Omdat ik met een Steambox ook gelijk hardware heb wat de nieuwste games op redelijke settings kan draaien. En dat in een pasvorm wat lijkt op een console en gemakkelijk onder de TV past. Aan alleen een OS heb ik niks, het is de combo met de hardware wat het interessant maakt. Ik hoef toch ook niet alleen het OS van de PS4?
Sowieso heb ik niet veel vertrouwen in Valve. Steam zelf is nou niet bepaald een toonbeeld van een efficiënt programma, en nu willen ze wel een OS maken? Tsja... We zullen zien.
En al is er een performance boost tov Windows, ik verwacht echt geen wonderen. Wat kan ik in games verwachten? Een boost van 2 fps?
Er zijn momenten waarop ik Guild Wars 2 speel met 8fps. Maak me maar wakker als dat opeens speelbaar wordt, niet als er een minimale verandering is wat alleen voor de hardcore enthousiasteling interessant is.
Maar goed, ik heb nog een oude laptop rondslingeren die ik niet meer gebruik. Ik zet daar dat OS wel op en zie wat de mogelijkheden zijn. Is natuurlijk wel altijd grappig om nieuwe dingetjes uit te testen. Misschien is het wel geniaal.
Klik om te vergroten...