1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Breaking Bad [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 7 aug 2013.

1. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    van GOT forum moest wel beetje lachen:

2. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Heerlijke aflevering, je weet gewoon niet hoe het gaat eindigen. Geniaal.

3. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hahahaha pew pew.

moest ook lachen toen die junior saul zag met grote glimlach XD

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Fuckin' Huell, fuckin' Walt. Vond het overigens wel wat gewaagd van Hank dat ie een foto gaat faken met wat zand in zijn achtertuin ipv het zekere voor het onzekere te nemen, maar voor de rest heeft hij het wel echt geniaal gespeeld. Toch gun ik het hem niet. Ben om een of andere reden nog steeds Team Walt.

5. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Me too!

Vond het nogal jammer dat Walt zich zo makkelijk liet foppen. Totaal niks voor hem. Vervolgens heeft hij het door en blijft hij daar dood leuk rond hangen. Ik was snel nog wat verder gereden om te doen alsof het daar lag.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hebzucht he..

7. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Haha echt he, the a-team locatie, the a-team shooting.
    Ik dacht juist dat tijdens het telefoontje iemand Marie's huis in zou stormen om haar te gijzelen in ruil voor walt, had veel eerder verwacht dat haar wat zou overkomen dan dat Hank werd gepakt.

Vond ik niet echt verwijtbaar hoor, 2 seconde nadat die foto werd gestuurd belde Jessie, puur zodat Walt niet lang kon nadenken over de foto. Walt wist sowieso dat Jessie niet kon weten dat het geld onder de grond lag in een barrel (tenzij hij ver doordenkt over Huell) waardoor hij meteen schrok dat iemand het wist, aangezien Jessie tijdens het bellen uitlegt dat het convoibedrijf gps-locatie heeft (wat vroeger ook zo was) geloofde Walt het logischerwijs wel.

De seconde nadat Walt naar meth damon's oom belt en weet dat het Hank is denkt hij wel een tijdje na, mogelijk heeft of had hij wel een plan dat wel of niet door de oom in de war werd geschopt.

Dit is trouwens wel een faal..

Laatst bewerkt: 9 sep 2013
  8. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Marie zou gijzelen voor Walt... jullie moeten echt geen schrijvers worden in ieder geval

9. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Het zou niet leuk zijn voor de kijker nee maar niemand had er nu echt aan gedacht dat haar wat zou overkomen en Hank ziet Marie wel als geldig ruilmateriaal aangezien zij het enige is wat hij heeft.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar die gasten kennen haar niet. En Walt zal het nooit vragen.

11. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Desalniettemin was het wel lachen geweest.

12. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk de shootouts die ongetwijfeld veel zullen gebeuren in die game. Dus door die scene denk ik. :)

Das Gus Fring toch?

Fantastische review van de episode trouwens

http://www.tv.com/shows/breaking-ba...-5-episode-13-tohajiilee-review-137848946315/

Wat mij opviel was hoe Walt de hit meteen wilde afzeggen toen hij zag dat Hank samen met Jesse was. Genoeg gevoel in zijn donder nog dus. Want serieus..met Jesse, Hank en Gomez uit de weg....weg zijn alle problemen voor Walt dan toch? En toch mocht Hank niet dood. Toch echt niet zo'n stuk stront after all.

Wat ik mij wel af vraag is precies wat de reviewer zich ook afvraagt. Hoe legaal/geldig waren al die dingen die Hank en Gomez deden? Dus naar Huell gaan en hem bang maken met een nepfoto van een dode Jesse? Hoe geldig is uberhaupt de vondst van de tonnen met geld? Tuurlijk het is huge...maar gaan higher ups niet vragen aan Hank hoe hij wist dat het geld daar lag? En tuurlijk, het is Walts geld...maar is dit 100% bewijs dat dit zijn geld is? Kan hij niet gewoon straks op het politiebureau(als het daar al van komt) zeggen....dit geld? Niet van mij? Als er vinger afdrukken op die tonnen zit en het geld dan is hij screwed..tenzij hij handschoenen aan had...maar er zitten sowieso vinger afdrukken op die stacks he?

