[Formule 1] Seizoen 2013

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Voor die actie tegen Massa krijgt die juist die penalty volgens mij want dat was Turn 4 die ze aan het onderzoeken waren.

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Was toch voor Button, niet voor Massa.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Volgens Sport1 was het voor de actie op Button

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nee is gecorrigeerd. Het is voor het afsnijden van de bocht na de actie op Button

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lotus zegt zelf dit een minuut geleden.

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Tegenstrijdige berichten dus. Ik weet wel dat tegen Button aanrijden na de race wordt onderzocht.
    Volgens mij, en dat zeiden ze dan ook op Sport1 was de penalty voor het afsnijden van de bocht daarna.
    Maar als het is voor de actie bij Massa én hij is idd met vier banden buiten de lijn geweest dan is het wel terecht. Alleen kon ik dat niet zien vanuit het camera punt. Volgens mij was die actie clean.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar bij Button was die er al voorbij dus hoeft die die plaats ook niet terug te geven. :)

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als hij er voorbij was was er geen contact geweest :+

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik weet niet of het zo werkt. Hij mist die bocht als gevolg van de inhaal actie/aanvaring met Button. Volgens mij wordt het dan als één actie gezien.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij was er al voorbij met zijn neus en toen kwam pas het contact en moest die afsnijden. Dan hoeft die niet de plaats terug te geven. Bij Massa ging die buiten de track voordat die er eigenlijk voorbij was en dan is het een "advantage"

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat is grijs gebied. Want je bent er pas voorbij met een volledige auto. Tijdens de aanvaring was Grosjean er maar gedeeltelijk voorbij.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat maakt dan niet uit. Al is het 1 centimeter dan heeft die de plaats. En die had die voor het contact. :)

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Maakt wel degelijk uit, want het contact was er als gevolg en tijdens de inhaal actie. Als aanvallende partij gaf Grosjean geen ruimte en reed tegen button aan. Door dat contact tijdens de inhaal actie mistte hij de bocht, dat zijn neus dan voor die van Button was maakt volgens mij in zo'n geval dan niet uit. De FIA kan dit imo terecht als één actie zien.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee want officieel hoef je de plaats niet terug geven als je hem al hebt en het het contact pas daarna is.
    En die hele actie word achteraf bekeken zeiden ze en en Lotus zegt ook dat het door de actie bij Massa was. Dus ik weet wel zeker dat het voor de bocht 4 actie was. Anders hadden ze wel het contact en afsnijden gelijk gedaan met een stop and go en niet alleen een drive through. :)

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    'He did not give enough room' Mooi dat je tot de laatste meter blijft vechten Vettel, maar deze uitspraak is kolder.

Zeer mooie overwinning van Hamilton. Erg verdient. Gewoon een goede race door hem gereden.
    Ook hele mooie 2e plaats van Kimi.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Toffe race. Schrok even toen ik Rosberg zag. Dacht even dat het Lewis was. Haha.
    Gevecht op het einde tussen Vettel en Kimi was ook super. En Giedo zelfs 14e geworden. Had weer een goede start zoals zo vaak maar kon het nu vasthouden. :)

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    14e plaats van Giedo helemaal vergeten. Ook erg goed inderdaad. Jammer dat Pic het voortouw neemt in de kwali, maar als hij dit soort races weet vol te houden dan laat hij toch echt wel goede dingen zien.

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat die pannenkoek mijn mening over hem weer eens bevestigd heeft. Hoort totaal niet thuis bij zo'n historisch team als Lotus. Verder genoten van de race, zat 'm behoorlijk te knijpen toen Vettel achter Kimi terecht kwam, maar fantastisch hoe hij hem achter zich wist te houden.

19. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik vond de actie van Vettel bij de start ook niet bepaald netjes.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het blijft wel racen, Vettel gaf hem daar gewoon genoeg ruimte. Gezeur op het einde dat kimi hem niet genoeg plek gaf sloeg nergens op maar dat gaf hij na de tijd zelf ook wel toe

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina