[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ook niet tijdens carnaval? ;-)

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Dat kennen we hier niet in het noorden :+

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    You've been to bat country, dus lijkt me wel dat je ooit carnaval hebt gevierd? Je hebt zo een carnaval naam... Wat heb jij gedaan? Gewoon, met Jorrie zitten zuipen! ;-)

Hahaha, ik hou op met offtopic gelul...

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Haha, nog nooit helaas, misschien eens in de nabije toekomst doen :+

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Kunnen we niet een boeken backlog gaan houden in dit topic Dulle??? :+

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nee. :p

Waarom raad jij trouwens een boek aan wat je zelf maar 3 sterren gaf?! :+ Of is 3 sterren je grens voor aanraders?

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    Die hebben we toch al in de vorm van Goodreads? :+

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar die gebruikt 'ie volgens mij nauwelijks. :+

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    True. :cool:

@ Dulle: 3* is zeker mijn grens voor aanraders, daaronder absoluut niet. Welk boek doelde je trouwens op? Al tijden niet meer actief op GR.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Told you. Waarom zou je een boek aanraden als hij 3 sterren is? Ik vind 3 sterren eigenlijk maar middelmatig. :+

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Zelfde hier heb alleen maar echte 5 sterren gegeven en een aantal bijblijvende 4 sterren, die moet je gewoon eerst lezen en als je dan meer wilt kan er vast nog wel wat mindere interessante 3-4 sterren aangeraden worden.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Voor mij persoonlijk zou het dan ook geen aanrader zijn. 3 sterren is aardig, ik heb er zelf wel plezier van gehad maar het is niet iets wat ik gelijk zou aanraden.

Maar iedereen geeft ratings op een andere manier, en als Yellow 3 sterren hoger dan ons inschat is dat zijn goed recht. :p

14. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Lizza leest alle aanraders wel even binnen een week uit en kan dan over alles even een second opinie geven.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Muahaha, you jelly? }:]

Het was ook geen aanval op Yellow ofzo hoor, ik geef zelf gewoon alleen 3 sterren aan boeken die ik maar zo zo vind (of het moet het laatste deel van een serie zijn en dat die niet aan mijn verwachtingen voldoet, maar dan is het gewoon een frustratie 3 sterren :+)

Ik ben nu trouwens bezig in 1984 van George Orwell, lekker futuristisch. Ik kwam er vandaag achter dat het boek uit 1949 komt! Wauw. :)

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Het boek is geschreven in 1948 en George had het eerst ook 1948 willen noemen (publisher prefereerde wat anders), en was afgeleid van het soviet regime. Veel referenties naar personen en gebeurtenissen, en was bedoeld als een waarschuwing dat een wereld met zo'n regime het ergste is wat er kan zijn.

Verder als je "Nothing to Envy" lees merk je dat er nog steeds een plek bestaat waar het angstig vergelijkbaar is.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Bedankt.

Ik bekijk het namelijk per element. Ik ben meer een actie man en dat is in dit boek gewoon goed. Bij sommige schrijvers weet ik al van te voren hoe hun stijl is, vandaar dat Gregg Loomis ook wat lager scoort, maar zijn personages in de serie zijn gewoon gaaf uitgewerkt. De rest zuigt wat meer, maar na 1 of 2 boeken leer je hem anders kennen en beoordeel je zijn titels ook anders of aangepast. Sommige boeken van bepaalde schrijvers of hun series leer je pas echt kennen als je er meerdere gelezen hebt.

Caro Ramsay is bijvoorbeeld wat minder in haar eerste boek, maar daarna word ze echt beter. Het is lastig algemeen uit te leggen, maar als je alle drie de boeken van Caro Ramsay hebt gelezen zul je een goed voorbeeld hebben. Eerst minder goed, daarna steeds beter. Nu ik er bij na denk, denk ik dat het 2e boek toch het beste is, aangezien ze het een beetje verpest met het einde in het derde boek, maar dat moet je echt lezen.

Het meest trieste voorbeeld is misschien wel Will Adams. Die boeken hebben fantastische historische informatie soms, maar mijn god, hij heeft zijn serie steeds verder weten te verneuken. Dit komt vooral door de slecht uitgewerkte bad guys, die in het 3e boek bijvoorbeeld meer Pedofiel zijn dan waarvoor je ze eerst in het boek leert kennen. WTF ga je echt denken!? Het klinkt ook een beetje als een slecht uitgewerkt Zigeuner verhaal, net als het Nostradamus Complot van Mario Reading wat ik ook nooit iemand zal aanraden.

Tsja, er zijn dus wel boeken die ik nooit zal aanraden, maar ik bekijk het per element dat een boek kan hebben en daar beoordeel ik dan meer op.
    Niet elk element ga ik dus uitleggen als iemand vraagt naar mijn aanraders, dan krijg je zulke lange posts als deze. :+

Als jullie een goed voorbeeld willen van een kutboek: Zoek het Mozes Mysterie maar eens op in de bibliotheek. KOOP HET VOORAL NIET, VOOR GEEN CENT.

Als jullie verder komen dan ik, met blz 15, dan heb je een heel slechte smaak. :+ En dit voorbeeld neem ik vrij serieus, ondanks de :+

Laatst bewerkt: 13 jul 2013
  18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja logisch, uitgebracht in 49. :+
    Als je van te voren weet dat het net na de oorlog is geschreven, in een periode waarin de Sovjet Unie natuurlijk overheerste, dan is het ook wel logisch geschreven. Maar ik vind het tot nu toe tijdloos, bijna alle dystopia boeken die nu uitkomen hebben datzelfde regime zeg maar. Maar goed, dit boek was dan ook de (zeer vroege) grondlegger van dat genre. Ik ben in ieder geval erg benieuwd, ben nog niet zo ver. Maar jij hebt hem zo te horen ook gelezen? Wat vond je ervan?

@Yellow foei! Je moet een boek altijd de kans geven tot een pagina of 50, voordat je erover oordeelt. ;)

19. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    1984 is een alltime classic. Brave New World kan ik trouwens ook aanraden! Heb die boeken meerdere keren gelezen. Iets wat ik zelden tot nooit doe :thumbs:

20. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ben er nog mee bezig pas op een kwart ongeveer weinig tijd deze week gehad om te lezen, maar tot nu toe interessant. Wilde er al tijden in beginnen zoals killa zegt een classic, en nu met PRISM was het perfecte moment.

Tot nu toe vind ik het minder scary als verwacht van vele reacties erop.

Zal Brave New World ook een keer lezen al een tijdje op me agenda staan, ook nog het laatste deel van een ander boek afwerken en wil nog graag Little Princes lezen. Als iemand interessante reisverhalen heeft om aan te raden laat me het weten.

Edit: Werd toegevoegd door een mede reiziger (denk dat dat de reden was) en zie dat ze haar boek gratis weg geeft hier de info:

Hou altijd zelf van reisverhalen en ze klinkt best interessant

Laatst bewerkt: 13 jul 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina