Schijt aan die 2-2, maar dat Martins Indi en De Vrij zó ontiegelijk slecht waren - tegen Estland (!) - is toch wel erg triest. De Vrij is een watje, maar waar Martins Indi vorige jaren nog gezien werd als zo'n beer van een vent en een enorm talent, vind ik het maar een dommige speler. In duels dom, maar stoomt ook vaak zonder idee naar voren en verliest dan bijna altijd de bal. Ongelofelijk zeg.
Tering hè, wat een slecht centraal duo.
Als Rekik en Bruma zich blijven ontwikkelen en de rest van het team heel blijft/doorontwikkelt, zie ik het liefst zo'n team:
? - Van Persie - Robben
Sneijder
Strootman - De Jong
? - Rekik - Bruma - ?
Vorm
Het is wel pijnlijk dat Oranje zoveel op Robben leunt als vandaag. Weinig tot nul creativiteit.
Daarnaast twijfel ik over de linksbuiten positie. Het zou mooi zijn als Afellay fit raakt, omdat die altijd goed ging met Van Persie. Anders Lens, Elia (als ie in vorm raakt, is het heerlijk) of John, imo.
De links- en rechtsbackposities vind ik ook lastig. Willems begint goed aan het seizoen (verdedigend sterk, maar aanvallend zwak: tegenovergestelde van vorig jaar), maar Blind is wel volwassener. De rechtsbackpositie is ook zwak bezet. Van Rhijn is geen Oranje-niveau, Janmaat geen topper, Van der Wiel speelt amper, Verhaegh dan alweer een jaartje ouder, etc etc.
Laatst bewerkt: 6 sep 2013