1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] Open Class Championship [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 15 jul 2013.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Als je ontwennings verschijselen krijgt, dan kan je altijd nog een cr:+iissantje in je handen pakken als surrogaat controler :+:confused:

Laatst bewerkt: 15 aug 2013
  2. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    _O_:+_O_

Zojuist ff geprobeerd, maar al jedan de x o f y knop indrukt heb je meteen een verkruimelde controler en een stokbrood stuurt ook zo onhandig..

3. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Een vraagje. Hebben mensen al mijn Ford Focus getest. Zo ja, wat zijn de plus en de minpunten van de auto. Dan kan ik die verbeteren voor het Tunersklassement :)

4. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik denk dat de meesten druk bezig zijn met hun eigen tune.

5. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Ahum... Paint, paint vooral....
    Om gek van te worden..

6. Misja

Misja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds de tune, maar merendeel toch wel de paint ;)

7. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Nog helemaal niet begonnen :eek:

Vanavond weekje richting Frankrijk dus dan gaat het er helemaal niet van komen. Daarna dan maar is beginnen.

8. Marcelinho_NL

Marcelinho_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    61
    Beide, Heb nu ook een Ford Focus getuned en bestickert in de stijl van me Seat en moet zeggen dat ik nu toch wel twijfel tussen de Ford en de Seat!

9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    uhu idd, en als t een tunersklassementtune wordt weet ik niet of ik m wel wil helpen verbeteren haha (grapje)

10. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik zeg gewoon tegen de concurentie dat zij een wereldtune hebben, niks meer aan doen, perfect, zo laten. :+:+

@ freaky: Wereldtune , niks meer aan doen, perfect, zo laten. :+
    (Serieus: Ik ga vanmiddag ff rijden in jouw auto om te checken.)

Laatst bewerkt: 17 aug 2013
  11. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Heb gister nog ff gereden met de auto van freaky. Echt heel kort 5 of 6 laps. Mijn mening is dat de achterkant wat nerveus is. En check ook even de bandenspanning en camber aan de voorzijde daar is nog wat verbetering in te halen. Hoop dat je hier wat aan heb.

12. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    @NovaCaine: Heb je al een plaatje van jouw paintjob, je was gisteren tot laat bezig in de paintshop. Top man!!
    Ga vanmiddag/vanavond na 15.00 uur na werk ff testen en oefenen met de Polo GTI of mijn CLIO-ride.

Gisteren nog de suspension aangepast van de Polo GTI, op Road Atlanta in de chicane na de eerste bocht ging de Polo steevast op zijn dak als ik de curbs maar even aanraakte.
    Eigenlijk hoefde dat niet want ook zonder de curbs aan te raken/af te snijden reed ik redelijke tijden.

Nog geen tijd gehad de POlO GTI te sychroniseren met de clubgarage met de update tune.
    Zijn er nog clubleden die ook gaan rijden vanavond?
    Heb zin in een paar oefen races.

Laatst bewerkt: 17 aug 2013
  13. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    @Lloyal ja ik heb gister wat foto's geschoten. Moet alleen nog ff uitvogelen hoe ik die hier krijg. Doe ik vanavond wel. Want nu moet ik eerst verder met de "echte" circuit bak.

14. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Mijn ervaring met tuning voor deze auto's tot nu toe is dat de 217 kw maximum echt niet gehaald wordt voor een snelle tune met pi 545.
    Maximum gewichtsbesparing en racebanden geven de basisgrip.

De tips uit de tuning guide waren behulpzaam, met name:
    *Pay attention to the acceleration rating it trumps everything else
    *Try a race gearbox packed tight for 6 gears, gear it for your tracks

De racetransmissie geeft de meeste controle over het vermogen/koppel en het toerenbereik in de bruikbare powerband.
    Ik vind het prettig om de eerste 2 versnellingen wat langer te maken en dan de laatste versnelling, vaak de 6e heel erg kort te laten.
    Kan makkelijk want er is relatief veel vermogen beschikbaar voor deze lichte auto's.
    De 3e , 4e en 5e smeer ik dan uit tot aan de topsnelheid per circuit.
    Dus liever 1 Kw inleveren of gewicht erbij voor de raceversnellingsbak.
    Alleen heb ik nog het tunen van het onderstel nog niet helemaal onder de knie.