En dan wat de review ook denkt dat er misschien gaat gebeuren:

If Walter could somehow get in a word to Jack and play his leverage (all the windows are broken now, so Walter could finally be heard if there was a lull in the violence), Walter could save Hank, Jesse, and Steve's lives by refusing to cook for Jack unless a moratorium on bullets is met. And that would flip the advantages once again. Then Walter could rat on Jack and Lydia and give Hank the international drug bust that would make him a superstar in the DEA world while Walter rebuilds his life in New Hampshire. That's been my idea since early this season, and I'm sticking with it.

Dit zou wel eens heel goed kunnen gaan gebeuren. Want Walter is een vrij man, dat weten we allemaal van het begin van het seizoen en ook de eerste episode waar Walter zijn oude huis bezoekt en waar die buurvrouw flauwvalt. Dit hoeft echter natuurlijk niet perse te betekenen dat het precies gegaan is zoals die reviewer denkt. Maar één ding is zeker, Walt komt hier vandaan en is een vrij man uiteindelijk.

Nog iets...Walt dacht eerst dat Jesse dat busje had gevonden met GPS. Maar kon Jesse überhaupt wel weten waar dat busje was?

Hoe dan ook verschrikkelijk goede episode en heel erg clever gedaan allemaal.

Hoe dan ook....ik root eigenlijk haast nooit voor de badguy, maar absoluut wel voor Walt. Bij al deze dingen die tegenzitten voor Walt heb ik weer zoiets van....kut man! Toen hij die foto binnenkreeg, toen hij nogal hulpeloos in de woestijn zat....nah man, dat wil ik niet voor hem. Het is iemand die zeer veel evil shit heeft uitgehaald...maar uiteindelijk allemaal voor zijn familie. Ook prachtig om die video van een pagina of twee terug te zien, om die oude scenes van de eerste paar seasons weer te zien. Daar ziet Walt er ook zo anders uit...fantastisch gedaan allemaal.

Ik blijf die scene trouwens geweldig vinden in het eerste seizoen...dat hij dat huis uitloopt en alles explodeert. Weet effe het fijne er niet meer van, maar daar was hij al bad-ass zeg.

Laatst bewerkt: 10 sep 2013
  13. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Zit ook een beetje met de juridische kant in de maag.

Het feit dat Hank al zijn infiltratie en undercover-trucjes zonder tussenkomst van een officier van justitie of rechter-commissaris uitvoert is toch wel vrij shady. Hij is wel de baas van de DEA min of meer dus misschien heeft hij meer bevoegdheden, maar het blijft vreemd. Misschien is dat in Amerika ook makkelijker, die zijn toch al geobsedeerd met veiligheid boven mensenrechten.

14. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Dat is Gus inderdaad BigKabuto. Precies waar ik ook aan dacht tijdens die scene.

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Blijft super vet dit seizoen.

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk niet dat dat geld echt bewijs is maar meer om te ondersteunen net als Jesse zn confessie. Die opbiechting aan de telefoon van Walt is keihard bewijs. Dus genoeg bewijs wat volgens mij stand zou houden

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Good point, maar toch gaat er iets gebeuren waardoor Walt los komt. Kijk maar naar de flashforwards. Voor wie zou toch die M90 bedoeld zijn he?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Super ep weer. Ik ben erg benieuwd

Hoe de rol van Jesse gaat eindigen. Ik zou het wel tof vinden als Jesse en Walt toch op de 1 of andere manier nog samenkomen. Denk het echter niet

enige ergelijke moment:

Waarom zou Walt aan de telefoon al zijn misdaden gaan lopen opsommen? 8) Ik kon er mee leven dat hij de truuk met het geld niet zag (hij wist immers niet dat Jesse bij Hank was), maar om nou direct aan een telefoon random alles er uit te gooien.....

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    mijn gok is

revenge for Hank's death. Family means everything to Walt.

Omdat hij er zo heilig van overtuigd was

dat Jesse niet naar Hank zou gaan dat hij daar echt nooit aan zou hebben gedacht

20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Toch wel knap dat na alles wat er is gebeurt in al die seizoenen de meeste toch nog de kant van Walt kiezen. Is toch wel een sterk punt van de serie ook dat je de Bad Guy toch succes gunt!

Deel Deze Pagina