Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
  2. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ja super, maar ik bedoelde eigenlijk wat recepten van leden hier zelf. Ik heb dat zelf ook al gegoogled. ;)

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Check eens de voeding sectie op DBB forum en het subforum "recepten". :) Je kunt ook eens op YouTube kijken naar MichaelKoryFitness, die gast heeft echt heel veel bruikbare recepten, al zijn ze niet allemaal low carb.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gast bij ons op de gym is helemaal los gegaan met cutten. Totaal aantal mm's huidplooi: 10mm 8)

Nog geen 2% vet.

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar bedoel je slow paced cardio?

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat ligt aan jouw definitie van slow paced en hoe jouw conditie al is. Een ongeschreven regel met hardlopen is dat je nog een relatief gesprek kunt voeren. Je wilt jouw hartslag niet sky high hebben, maar je moet ook niet het gevoel hebben dat je geen reet doet.

Voor de 1 is dat 140 bpm, de ander 120 bpm.

@kevf: Zonder hulpmiddelen? ;) Hij doet niet mee aan een wedstrijd? Behoorlijk risico i.m.o. om voor de looks en de prestatie an sich onder de 7% te gaan duiken.

Laatst bewerkt: 11 jul 2013
  7. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Heeft iemand van jullie ervaring met (bergopwaarts)rennen en springen en gewichtsvesten?

Lees er heel erg verschillende meningen over.

Dit lijkt me namelijk wel interessant om te gaan doen.

8. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ok thanks. Ja voor mezelf probeer ik te cardioen met een bpm van 140-150. Dat is voor mij een rustig tempo en kan ook gewoon praten. Dus dit gewoon volhouden dus. Klopt het dat je ook niet te veel ( dus langer dan ongeveer een uur) moet doen, anders stopt het fatburnen? Vervelende met dit soort dingen is, iedereen zegt wat anders ...

Laatst bewerkt: 11 jul 2013
  9. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    advies wat ik je kan geven met betrekking tot je laatste opmerking is, kies iets uit wat je denkt dat goed is en blijf dat consistent doen. iemand die bijvoorbeeld een half jaar lang consistent iets doet wat misschien op papier minder effectief is, behaalt meer resultaat dan iemand die maar van trainingsmanieren blijft wisselen om de paar weken.

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik wil voor de komende periode een ander schema volgen (deed nu een beetje een standaard split, wil nu UB-LB). Heb deze opzet vandaag op papier gezet.
    Ik wil de trainingen bij voorkeur binnen 45 minuten klaar hebben (korte warming up niet meegerekend). Als de tijd het toelaat wil ik op beide UB-dagen nog een oefening toevoegen voor armen (op maandag bijvoorbeeld cable extentions voor triceps en op donderdag bijvoorbeeld barbell curls voor biceps).

Even puur gekeken naar de indeling, het type oefeningen en de hoeveelheid, iemand wat commentaar hierop?

Dag 1 (maandag): UB

- Bench Press, 5x5
    - Incl. Dumbell press, 3x8-10
    - Pullups, 3x6-8
    - Bend over row (‘smal’, zoals bij de seated row), 3x8-10
    - Shoulder Side Raises, 3x8-10
    - Shrugs, 3x8-10

Dag 2 (dinsdag): LB + core

- Squat, 5x5
    - Rom. Deadlift, 3x8-10
    - Leg press, 3x8-10
    - Seated calf raise, 3x8-10
    - Back Extentions, 3x8-10
    - Dumbell side bend, 3x8-10

Dag 3 (donderdag): UB

- Chinups (weet niet of dit de goede benaming is. Palmen wijzen naar elkaar in ieder geval), 3x6-8
    - Bend over row, 3x8-10
    - Dumbell Bench Press, 3x8-10
    - Cable Flyes, 3x8-10
    - Militairy Press, 5x5
    - Rear delt. Cable Flyes, 3x8-10

Dag 4 (vrijdag): LB + core

- Deadlift, 5x5
    - Squat, 3x8-10
    - Leg curl, 3x8-10
    - Standing calf raise, 3x8-10
    - Ab rollout, 3x8-10
    - Plank holds, 3 sets van 1 min.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Huh, waarom doe je shrugs? :+

Ik zou het vervangen met Barbell Upright Rows.

Pak je veel meer spiergroepen mee geloof ik. Is wel zo handig als je meer full body wilt doen. Ik zie ook dat je erg gefocused bent op je buik op vrijdag. Je zou normale squads kunnen vervangen front squads, die voel je beter op je abs.

12. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ben best lekker bezig. 3a4 x in de week terwijl ik ook ontiegelijk veel werk, was bang dat ik het niet vol zou houden maar blijf gemotiveerd. Alleen gister op me werk ging in door me rug, savonds wilde ik nog ff me borst aanpakken alleen het ging niet. Nu kan ik me amper bewegen. Hoop dat ik komende week wel weer vol aan de bak kan!

13. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Sinds een paar maanden ben ik actief aan het trainen en sinds 2 maanden ook zeer op mijn voeding aan het letten. Ik moet zeggen dat dit zeer goed gaat, maar ik weet er nog weinig van af.

Zo weet ik bijvoorbeeld niet precies hoeveel eieren ik op een dag "mag" eten ivm cholesterol. Een vriend van mij zegt dat maar 10% tot 15% van je cholesterol uit eten wordt gehaald en dat het daarom weinig uitmaakt hoeveel eieren je eet. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Momenteel eet ik om de dag 3 eieren als ontbijt.

Thanks.

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ja in eigeel zit slecht cholesterol. Je kan prima eieren eten, maar als je veel eieren wilt eten voor de eiwitten kun je ook gewoon het eigeel eruit halen en als je dat jammer vind voor de smaak kun je een heel klein beetje laten zitten bijvoorbeeld. Aanbevolen wordt meestal om niet meer dan 5 eieren per week te eten. Zelf zit ik daar vaak wel overheen, maar ik haal sowieso uit elk ei het geel.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Volgens mij was dit al weer achterhaalt, artikeltje wat KefV laatst had gepost (te lui om te zoeken.)

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Het meeste eiwit zit in het eigeel. Nutteloos lijkt me om dat eruit te halen als je eiwitten wilt

Laatst bewerkt: 30 jul 2013
  17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het meeste vet zit ook in eigeel.

18. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Je kunt makkelijk 2 eieren per dag eten, inclusief eigeel.

Ben van Whey Perfection overgestapt op Isolaat. Bevalt een stuk beter. Minder zwaar op de maag en de smaak is ook beter.

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Je hebt toch vetten nodig? En zijn eieren en vissen geen gezonde vetten? Dat begreep ik ten minste

20. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ja, eieren zijn goed en het eigeel bevat idd de meeste vetten, maar ook de meeste vitaminen, alleen als je aan het trainen bent wil je spieren opbouwen en misschien ook droger worden vandaar dat ik dus het eigeel laat staan (en daarnaast vind ik het eigeel ook niet lekker).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina