Mijn mening over PES 2014, hier en daar vergeleken met mijn mening over FIFA14:
+ Het blijft een warmer gevoel geven dan FIFA, wat inderdaad - zoals vaker gelezen hier - wat cartoonisch overkomt in vergelijking tot PES.
+ De details (vooral in herhalingen) zijn veel beter uitgewerkt.
+ De sfeer is beter met het geluid vanuit het publiek.
+ Als je scoort geeft het een tof gevoel, omdat je echt iets bereikt hebt.
- Het spel vindt (bij ons) vooral op de middenlijn plaats, maar niet omdat de tegenstander het zo goed dicht heeft staan. Puur uit gebrek aan dribbelende kwaliteiten. Er onstaat weinig gevaar in zo'n wedstrijd.
- Dus: dribbelen gaat erg stroef, volgens mij moeten ze wat vaker naar soepele dribbelaars kijken en daarop aanpassen. Zo stroef gaat het iig zeker niet.
- Koppen, wtf is daar mis mee? De voorzetten echt tof (+), maar ik heb in drie wedstrijden ongeveer 5 100% kansen gehad die allemaal vér over of vér naast gingen.
- Ik denk dat Neuer(s vrouw) spontane hartsteken krijgt als ie de menu's ziet. Nondeju, wat een lelijke kop. Valt me op bij meerdere spelers. Bij FIFA zijn de grote spelers heel netjes, maar de onbekende standaard-CPU hoofd. Bij PES zijn de échte échte toppers super mooi (alle details in gezicht zijn perfect), maar de mindere toppers wordt wel aandacht aan besteed, maar niet zoveel, waardoor ze er nogal verrimpeld en verkrompen uit zien IMO.
- Rafael van Manchester United verdient zijn eigen minpunt.
Mijn mening: het hele spel loopt niet echt lekker door de stroefheid aan de bal. De animaties hoeven niet zo soepel te lopen als in FIFA13 (in FIFA14 al flink aangepast), maar wat subtieler kunnen dribbelen en aanvallen op tempo kunnen opbouwen zou wel tof zijn.
Er zitten zeker leuke aspecten in, maar het totale plaatje vind ik toch weer tegenvallen. Het is meer gefrot aan de bal (op het middenveld) dan echt tactisch positiespel en kansen creeëren.
Klik om te vergroten...