[Algemeen] Harry Potter [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 22 jul 2011.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zeg nou zelf; de films, hoe leuk ze ook zijn, hebben geen moment kunnen tippen aan de boeken.
    Ze zijn op hun eigen manier vermakelijk, maar absoluut geen vervanging van de boeken.

oh, voor het geval iemand het zich afvroeg, Slytherin heeft @ Pottermore weer gewonnen.
    Weer stond Hufflepuff tot het einde voor om uiteindelijk laatste te worden.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan nou ook niet zeggen dat ik daarop zit te wachten. 8)
    Wat voor boek wil jij dan? Ik wil dat ook wel, maar weet niet echt waar ze over zou moeten schrijven, het verhaal HP is wel een beetje klaar.

Trouwens, die ebooks, waren die er nog helemaal niet? Ik heb ze namelijk al een tijd, maar die zullen dan wel niet echt officieel zijn. :+

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Sorry hoor, maar na boek 4 werd het ook kak. Rowling zelf wou het bij 4 laten, maar vanwege dat achterlijke filmgedoe werden het er 7. Ze heeft altijd getwijfeld aan 7 boeken, zei dat 4 misschien ook wel genoeg was.

En boek 7, hoe Harry Voldemort verslaat is het ergste wat ik ooit in boeken ben tegen gekomen. Daar lees je precies het gevolg van afraffelen door Rowling. Niet dat zei er iets aan kon doen, haar uitgever en WB wel.

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    wat. nee. 7 stuks is altijd gepland geweest. 8)

Did J. K. Rowling plan out all 7 books of Harry Potter before she started on the series?

Yes. In an interview, J.K. Rowling said that she had always planned on 7 Harry Potter books, because it would take 7 years to become a wizard. She mentioned that it took her 5 years to write Harry Potter and the Sorcerer's Stone because she was also simultaneously planning and writing parts of the six sequels.​

Serieus, hoe kom je erbij dat dit niet zo is?

Er is meer in de HP wereld dan alleen... HP. Als je het dicht bij het huidige verhaal wilt houden kun je het verleden induiken en James etc op school volgen. Weer 7 boeken, weer 7 schooljaren.
    Of de toekomst in
    met de kids van HP

Daarbuiten heb ik geen idee, maar wel het volste vertrouwen dat ze iets leuks weet te verzinnen. Ze heeft niet alleen het HP verhaal verzonnen, ze heeft de wereld uitgedacht en bevolkt. Genoeg om meer verhalen uit te halen.

En nee, ebooks waren er eerst echt niet. ;)

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dude, niet doen. Die laatste 3 waren gewoon tof en totaal niet afgeraffeld. 8)

Haha oke. Die spoiler zat ik dan ook inderdaad aan te denken, maar wel lastig omdat er dan eigenlijk geen echte vijanden meer zijn. Met HP bedoelde ik ook echt zijn verhaal, die is wel een beetje afgelopen.
    of ze moeten nog iets kunnen doen met dat kind van Draco

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nergens voelde iets afgeraffeld aan. Ik heb haar nog vaak horen vertellen hoe ze dingen uit de boeken moest halen omdat het anders té werd. Te veel info, te veel gebeurtenissen. Het tegenovergestelde van afraffelen.
    Het einde, tsja, ik was er happy mee. Prima in de lijn met de rest van de boeken, was totaal niet 'out of place' en alles werd goed afgerond.

@Lizza: Ik zou persoonlijkj het liefste wel weer op Hogwarts willen zijn. :D Wat jij?
    Nieuwe cast etc, maar het vertrouwde van de school lijkt me wel heerlijk.

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja aan de ene kant wel aan de andere kant niet.
    Die sfeer op Hogwarts was natuurlijk geweldig en daar zou ik absoluut geen nee tegen zeggen, maar een nieuwe cast, hm ik weet niet. Het kan voor mijn gevoel nooit tippen aan de characters uit de originele serie. En dan ben ik bang dat het misschien gaat tegenvallen (hoewel Rowling nooit kan tegenvallen ;))

Het liefste zou ik gewoon alles willen vergeten zodat ik opnieuw aan die serie kan beginnen. Ik sprak laatst met iemand die de hele serie nooit heeft gelezen, ik was jaloerrrs. :p

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, dat zou inderdaad het beste zijn.
    Bij een prequel/vervolg/voortzetting of hoe je het ook wilt noemen hoop je dat ze de magie opnieuw zoals de eerste keer tot leven kan brengen. Ik blijf koppig ontkennen dat dat misschien niet meer mogelijk is. Er is gewoon nog zo veel potentie, maar het een 1e keer meemaken gebeurd maar... 1 keer.

Ik ben er daarom ook niet uit of een geheel nieuwe cast ideaal is. Dat zou aan de ene kant een totaal schone lei zijn, dus de meeste kans om opnieuw 'die eerste keer' mee te maken. Maar voor mijn gevoel voorkom je met bekende elementen (hogwarts, dezelfde leraren misschien, andere terugkerende personages) dat het al te veel tegenvalt. Dat vertrouwde maakt het gelijk al wat gemakkelijker om het niet als iets te zien wat weinig meer met HP heeft te maken.

ofzo. :+

Maar iets zou al beter zijn dan niks! Je merkte bij die 3 andere boekjes van haar (Baker de Bard, Fantasatic Beasts en Quidditch) dat ze gewoon een stijl heeft wat heerlijk leest, dat die wereld altijd interessant en vol magie blijft.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat einde van boek 7 was gewoon kut na 7 boeken te hebben gelezen. De meeste boeken waren zeker tof of hadden echt toffe dingen, maar het einde van boek 7 voelde na zo'n lange tijd aan als een grote deceptie. Al is de epiloog van boek 7 in de film een ander nieuw dieptepunt in de filmgeschiedenis. :x

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De epiloog hadden ze van mij weg mogen laten in de film. Het werkte gewoon niet.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Eens.

En tja, hoe graag ik ook een nieuwe boekenreeks in de HP wereld zou zien, ben ik echt bang dat het gewoon een deceptie wordt. Die teleurstelling zou ik niet aankunnen :+.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    :eek: wtf

Congratulations Hufflepuff on winning the fourth Pottermore House Cup!

On Thursday September 12th, yellow shone through the Great Hall as Hufflepuff won the fourth Pottermore House Cup. Members of Hufflepuff were seen in high spirits in the Great Hall under their house banners, surrounded by loud cheers. Members of Slytherin, Gryffindor and Ravenclaw brought pride to their houses by graciously accepting defeat and congratulating the winners.

It was a hard fought competition and during the past four months each one of the four houses held the lead at one point or another, but it was the hard-working Hufflepuffs that managed to reach the award ceremony on top. It is the first Pottermore House Cup victory for Hufflepuff house, which we’re sure makes it all the more special for them.

As a reward for winning the House Cup, members of Hufflepuff house will receive 24 hours early access to the first instalment of Harry Potter and the Goblet of Fire. Hufflepuffs will receive a Pottermore.com Owl Notification to let them know when the early access begins.

We know that Hufflepuff house worked hard to win, but for the first time we’re bringing you some insights about what else members of the four houses got up to on Pottermore.com between this House Cup Championship and the last.

The Pottermore team would like to congratulate all Hufflepuff members on this well deserved victory, and commiserate Ravenclaw, Gryffindor and Slytherin. Now that the fourth Pottermore House Cup has been awarded, it's time to turn your attention to the next Pottermore House Cup and help your house achieve victory by winning duels and correctly brewing potions.

Ik zweer het, Slytherin stond bovenaan toen ik het bekeek! Groene banners en al. Ik maak altijd screenshots, behalve als het nodig is blijkbaar. :+

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ze hadden ze ook al als winnaar aangekondigd, dat heb ik wel gelezen. Alleen denk ik dat er iets niet goed gegaan is met de berekening als ik dit lees. Wel mooi Dulle, zijn wij ook eens kampioen. :+

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Voor Dulle, dankzij een Italiaanse Facebookkennis:
    :9

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zoiets eet je toch niet op? Doodzonde!

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dan tover je toch een nieuwe. Laat die kutelf Dobby maar eentje maken. :cool:

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hufflepuff’s early access to the first instalment of ’Harry Potter and the Goblet of Fire’ has begun

We’re pleased to announce that members of Hufflepuff house can now enjoy early access to the first instalment of Harry Potter and the Goblet of Fire – the prize they thoroughly deserve as winners of the fourth Pottermore House Cup.

Please note this early access will only be available to members who were sorted into Hufflepuff house before the fourth Pottermore House Cup was awarded.

Members of Gryffindor, Ravenclaw and Slytherin will be sent an Owl Notification to confirm when the first instalment of Harry Potter and the Goblet of Fire opens to all to explore.

Nu al?!

Morgen heeft dus iedereen toegang.

Laatst bewerkt: 30 sep 2013
  18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Jij gaat de House Cup wel weer even binnen toveren hé? Het zou zijn als wij per PM eens ideeën konden uitwisselen voor een Promofilmpje van Hufflepuf voor Pottermore op YouTube. Die winst moet natuurlijk herhaald worden. :b:

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dus.
    The first instalment of ‘Harry Potter and the Goblet of Fire’ is available to explore on Pottermore.com.

We’re excited to announce that all members of Pottermore.com are now able to explore the first instalment of Harry Potter and the Goblet of Fire.

Soak up the atmosphere of the Quidditch World Cup, find a Chudley Cannons badge in Ron’s bedroom at The Burrow and witness the terrifying Dark Mark in the sky for the very first time.

You’ll also be able to listen to the first ever Pottermore.com audio entry from J.K. Rowling, as she reveals the story of the most notorious Floo Network mishap.

Don’t forget that you can share your thoughts on every book, chapter and Moment as you move through Harry’s Storyline on Pottermore.com. If you have a Twitter or Facebook account, you can join the conversations there too

First 10 moments, niet chapters. Pff, we krijgen steeds minder. :+

Wat wel geinig is, is dat er nu ook audio clips van JK Rowling zijn: http://www.pottermore.com/en/book4/chapter4/moment1/floo-network

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Tering, die nieuwe Engelse edities van Juniper Books. Check Dreuzels voor een nieuwspost. :eek:_O_

Wel duur. 275 euro, maar je hebt wel iets vets op zich. :eek:

Deel Deze Pagina