[XOne] Pro Evolution Soccer 2014

Discussie in 'Games' gestart door ManoMoker1982, 14 mrt 2013.

1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.093
    Thanks. Inhoudelijk geen verschillen, afgezien van wat taalopties enzo? Vroeger zat er qua gameplay altijd een klein verschil tussen Japanse Winning Eleven, en Europese PES. Qua licenties volgens mij ook (J-League bijvoorbeeld)

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Mijn mening over PES 2014, hier en daar vergeleken met mijn mening over FIFA14:

+ Het blijft een warmer gevoel geven dan FIFA, wat inderdaad - zoals vaker gelezen hier - wat cartoonisch overkomt in vergelijking tot PES.
    + De details (vooral in herhalingen) zijn veel beter uitgewerkt.
    + De sfeer is beter met het geluid vanuit het publiek.
    + Als je scoort geeft het een tof gevoel, omdat je echt iets bereikt hebt.

- Het spel vindt (bij ons) vooral op de middenlijn plaats, maar niet omdat de tegenstander het zo goed dicht heeft staan. Puur uit gebrek aan dribbelende kwaliteiten. Er onstaat weinig gevaar in zo'n wedstrijd.
    - Dus: dribbelen gaat erg stroef, volgens mij moeten ze wat vaker naar soepele dribbelaars kijken en daarop aanpassen. Zo stroef gaat het iig zeker niet.
    - Koppen, wtf is daar mis mee? De voorzetten echt tof (+), maar ik heb in drie wedstrijden ongeveer 5 100% kansen gehad die allemaal vér over of vér naast gingen.
    - Ik denk dat Neuer(s vrouw) spontane hartsteken krijgt als ie de menu's ziet. Nondeju, wat een lelijke kop. Valt me op bij meerdere spelers. Bij FIFA zijn de grote spelers heel netjes, maar de onbekende standaard-CPU hoofd. Bij PES zijn de échte échte toppers super mooi (alle details in gezicht zijn perfect), maar de mindere toppers wordt wel aandacht aan besteed, maar niet zoveel, waardoor ze er nogal verrimpeld en verkrompen uit zien IMO.
    - Rafael van Manchester United verdient zijn eigen minpunt. 8)

Mijn mening: het hele spel loopt niet echt lekker door de stroefheid aan de bal. De animaties hoeven niet zo soepel te lopen als in FIFA13 (in FIFA14 al flink aangepast), maar wat subtieler kunnen dribbelen en aanvallen op tempo kunnen opbouwen zou wel tof zijn.

Er zitten zeker leuke aspecten in, maar het totale plaatje vind ik toch weer tegenvallen. Het is meer gefrot aan de bal (op het middenveld) dan echt tactisch positiespel en kansen creeëren.

3. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Haha, inderdaad. :lol:

Edit: eerste twintig minuten van Master League.

En:

Laatst bewerkt: 14 sep 2013
  4. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    Jongens... Het is een compleet nieuwe game. Voor sommigen hier een te grote verandering blijkt.

Koppen, dribbelen, schieten, passen etc heeft allemaal een nieuwe timing.

Koppen: druk schietknop in om te springen en time jouw kopbal door het loslaten van deze knop. Wil je omlaag koppen, hou dan Y ingedrukt bij het loslaten van X. Dan kop je naar de grond. Toffe toevoeging!

Dribbelen, time met RT om aan te nemen en RB af en toe een tikje om snelheid te maken, werkt top!

Sprinten voor de verdedigers uit blijven, rt om aan te nemen en dan meteen twee keer rb drukken om weg te sprinten, herhaal de twee keer rt drukken elke keer als je de bal aan raakt.

Het is een geheel nieuw spel, met een geheel nieuwe timing.

Laatst bewerkt: 14 sep 2013
  5. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad, veel van de minpunten zijn vooral (nog) eigen tekortkomingen. Kijk ook de ball control tutorial eens, daarmee kun je heel snel aannemen en wegdraaien als je het goed uitvoert. En met het precisie dribbelen via (LT) kom je zeker tegenstanders voorbij als je het eenmaal onder de knie hebt.

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    En dan is er nog advanced shooting. Daar moet je toevallig ook maar net weten hoe het werkt.
    Op Evo web legde iemand dat uit: Misschien is het nuttig:

7. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.093
    Net weer poosje demo gespeeld, en bevalt me steeds beter. Als de prijs hier een beetje OK is, dan denk ik dat ik hem wel ga halen. :)

Kut van die licenties uiteraard, en beetje bang dat de USA-versie bepaalde content mist ofzo, maar goed, zal grotendeels wel gewoon dezelfde game zijn.

Is de aziatische versie english-friendly!? J-League lijkt me namelijk ook wel tof. Jammer dat ze die league er steeds uitslopen in de EU-versie :{ Ze hebben de rechten, dus waarom!?

8. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22

Hier een advanced afstand schot!gemaakt door mij

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Doet me een beetje denken aan die goal van Estland tegen Nederland. Ook laag in de hoek :)

10. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.093
    Zit er nou nog steeds niet een fatsoenlijke Youtube upload-functie in!? Hoe moeilijk moet dat nou zijn om te implementeren!?

Gewoon even je google-account invoeren in de game, en vervolgens als je een toffe replay hebt, meteen in HD uploaden richting YT. Simpel.

Dat EA het niet doet, ok, die willen liever hun eigen brakke kutsite door je strot duwen, waar je kleine replays kunt opslaan in belachelijk slechte kwaliteit en dan nog een zeer beperkt aantal ook, ALS het al werkt...(!)

... maar Konami zou hier makkelijk een belangrijk pluspuntje kunnen scoren, vrijwel zonder moeite.

11. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Vorm strond niet op t doel hoor ;)

12. ManoMoker1982

ManoMoker1982 PES veteran

Leuk Bevonden:
    15
    Volledig mee eens...

Echter, deze functies zitten standaard op de next gen consoles. Om voor 1 seizoen het wiel uit te gaan vinden is wel erg zonde van het geld :)

En konami kennende ben ik blij dat ze zich niet op nog meer zaken hebben gericht.

13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.093
    Op zich eens, ware het niet dat het in principe vrijwel geen moeite hoeft te kosten om te implementeren, lijkt me. Google-account invullen met paswoord, en klaar.

14. diazull

diazull game junkie

Leuk Bevonden:
    0
  15. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    Inderdaad.. De leercurve is bij PES nu eenmaal een stuk hoger dan bij FIFA. Maar heb je eenmaal de controls onder de knie is het geniaal, en blijft het spel ook veel langer leuk als de veel te makkelijke FIFA-gameplay. :)

[EDIT] Iemand trouwens al opgevallen dat de kleding ook vuil kan worden van spelers? Zie net dat ik een van mijn spelers na een sliding zijn sok helemaal bruin/groen had. Vet!

Laatst bewerkt: 15 sep 2013
  16. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging zonet even een wedstrijd spelen met Frankrijk tegen Portugal. Op een gegeven moment stond ik 2-0 voor. Ik merkte echt dat het publiek op mijn spel reageerde. Was wel grappig, ik tikte een balletje terug vanaf de middellijn naar een verdediger. De computer probeerde de bal af te jagen, maar kon hem niet te pakken krijgen omdat ik steeds goed doortikte naar een medespeler. Het publieke reageerde bij iedere gelukte pass met een aanzwellende ''heeeeeee!''. Ben heel benieuwd naar de volledige versie!

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Wtf het veld van de Allianz Arena is gewoon spuuglelijk, dat was het! Dat andere stadion heeft veel mooier veld en dan lijkt de game ook opeens 3x mooier...

Snap ik direct het meningsverschil hier haha.

18. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vond ik dus ook al. Het veld in het Konami-stadion ligt er mooier bij dan dat groen-grijs-wazige pollenveld in de Allianz Arena.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.637
    Maar sowieso, gisteren goeie playsessie gehad zeg. Snap nu ook niet meer wat ik exact lelijk vond, want gisteren zag alles er opeens weer goed uit 8) 8)

Of heb ik last van fanboyisme? Want ik zat er serieus over te twijfelen om gewoon lekker eens FIFA te kopen. Maar gisteren weer beide demo's gespeeld, en PES speelde zo lekker. Echt de footie waarbij je het idee hebt dat je die knikker er zelf in hebt geschoten _O_
    Had een paar gruwelijke aanvallen. Nee qua demo's is dit nu de beste PES samen met 2011 demo denk. Wellicht dat de full version daar nog overheen gaat.

Alleen nog steeds, die menu's, wtf Konami? :lol:

20. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    De menu's zijn inderdaad spuuglelijk. Waarom niet hetzelfde als in PES 2011? Misschien ook niet je van het maar wel een stuk overzichtelijker als nu. Maar dat kan natuurlijk ook mijn probleem zijn ;) Ik heb trouwens nog steeds niet de review versie :mad: Ik hoop deze wel vandaag of morgen binnen te krijgen.

Deel Deze Pagina