruikt gaat worden. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe Killzone, maakt nauwelijks gebruik van die 8GB in de PS4. Het verschil wordt in nieuwere games mogelijk wel steeds duidelijker aangezien ze steeds dichter tegen het limiet van beide consoles zullen aankruipen.

    DirectX en OpenGL zijn API's voor game engines en maken het makkelijk om bepaalde effecten te bereiken. Over het algemeen betekent dit 'niet het wiel opnieuw uitvinden' en gewoon gebruik te maken van een van deze twee. Ze bevatten functionaliteit die je zo'n beetje in elke game engine nodig hebt, en waarom zou je dat dan zelf maken?

    Er is niet echt een betere. DirectX wordt over het algemeen op MS besturingssystemen gebruikt en OpenGL op de rest. Beide hebben vergelijkbare functies.

    Op de PC is het vaak noodzakelijk deze te gebruiken omdat je anders voor elke grafische kaart mooi die functies mag gaan maken. Op consoles heb je dezelfde hardware, dus dan zie je vaak dat men later in de console lifetime afstapt van DirectX of OpenGL, omdat de versies dan verouderd zijn. Zo zie je op de Xbox 360 in latere games effecten die in DirectX 10 zitten maar de 360 heeft maar 9.0c.

    Het verschil is in het begin nog niet duidelijk omdat op beide consoles de games nog niet alles uit de console halen. De games zijn gemaakt op dev kits en de hardware is hier en daar een stuk uitgebreid. Vermoedelijk zul je het verschil pas na een aantal jaren gaan zien en op het eind van de levenscyclus van die consoles, zal het verschil steeds groter worden.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2013
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja duh, omdat pas vlak voor de aankondiging besloten is om er 8 GB in te doen. Dus het spel is in ontwikkeling geweest met 4 GB in het achterhoofd. Zou een beetje raar zijn als ze 8 GB als standaard zouden nemen en naderhand gaat het niet door.

    De kracht van de PS4 gaat uiteindelijk benut worden door de 1st party devs. Kan dan ook niet wachten om te zien waar Naughty Dog mee gaat komen.
     
  16. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Pff het is hier wel echt duidelijk hoe weinig sommige mensen hier afweten van zowel specs als development op beide consoles.

    Misschien omdat de devkit tot voor kort alleen 4gb had? En dat Sony niet eens zo heel lang voordat ze de presentatie in februari gaven het heeft opgevoerd naar 8gb?

    Daarnaast, mensen die de Cell processor vergelijken met X86 architectuur? Lol bespottelijk eigenlijk. De PS4 is ontwikkeld door een developer, die zwaar gerespecteerd wordt in de gaming industrie. De PS4 zal zeker krachtiger zijn dan de Xbox One en je gaat het zeker terugzien in de games.

    Dat Forza5 op 60fps draait is leuk, maar daar krijg je verdomd weinig voor terug. Voorgebakken licht effecten en geen weersysteem? Nee bedankt, dat is een aardige stap terug. Niet dat Forza 5 niet vet gaat worden, maar er zullen talloze games op de Ps4 wel op 60fps/1080p draaien die dat niet zullen doen op de Xbox One.

    Daarnaast zal ook bij weinig multiplatform games de Xbox One als lead dev platform gebruikt worden. Ten eerste zal dat nog vaker de PC zijn, en als die niet voor PC wordt geschreven dan zal het waarschijnlijk alsnog de PS4 zijn omdat die game dan makkelijker naar beneden geschaald kan worden.

    Waarschijnlijk zal dit echter wel weer bestempeld worden als een post van een PS4 fanboy :p.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.086
    Hoezo? Jij onderbouwt je post tenminste.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zijn helaas wel veel assumpties. Hebben dus eigenlijk nog steeds niks aan. ;)
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Andersom toch ook? Maar wat lijkt meer waarschijnlijker
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina