Mijn ervaring met tuning voor deze auto's tot nu toe is dat de 217 kw maximum echt niet gehaald wordt voor een snelle tune met pi 545.
Maximum gewichtsbesparing en racebanden geven de basisgrip.
De tips uit de tuning guide waren behulpzaam, met name:
*Pay attention to the acceleration rating it trumps everything else
*Try a race gearbox packed tight for 6 gears, gear it for your tracks
De racetransmissie geeft de meeste controle over het vermogen/koppel en het toerenbereik in de bruikbare powerband.
Ik vind het prettig om de eerste 2 versnellingen wat langer te maken en dan de laatste versnelling, vaak de 6e heel erg kort te laten.
Kan makkelijk want er is relatief veel vermogen beschikbaar voor deze lichte auto's.
De 3e , 4e en 5e smeer ik dan uit tot aan de topsnelheid per circuit.
Dus liever 1 Kw inleveren of gewicht erbij voor de raceversnellingsbak.
Alleen heb ik nog het tunen van het onderstel nog niet helemaal onder de knie.
Met de tune voor de clio kan ik mijn gebrek aan snelheid in de bochten compenseren met wat meer acceleratie en topsnelheid.
Het fijne van deze cup is dat ik de tune helemaal kan afstemmen op mijn rijstijl en CSR-stuur.
Laatst bewerkt: 18 aug 2013