Worden wel een paar denkfoutjes gemaakt ja.
Wel grappig dat zij ten eerste gewoon onwaarheden verkondigt (dat Roemenen helemaal niet naar Nederland willen... Klaag dan ook niet?) en ook diverse denkfouten. Zo zegt ze dat er juist hoogopgeleiden naar Nederland komen.. Hm, ja ik kan mij voorstellen dat mensen die Engels spreken al snel als hoogopgeleid overkomen in een agrarisch land, maar vergeleken met Nederland wat voor ongeveer 30% uit hoogopgeleiden bestaat (hoogste van Europa, nogmaals, we hebben een fantastisch land).
Ten slotte is het wel schandalig dat Câmpeanu vervolgens concludeert dat dit allemaal komt omdat Nederland racistisch is. Zulke uitspraken mag je echt niet doen, aangezien de visie van Nederland gewoon puur terecht is. Het is een dilemma waar we mee kampen, maar de beslissing die we nemen worden echt niet op basis van xenofobie genomen. Zulke uitspraken vind ik dan ook echt niet kunnen.
Helemaal als je daarvoor nog zegt dat Roemenen helemaal niet naar Nederland gaan
Gelukkig dat de auteur van Trouw ook direct de juiste tegenargumenten geeft
.
Blijf een interessante discussie, zag gisteren op 1Vandaag ook een item. Wat Wilders zegt slaat ook helemaal nergens op.
Klik om te vergroten...