Ik denk de shootouts die ongetwijfeld veel zullen gebeuren in die game. Dus door die scene denk ik.
Das Gus Fring toch?
Fantastische review van de episode trouwens
http://www.tv.com/shows/breaking-ba...-5-episode-13-tohajiilee-review-137848946315/
Wat mij opviel was hoe Walt de hit meteen wilde afzeggen toen hij zag dat Hank samen met Jesse was. Genoeg gevoel in zijn donder nog dus. Want serieus..met Jesse, Hank en Gomez uit de weg....weg zijn alle problemen voor Walt dan toch? En toch mocht Hank niet dood. Toch echt niet zo'n stuk stront after all.
Wat ik mij wel af vraag is precies wat de reviewer zich ook afvraagt. Hoe legaal/geldig waren al die dingen die Hank en Gomez deden? Dus naar Huell gaan en hem bang maken met een nepfoto van een dode Jesse? Hoe geldig is uberhaupt de vondst van de tonnen met geld? Tuurlijk het is huge...maar gaan higher ups niet vragen aan Hank hoe hij wist dat het geld daar lag? En tuurlijk, het is Walts geld...maar is dit 100% bewijs dat dit zijn geld is? Kan hij niet gewoon straks op het politiebureau(als het daar al van komt) zeggen....dit geld? Niet van mij? Als er vinger afdrukken op die tonnen zit en het geld dan is hij screwed..tenzij hij handschoenen aan had...maar er zitten sowieso vinger afdrukken op die stacks he?
En dan wat de review ook denkt dat er misschien gaat gebeuren:
If Walter could somehow get in a word to Jack and play his leverage (all the windows are broken now, so Walter could finally be heard if there was a lull in the violence), Walter could save Hank, Jesse, and Steve's lives by refusing to cook for Jack unless a moratorium on bullets is met. And that would flip the advantages once again. Then Walter could rat on Jack and Lydia and give Hank the international drug bust that would make him a superstar in the DEA world while Walter rebuilds his life in New Hampshire. That's been my idea since early this season, and I'm sticking with it.
Dit zou wel eens heel goed kunnen gaan gebeuren. Want Walter is een vrij man, dat weten we allemaal van het begin van het seizoen en ook de eerste episode waar Walter zijn oude huis bezoekt en waar die buurvrouw flauwvalt. Dit hoeft echter natuurlijk niet perse te betekenen dat het precies gegaan is zoals die reviewer denkt. Maar één ding is zeker, Walt komt hier vandaan en is een vrij man uiteindelijk.
Nog iets...Walt dacht eerst dat Jesse dat busje had gevonden met GPS. Maar kon Jesse überhaupt wel weten waar dat busje was?
Hoe dan ook verschrikkelijk goede episode en heel erg clever gedaan allemaal.
Hoe dan ook....ik root eigenlijk haast nooit voor de badguy, maar absoluut wel voor Walt. Bij al deze dingen die tegenzitten voor Walt heb ik weer zoiets van....kut man! Toen hij die foto binnenkreeg, toen hij nogal hulpeloos in de woestijn zat....nah man, dat wil ik niet voor hem. Het is iemand die zeer veel evil shit heeft uitgehaald...maar uiteindelijk allemaal voor zijn familie. Ook prachtig om die video van een pagina of twee terug te zien, om die oude scenes van de eerste paar seasons weer te zien. Daar ziet Walt er ook zo anders uit...fantastisch gedaan allemaal.
Ik blijf die scene trouwens geweldig vinden in het eerste seizoen...dat hij dat huis uitloopt en alles explodeert. Weet effe het fijne er niet meer van, maar daar was hij al bad-ass zeg.