Nou het is niet helemaal liegen hoor, want hier ook zeer weinig tot geen framedrops als ik op volle snelheid door de stad scheur. (spel nu ondertussen meer dan 10uur gespeeld, en eiland al helemaal rond geweest)
Heb wel een nieuwe Xbox gekocht voor GTA V, misschien dat het daardoor komt.. Verse hardware, en een lege HDD. Al zou dat eigenlijk niet mogen, maar alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen.
Storende 'jaggies' kan ik ook niet bevestigen, juist alles oogt bij mij heel strak! Ervaar je veel 'jaggies' zou ik toch echt eens naar je televisie-instellingen kijken...
Zojuist even op mijn eigen tv-scherm (Samsung "40 LCD Full HD) wat zitten klooien, en als ik de "scherpte" (sharpness) omhoog gooi ontstaan er inderdaad meer 'jaggies' rondom auto's en langs gevels en daken van huizen op afstand.
Dit doet echter de Xbox niet, dit doet je tv!! ..die probeert iets onnodig scherper te maken waardoor het juist geforceerd en dus slechter word. (ook opties als automatische randverbetering staat uit bij mij, je stuurt immers HD content naar je tv, dat is gewoon goed en hoeft de tv niet softwarematig te verbeteren)
Voor o.a. beter texture-detail en natuurlijkere kleuren (rustigere/natuurlijkere kleuren oogt ook beter vind ik) adviseer ik om een heel gedetailleerde (indoor) ruimte op te zoeken, en speel dan met het "contrast" en de "helderheid" (brightness) instellingen van je tv. Vooral helderheid kan veel verschil maken tussen net wat meer of minder detail. Zoek ook een duistere ruimte op, of iets met veel schaduwen, dan zie je ook hoe belangrijk de "helderheid" van je tv is.
Succes, 'how-to-tutorials' over hoe je tv juist instellen zijn er genoeg te vinden op Youtube. In principe niet super veel werk, maar kan een wereld van verschil maken voor je game-ervaring!
Klik om te vergroten...