Met de tune voor de clio kan ik mijn gebrek aan snelheid in de bochten compenseren met wat meer acceleratie en topsnelheid.

Het fijne van deze cup is dat ik de tune helemaal kan afstemmen op mijn rijstijl en CSR-stuur.

Laatst bewerkt: 18 aug 2013
  15. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Oke, thanks!
    Ik maak één tune van de Ford voor het tunersklassement.
    De rest mag zich aanmelden voor het tunersklassement. De winnaar van het Tunersklassement krijgt 1.500.000 credits.
    Andere regels komen binnenkort op het forum te staan.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik had het juist precies andersom benaderd en ging voor de sportieve versnellingsbak meestal, maar kijkend naar je snelheid heb jij het gelijk aan je zijde!

17. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb niet gelijk maar deze kerel, TG Wormburner, op het Forzamotorsportnet forum heeft gelijk met zijn tips:

-Experiment with rear bumpers on each car. They are all different
    -Pay attention to the acceleration rating it trumps everything else
    -Try a race gearbox packed tight for 6 gears, gear it for your tracks.

Ik vond het gebruik van de race-gearbox aanvankelijk ook een "foute" keuze omdat het veel PI kost.
    Maar ik werd ook in het ongelijk gesteld.
    Alleen is het een gepuzzel om het maximale uit de versnellingsverhoudingen te halen.
    Alle grip onderdelen monteren en daarna de suspension instellingen aanpassen door te experimenteren.
    De prestatie berekening van acceleratietijden en G laterale krachten zijn een prima hulpmiddel in de upgrade/tuning afdeling.
    Ik weet dat er een tuningcalculator bestaat gebaseerd op Excel en for Iphone en Ipad.
    Kan een bruikbare of onbruikbare bagger-app zijn. Zelf geen ervaring met deze app.

Laatst bewerkt: 19 aug 2013
  18. Beast81

Beast81 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat die app sowiezo bagger is, een perfecte afstelling bestaat maar naar mijn mening niet via een calculator...
    De beste afstelling is altijd hoe je hem zelf afstelt, mits je daar (nog) niet goed in bent en dan zou het een uitkomst zijn.
    Denk niet dat jij zo'n calc. nodig hebt :lol:

19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Tegen mijn verwachting in, de Opel/Vauxhall Corsa VXR snel gekregen op road Atlanta en Sebring.
    De Corsa VXR zit qua prestatie nu tussen Polo GTI en CLIO in.
    Alle drie op grip getuned omdat ik met een stuurwiel het prettiger vind om overstuur te hebben tijdens aanremmen en aansnijden van de bochten.
    Onderstel is nog een stuiterbal, maar dat moet te verhelpen zijn.
    Voor grip- circuits moet ik de auto nog testen.
    Dan zou ik zelf al drie auto's hebben om uit te kiezen.
    Daarna nog een vette livery voor de Corsa maken.

De Freaky-Ford Focus uitgeprobeerd.
    Helaas ik kan met mijn stuurtje niet goed overweg met het rijgedrag va de Focus. Kan niet precies de bochten insturen en aanremmen.
    Te veel onderstuur te weing grip.
    Een echte controler tune vermoed ik.

Na de Corsa ben ik uitgetuned omdat ik de auto's niet meer sneller/beter krijg.
    Daarna ben ik als bestuurder de enige handicap voor de auto's. :+

Laatst bewerkt: 20 aug 2013
  20. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Thanks voor je feedback Loyall. Ik ga hoop ik vanavond weer aan de slag, vorige week een erg drukke week gehad dus weinig tijd gehad voor de Xbox :)

Deel Deze Pagina