Ik heb nu op mijn HTPC Windows 8 draaien. Als XBMC hier op kan dan kan dat wel eens gaan veranderen !
Alles om het zo makkelijk mogelijk te maken voor de tech-n00bs. Daarin in tegen moet je dan wel aan Steam beginnen. Maar goed, daarvoor zijn ze ook de Steambox aan het maken. Om ook de console markt te gaan betreden. Ik ben wel benieuwd of dit een kans van slagen heeft. Ik denk sowieso dat als console gamer je sneller zult kiezen tussen het vertrouwde Playstation of Xbox ipv een "nieuwe speler" op de markt.
Wat jij wilt. Het resultaat blijft hetzelfde; steam/games op je TV. Ik heb er een hard hoofd in dat je een flinke performance boost zult zien. Een Steambox kan wel interessant en succesvol zijn. Een SteamOS niet echt. Voor mij iig niet. Als de Steambox mij voor een redelijke prijs een vrij krachtig apparaat weet te geven wat aanvoelt als een echte console (constante big picture mode, niks merkbaars van andere non-gaming dingen) dan heb ik iig zeker interesse.
Redelijke game prices kennen ze bij Steam in ieder geval wel gelukkig. En niet de "Sales" van Microsoft... Oude games zijn als nog 14,99 terwijl ze in de winkel of in de webshop voor veel minder aan te schaffen zijn. Maar time will tell...
Dat spel vond ik altijd zo vet! Ook nog best mooi op max. graphics. Ziet er na al die jaren nog erg gelikt uit.
Ik snap het niet helemaal. Waarom is een Steambox wel interessant en het bijbehorende OS niet? De Steambox is toch gewoon een stuk hardware waar dit op draait? Net zoals de PS4 en de X1 een eigen OS hebben en een stuk ijzer waar het op draait (hardware die ook nog eens sterk op een console lijkt). Het biedt je bij Steam echter maximale flexibiliteit aangezien je zelf keuzes kan maken qua hardware. Daarnaast verwacht ik wel een performanceboost. Het hele OS is geschreven met als doel: het draaien van steam en steamgames. Dat houdt in dat de 'overhead' van het OS wegvalt. Overigens kent Linux van zichzelf al de nodige performancevoordelen tov Windows. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met compatability. Linux = openGL en veel games zijn direct X toch?
Het heeft ook zijn voordelen voor de Linux community. Door deze zet zullen veel partijen zoals Nvidia meer werk verrichten aan Linux drivers etc., waardoor het gamen op Linux misschien eindelijk van de grond komt.
Omdat ik met een Steambox ook gelijk hardware heb wat de nieuwste games op redelijke settings kan draaien. En dat in een pasvorm wat lijkt op een console en gemakkelijk onder de TV past. Aan alleen een OS heb ik niks, het is de combo met de hardware wat het interessant maakt. Ik hoef toch ook niet alleen het OS van de PS4? Sowieso heb ik niet veel vertrouwen in Valve. Steam zelf is nou niet bepaald een toonbeeld van een efficiënt programma, en nu willen ze wel een OS maken? Tsja... We zullen zien. En al is er een performance boost tov Windows, ik verwacht echt geen wonderen. Wat kan ik in games verwachten? Een boost van 2 fps? Er zijn momenten waarop ik Guild Wars 2 speel met 8fps. Maak me maar wakker als dat opeens speelbaar wordt, niet als er een minimale verandering is wat alleen voor de hardcore enthousiasteling interessant is. Maar goed, ik heb nog een oude laptop rondslingeren die ik niet meer gebruik. Ik zet daar dat OS wel op en zie wat de mogelijkheden zijn. Is natuurlijk wel altijd grappig om nieuwe dingetjes uit te testen. Misschien is het wel geniaal.
Haha, de meesten spelen GW2 op sommige momenten met 8 FPS. Dan is het gewoon veels te druk op het scherm
Ik kan het voor games niet inschatten. Ik weet wel dat ik qua OS prestaties een oude brakke laptop qua werking net zo snel kon laten werken met Ubuntu als een dure w7 bak (1,4 ghz 1gb RAM vs 2,6 dualcore en 4 gb ram). Daarnaast is het een aankondiging in 3 stappen. Morgenavond komt er weer 1 en vrijdag geloof ik de 3e. Ik vermoed dat ze morgen de Steambox gaan aankondingen en dat die bestaat uit een aantal mogelijke configuraties. Echter je blijft de mogelijkheid houden om je eigen pc/box te bouwen. Daar draait het OS dan ook prima op. De hardware is er dus nu ook al 8fps