De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Arsenal zou echt de meest ongeloofwaardige keuze in de voetbal historie zijn. Suárez wilt meedoen om het kampioenschap en de Europese prijzen.

2. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Alles wat ik in de vorige post heb getypt is natuurlijk een manier om de prijs op te drijven en de fans tevreden te houden. Zit nu Liverpool - Melbourne te kijken en Suarez kan nou niet bepaald zijn emoties verbergen. 8) Van mij mag die weg, al wel tegen een hoge prijs en niet naar Arsenal.

Ik zie overigens Arsenal niet als een stap vooruit, allemaal leuk en aardig dat hun CL als een prijs zien en ook in de CL spelen, maar kwalitatief vind ik dat team zeker niet sterker.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    :F:

Wat een idiote club is het ook.

Weet je gelijk waarom de transfer Maher bij Ajax is afgeketst.

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Waarom is het een idiote club als het een samenwerkingscontract aangaat met een groot investeringsfonds? PSV heeft het altijd moeten hebben van de contacten met buitenlandse topclubs en een goed eigen scoutingsnetwerk (dat weg is gevallen sinds vertrek Hiddink, Lemic, Visser, etc).

Herinner je je dit team nog?

Farfan (Beasley) - Vennegoor (Koné & Robert) - Ji-Sung Park (Vonlanthen)
    Van Bommel (De Jong) - Cocu (Feher) - Vogel (Afellay)
    Young-Pyo Lee - Bouma - Alex - Ooijer (Bogelund)
    Gomes​

Het team waarmee we in de halve finale van de Champions League kwamen en over twee wedstrijden gezien nipt (en onterecht) verloren. Veel buitenlandse talenten, verkregen uit de contacten met topclubs en een goed scoutingsnetwerk.

Ik ben zeker geen voorstander van 'enge' investeringsmaatschappijen, maar betere contacten met buitenlandse clubs zou zeker niet slecht zijn. Brands en vooral Sanders hebben er veel aan gedaan om PSV weer gezond te maken en ik denk niet dat zij zouden samenwerken met zoiets groots als ze er niet zeker van zouden zijn dat het goed is voor PSV als club op zowel financieel als sportief gebied.

Laatst bewerkt: 24 jul 2013
  5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    [yt]zrNlSFfGOpo[/yt]

Hij staat niet te springen van vreugde, nee. Die Aspas, is dat nou een goeie aankoop? Ik heb laatst wel een scoutings report gelezen over hem. Bij Celta deed hij het wel goed, toch? Had hem alleen wel wat jonger ingeschat dan 26.

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Het is jammer als een van de grootste clubs van NL zich afhankelijk maakt van zo'n fonds. Je ziet de reorganisaties bij Feyenoord en Ajax langzaam maar zeker wel zijn vruchten plukken, daarnaast blijven zij baas in eigen huis. Het technisch beleid zal nu meer in handen komen van de investeerders, iets wat een flinke valkuil is en in mijn ogen alleen maar korte termijn denken is. Hetgeen PSV wel vaker doet, zoals grond verkopen aan de gemeente.

Ik juich liever toe dat een bedrijf zichzelf staande houdt, zijn eigen financiën op peil weet te houden en daarom een visie met realistische doelen opstelt. Daarnaast zie ik niet waarom PSV dit nodig heeft, na de deal met de gemeente was alles in orde en dat de club gezond was en verder kon gaan. Amper 2 jaar later blijkt uit deze zet dat het geld blijkbaar weer verdampt is, de inkomsten van Lens/Strootman/Mertens waren blijkbaar niet genoeg is voor een juiste reorganisatie en is zo'n 3rd party ownership alsnog nodig.

7. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Prima spelertje, een beetje vergelijkbaar met Suarez.
    Prima afmaker, loopvermogen (hij blijft maar doorgaan) en wil altijd de bal in zijn voeten ook al staan er 3 man om hem heen.
    Maar Aspas, Alberto en Touré zijn alle drie breedteversterkingen en (nog) niet bedoeld voor het basiselftal. Daarvoor komt er nog een CV (Papadopoulos meeste kans) en een goal scorende middenvelder. En voor de breedte nog een LB (Hoogstwaarschijnlijk Cissokho).

8. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is PSV daar toen eigenlijk mee gestopt? En dat vertrouwen in Brands snap ik niet helemaal. Sanders kan ik nog wel inkomen, maar dat betekent niet dat je geen kanttekeningen mag plaatsen bij zijn acties.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Investeringsfondsen krijg ik de kriebels van. Want wat blijft er van je club over als het kapitaal wat op het veld loopt niet van de club zelf is?

