[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Oorlog:

Band of Brothers - Stephen E. Ambrose
    Van D-Day tot Berlijn - idem
    De Langste Dag - Cornelius Ryan
    Een Brug te Ver - idem
    De Laatste Slag - idem
    De weg naar Berlijn: James Megellas

Literatuur:
    Norwegian Wood - Haruki Murakami
    Jacht op het Verloren Schaap - idem

Esoterie
    Het Heilige Bloed en de Heilige Graal - Michael Baigent, Richard Leigh & Henry Lincoln

Historische Roman
    Rome - Steven Saylor

Historisch
    Rubicon - Tom Holland
    Perzisch Vuur - idem

Historische Thriller
    De Delta Deceptie - Dan Brown
    Het Juvenalis Dilemma - idem
    Het Bernini Mysterie - idem
    De Da Vinci Code - idem
    De Amberzaal - Steve Berry
    De Romanov Voorspelling - idem
    De Erfenis van de Tempeliers - idem (Cotton Malone serie)
    De Alexandrie Connectie - idem (CM serie)
    Het Venetiaans Bedrog - Idem (CM serie)
    Het Geheim van de Kathedraal - idem (CM serie)
    Het complot van Parijs - idem (CM serie)
    De Tombe van de Keizer - idem (CM serie)
    Abrahams Mes - Ottar M. Nordfjord
    ZANDSTORM - James Rollins (Sigma serie)
    Steen der Wijzen - idem (Sigma serie)
    De Zwarte Orde - idem (Sigma serie)
    Taal der Engelen - idem (Sigma serie)
    Het Laatste Orakel - idem (Sigma Serie)
    Dag des Oordeels - idem (Sigma serie)
    De Duivelkolonie - idem (Sigma serie)
    Boek der Doden - Glenn Cooper (serie)
    Boek der Zielen - idem (serie)
    De Tiende kamer - idem

Fantasy
    J.K. Rowling en haar Harry Potter serie
    J.R.R. Tolien en zijn The Lord of the Rings serie
    idem en zijn boek De Hobbit

Dat was het voorlopig wel even. Over de rest moet ik nog even nadenken of ik die wel wil aanraden. :+

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Waarom is Zandstorm vetgedrukt. Toch geen hint mag ik hopen?
    :+

Ik kan morgen iig weer lekker aan de slag. :9 Begint al een heerlijk uitgebreide lijst te worden.

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Murakami is geen literatuur hoor. :+

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zo liggen ze wel bij mijn boekentempel in Sneek, daar kan ik verder niets aan doen. Had daar bijna nog een baantje ook, maar ze hebben al genoeg vrijwilligers. Zou wel episch zijn, want ik ken genoeg mensen die dan wel een boek bij mij zouden kopen.

Het personeel heeft daar per personeelslid ook aanraders, mijn stapel zou dus al heel hoog zijn als ik daar aan de slag zou kunnen. :+

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heeft jouw 'boekentempel' er niet zoveel verstand van. :p Haha nee hoor, ik vind boeken vaak lastig te plaatsen, aangezien romans zo uitgebreid zijn. Maar ik denk dat ze ook het beste passen bij mysterie.

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Ik ga nu 'De Stam van de Holenbeer' lezen op aanraden van mijn broer. Ben benieuwd.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    True, maar als ze echt advies krijgen van klanten, dan passen ze het wel aan. Het probleem is de ruimte en die hebben ze niet zo gek veel daar. Het komt ook omdat er zo'n besmettelijk Apple hoekje in de winkel zit. Naast dat veel loop ruimte en plekken waar acties worden geplaatst. Slechts 1 hoekje fantasy, maar het meeste daarvan zijn series die wel bekend zijn. Het probleem is vooral wat speelt en minde speelt. Hier is Murakami gewoon minder groot, maar die man verkoopt nog genoeg boeken omdat niet te merken. :+

8. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Heb ik als kleine jongen en enorm van genoten :)

Eindelijk door de Tawny Man Trilogy heen... Erg toffe boeken maar laatste deel kwam ik moeilijk doorheen. Nu begonnen aan Best Served Cold en zit binnen twee dagen alweer op pagina 350 :p

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen week een kleine inhaalslag gemaakt wat best-seller boeken betreft. Angels & Demons en Da Vinci Code gelezen. Ze waren leuker dan ik verwacht had (geen thriller lezer) en ik denk dat ik die andere 2 delen ook nog wel ga lezen. Zijn die films nog een beetje de moeite waard?

