[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Gelukkig, maar ik zal het ook wel in spoilers zetten als ik het er hier of elders op het forum weer eens over heb.

Boeken zijn wel toffer dan de serie hoor ik duidelijk. Alleen voor mij teveel geworden. Heb mijn boeken verkocht destijds aan een heel lief meisje. O-)

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, daar wil ik ook wel mee wachten. :9 En nee, ik weet echt nog niks!
    Of de slogan 'Winter is Coming' moet meetellen als een spoiler.

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    \o/

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    :):

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch weer een beetje jammer met die boekverfilmingen. The Giver wordt verfilmd en er was al bekend dat oa. Meryl Streep en Jeff Bridges mee zouden doen, is vandaag bekend geworden dat Taylor Swift ook een rol heeft. :x

Ben maar weer eens boeken aan het herlezen (krijg ik nooit genoeg van :)) en hierna weer aan De Opwindvogelkronieken beginnen. Ik ben benieuwd of ik hem nog steeds zo briljant vind, of dat het toch iets minder is nu ik (bijna) alle boeken van Murakami heb gelezen. (dat boek was mijn eerste Murakami)
    Herlezen jullie weleens boeken of ben ik daar echt een van de weinige in?

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Telt Harry Potter mee? :+ Zo ja, dan herlees ik ook wel eens boeken.
    Daarnaast is de enige die ik misschien ooit wil herlezen de Verboden & Verbannen serie.

Dat zegt verder niks over de kwaliteit van boeken die ik heb gelezen, maar het is gewoon niet iets wat ik snel doe. Vooral met mijn leestempo ga je niet snel weer ~een maand besteden aan een verhaal wat je al kent.

7. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Net klaar met Het Diner. Ik had hem redelijk snel uitgelezen (drie dagen), maar hij valt toch tegen. Het eerste gedeelte was nog wel aardig, maar daarna begon ik me eigenlijk aan alle gebeurtenissen en personages te ergeren. Jammer, want ik had er best wel hoge verwachtingen van.

Nu in een totaal ander boek beginnen: Liever rechtop sterven dan op je knieën leven van Bram Moszkowicz.

8. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Hierbij eens met Dulle, met een snelheid als jou Lizza dan had het waarschijnlijk een aantal keer voorgekomen maar op het moment veel teveel nieuwe interessante dingen om te lezen. Daarnaast had ik wel een keer de neiging om ''Wind-Up Bird'' opnieuw te lezen maar toen ''Sputnik'' begonnen en een ander wat ik ooit wel opnieuw zal lezen is '' The Count of Monte Cristo''.

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik vlieg echt door de boeken van Jim Butcher heen 8) Ben nu al in de vijfde bezig uit de serie :p Eigenlijk zijn de boeken te beschrijven als een soort van volwassen Nicholas Flamel gebeuren zonder de bekende personen erin. Wat ik uit die serie wilde krijg ik precies uit de Dresden Files!

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Is het een serie wat je in de juiste volgorde moet lezen, of maakt dat niet veel uit? Ik heb blijkbaar toevallig deel 1 gekocht (als ik GR mag geloven), dus dat komt dan wel goed uit. Maar moet ik er in de toekomst op letten?

11. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Jup. De eerste twee boeken zijn nog goed los van elkaar te lezen maar daarna wordt het een stuk meer verhalend als geheel. Er komen ook steeds karakters (of verwijzingen naar) terug uit eerdere boeken. Give it a try. Je merkt snel genoeg of je het wat vindt of niet :)

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zijn het allemaal zo een dunne boekjes? Nog geen 200 pagina's.

(zou het zelf even kunnen checken op GR, maar ach. :+)

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik kom er net achter dat ik hier nog twee fantasy boeken heb liggen. :+

Net de achterkant gelezen, lijkt me precies wat voor mij. Weet bijna zeker dat het beter is dan Prins der Wrake en het vervolg Koning der Wrake, laatste fantasy die ik las. Dat was echt ongelooflijk slechte fantasy en een heel vervelende ik vorm.

Ik heb er niet altijd een hekel aan, maar meestal wel, de ik vorm in boeken. Andy McNab doet het bijvoorbeeld wel goed.

Hoe vinden jullie het lezen van boeken die in de ik vorm zijn geschreven?

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Die hebben niet mijn voorkeur. Maar een boek van mij bleek in die vorm te zijn geschreven (wist ik niet toen ik het kocht) en na een stroef begin werd het toch een heel goed boek en heb ik gelijk het vervolg besteld.

Maar nog steeds zal ik er niet bewust voor kiezen.

15. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ach dan vertel ik het toch even :p Eerste twee zijn vrij dun maar ze worden naarmate de serie vordert wel dikker. Nog steeds geen gigantische boekwerken maar gaat richting de 400/500.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.729

Zaterdag gratis bij Trouw.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  18. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Weekje vakantie op Ameland, dus lekker veel lezen.

Tell the Wolves I'm home
    Potdorie weer zo'n schitterend hartverscheurend jankboek. Als je The fault in our stars kon waarderen dan moet je deze ook eens oppakken. Heel mooi, goed uitgediepte karakters, sterk geschreven en tragisch.

Map of Bones - james rollins
    Mijn 2e sigma force, wederom verdomd vermakelijk, nog iets meer Indiana Jones gevoel. Meneer Rollins gebruikt wel vaak hetzelfde goedkope spanning-opbouw trucje als Dan Brown (hoofdstuk eindigen met zo'n soap achtige mini cliffhanger) maar dat vergeef ik hem wel ;) Plotlijnen zijn ingenieus, vol spektakel en de research erachter is rete-interessant. On to the next one!

Ocean at the end of the lane - Neil gaiman
    Een van Gaiman's beste, dus dat zegt genoeg denk ik zo ;)
    Geweldig modern sprookje!

19. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Oh Neil Gaiman dat is een goede, had ik al een tijdje op me lijstje staan om een keer op te pakken, dus meteen aan me collectie toegevoegd voor de komende drie maanden.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    1.Zandstorm (Sandstorm, 2004)
    2.Steen der wijzen (Map of Bones : A Sigma Force Novel, 2005)
    3.De zwarte orde (Black Order, 2006)
    4.Taal der Engelen (The Judas Strain, 2007)
    5.Het laatste orakel (The Last Oracle, 2008)
    6.Dag des Oordeels (The Doomsdag Key, 2009)
    7.De duivelkolonie (The Devil Colony, 2011)
    8.Bloedlijn (Bloodline, 201:cool:

Eindelijk iemand die ze leest en gelukkig vanaf Zandstorm leek te zijn begonnen. Nu Dulle nog! :cool::+

Deel Deze Pagina