Misschien helpt het je om leuke spelers aan te trekken die je normaliter niet zou kunnen halen .. Dat is altijd mooi want daar trek je publiek mee

Maar als je spelers niet van jezelf zijn bescherm je jezelf enerzijds wel tegen miskopen maar je holt ook je club uit. Als die spelers met winst verkocht worden ben je niet meer dan een opleidingsclubje geweest en gaan de investeerders (terecht want zij lopen nu ook het risico) er met de eventuele winst vandoor.

Ik vind het een vervelende ontwikkeling , en niet alleen omdat het om PSV gaat.

Die fondsen hebben maar 1 doel, rendement halen op hun investeringen. De rest is bijzaak

edit://

en waarom ik het helemaal niet snap is omdat ze tot nu toe deze zomer toch prima zaken gedaan hebben

er is toch aardig wat verkocht met winst zou je denken, waarom maak je je dan afhankelijk van dit soort types

10. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Plus het heeft ook nog een risico voor spelers die transfervrij de deur uitlopen. Dan moet PSV het geld terugbetalen aan de investeringsmaatschappij, aldus Brands. En dan daarvoor doodleuk beweren dat het geen invloed heeft op het beleid. :lol:

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dat heeft het niet, want PSV heeft al eerder dit jaar (door oa. Cocu) een verkopen-of-verlengen regeling ingesteld voor spelers met een één-jarig contract. Dan hoeft er dus verder niets te veranderen.

12. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Wist ik niet, dat klopt dan wel ja. Maar dit is wel een regeling van een ander level. Verkopen of verlengen en anders kost het PSV miljoenen. Het risico wordt nog even vergroot.

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ongeloofwaardig? Het is in ieder geval een stap vooruit. Hij gaat regelmatig CL spelen, terwijl Liverpool alleen nog van EL mag dromen.

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Zo'n investeringsfonds gaat waarschijnlijk alleen gebruikt worden bij spelers van klasse 4 miljoen en hoger, niet voor breedtespelers. Punt wat ik daarmee probeer te maken is dat eerstgenoemde spelers PSV sowieso miljoenen kosten als ze transfervrij vertrekken. Er komen slechts inderdaad extra muntjes bij voor de investeringsfonds, waardoor een nog groter verlies wordt gedraaid bij een transfervrij vertrek van een klasse speler. Inderdaad.

Het is een stapje vooruit, maar bij Arsenal ga je (net zoals bij Liverpool) niet meespelen om de prijzen.

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
  16. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt niet altijd te kiezen, die kleine groep topclubs moeten dan ook wel interesse tonen. Ik snap wel waarom hij Arsenal ziet zitten.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En als een speler dan niet wil verlengen maar er geen leuke club zich aandient heeft hij maar te gaan naar de club waar het investeringsfonds een dealtje mee kan maken?

Hoe gaat dat dan eigenlijk als speler en nieuwe club er niet uit komen?

Gedwongen verkoop kan volgens mij helemaal niet, dat zou neerkomen op mensenhandel :+

Ik snap het niet helemaal. Ik krijg de indruk dat hij graag naar een spaanse topper wil maar als dat niet doorgaat dan is het toch geen straf om nog een jaartje voor Liverpool te spelen? Is je contract weer een jaartje korter en wie weet wat er in de winter of volgende zomer gebeurt.

Een transfer binnen de PL kan ook heel mooi zijn maar Arsenal is zoals gezegd maar een stapJE omhoog en niet meer.

Het is niet alsof Man united en City om hem vechten

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    CL of helemaal geen Europees voetbal, dan is de keuze snel gemaakt.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    'Mee mogen doen' aan de CL, PL-subtopper zijn en team hebben met allemaal net-niet spelers.* Ach, ik zou een jaartje wachten als ik Suárez was. Hij moet naar de absolute top, niet naar zo'n club als (met alle respect) Arsenal.

Btw, er wordt gezegd dat Higuain voor 37 miljoen vertrekt naar Napoli. Die zijn het geld van Cavani wel flink aan het investeren zeg. Ze kopen bij Real Madrid voor €58,5 miljoen aan spelers: Albiol voor €12m, Calléjon voor €9.5 en Higuain voor €37m. Daarnaast kopen ze nog Mertens voor €9.5 en Rafael voor €5m. 8)

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Arsenal heeft intrinsiek een betere selectie en speelwijze dan Liverpool. Als Suarez naar Arsenal toegaat spelen die in één klap om de prijzen. Mark my words. :D

Deel Deze Pagina