@ Yellow, ik zie dat je Het Verloren Symbool niet tussen je aanraders hebt staan, niet gelezen of slecht?

Laatst bewerkt: 5 jul 2013
  10. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Vond zelf de films niet heel boeiend, je kan ze redelijk vergelijken met de boeken zijn leuk maar niet hoogstaand, en ze blijven natuurlijk minder dan de boeken.

Verder iemand Westerns die ze kunnen aanraden, officieel Stampede geopend vandaag dus 10 dagen lang cowboy boots aan. Dus dacht misschien maar in deze dagen een western lezen om me compleet in te dompelen.

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.727
    De film van The Da Vinci Code is erg goed vanuit het boek naar het scherm getoverd.

Overigens zeker Inferno gaan lezen. :)

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha dacht gebruik listopia om een boek over cowboys te vinden

- Best Gay Cowboys
    - Save a Horse and Ride a Cowboy
    - Historical Erotica
    - Hottest spanking cowboys

en nog wat romances

Edit: Ga maar even The Meadow bij James Galvin oppakken klinkt wel interessant

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar een keertje kijken dan. Inferno heb jij gelezen toch? Die ga ik deze zomer denk ook wel even lezen.

edit: Zelf research doen voor het vragen is altijd handig. :+

Dit soort boeken vind ik ook wel leuk, dus als iemand nog aanraders in dit gebied heeft laat maar weten. Yellow heeft vast wel iets leuks in de aanbieding. :p

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Sorry voor de late reactie, was de hele dag weg. Nee, die heb ik er terecht niet ingezet. Ik vond het een echt slecht boek vergeleken met de rest. Over bijvoorbeeld Het Venetiaans Bedrog zat ik heel erg te twijfelen, paar dingen die me echt irriteerde, mede omdat mijn vader me er ook aan herinnerde nadat hij hem had gelezen. Ik heb die er alleen bij gezet omdat het vooral de historische dingen, de actie wel goed was. Het conceptverhaal alleen niet, met name dat een fictieve republiek bestaande uit de bekende stan landen. Dit was ergernis nummer 1, plus het feit dat de schrijver een fout van jewelste maakte met betrekking tot een staalvliegtuig. De actie, historie, personages waren wel goed uitgewerkt. Zelfs tot zo goed dat goede en slechterikken het verhaal aanraderslijst zetten. En natuurlijk omdat het in de Cotton Malon serie is, want die ga je al vanaf De Erfenis van de Tempeliers leuk vinden. In De Alexandrie Connectie ben je definitief om als er iets gebeurt in een vliegtuig boven de Sinai Woestijn. :+:lol: Daarna blijft Malone echt je held. Bij Het Verloren Symbool was ik gewoon diep teleurgesteld i.v.m. de andere Langdon thrillers en zelfs zijn Stand a Lone boeken.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Inferno NIET lezen! :+
    Afgaande op de impressies van mijn moeder is het zijn minste werk tot nu toe. Langdradig en saai. Wat ze wél aanraadt is deze serie.

Kijk, dat is dus het verschil; Dan Brown - heeft ze zelf uitgezocht. Die andere; heb ik voor haar uitgezocht. Wat een geniale smaak heb ik toch ook! :cool:
    :+

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.727
    Niet luisteren naar Dulle's moeder dus. Die heeft vast net zo'n wansmaak als Dulle. :+

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dat...klopt. Ik moet het toch van iemand hebben. :+

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Abrahams Mes van Ottar M. Nordfjord en Het Volmaakte Relikwie en het vervolg Heilig Bloed van Michael Byrnes.

De laatste 2 mogen ook nog zeker op de aanraderslijst onder historische thriller.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    @ Dulle: Nog niet al mijn aanraders zijn toegevoegd. ;) En je hebt ook een foutje gemaakt in de aanraderslijst. Ik heb Band of Brothers gelezen en niet de Boekendief. Lizza en ik hebben BOB allebei gelezen. Ik denk dat ik zelfs de eerste was van ons, met een hardcover uit 2006. ;)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Oh, dat heb ik dan verkeerd geplaatst.
    Dat er nog niet alles staat weet ik ;) Heb de laatste dagen wat hoofdpijn gehad, dus had er niet veel zin in. Alles komt er uiteindelijk wel te staan, wees maar gerust.

Ik ga niet controleren wie welk boek als eerste heeft gelezen. De naam die als eerste staat heeft het, hier in dit topic, gewoon als eerste aangeraden. Of jij het nu in 2006 of in 1967 hebt gelezen maakt dan niks uit. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina