De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

1. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ajax is echt op na deze wedstrijd. Zaterdag weer aan de bak en je moet winnen en dan opnieuw de CL die er aan komt en je moet punten pakken.

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Het was in elk geval niet saai :+

3. Seh

Seh Guest

Ik baal er echt van dat Ajax-Feyenoord al is geweest. :+

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Klopt, en Ajax heeft het allebei niet.

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Pfff, net terug uit de ArenA. Man wat heb ik me geergerd aan Mike. Met name die defensieve fout waaruit de goal komt is echt beschamend. Daar betaal je dan 4m voor. Enige lichtpuntje vandaag was Andersen. Speelde met lef en maakte leuke acties. Cillissen keepte ook prima en jammer dat Serero uitviel, hoop dat het niet te ernstig is. Volgens mij z'n sleutelbeen. Hoesen had aan het einde ook last van z'n lies.

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Van der Hoorn moet met zijn fysiek en lengte al zijn duels in de Eredivisie met gemak winnen. Hij speelt nu alleen met nul zelfvertrouwen, omdat hij ook wel weet waarom hij op de bank zit. Daarom gaan alle ballen ook breed of terug. Als hij die meedogenloosheid kan leren van Stam dan komt het wel goed. Nu voetbalt hij als een mak schaapje, net als de rest.

Fischer viel trouwens goed in. Die brak de wedstrijd wel open. Hopelijk zet Frank hem tegen Go Ahead op de plek van Eriksen. Je ziet ook dat hij beter samenspeelt met Hoesen dan met Siggy.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dus Van der Hoorn is fysiek een goede aankoop geweest, hij moet alleen nog leren voetballen?

8. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Die blinde koe staat kilometers buitenspel en staat dan met z'n hand in de lucht :emo:.

9. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Bedankt nog daarvoor.

Toch komt ie er wel, let maar op.

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Precies de verkeerde manier dus.

11. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Termen als vertrouwen en vorm jullie bekend?

Gisteren een stuk zitten kijken van AJA-VOL en ik kan nog wel meer spelers noemen die er helemaal niks van bakken op 't moment.

Maar mochten jullie Mike nu al zat zijn, laat maar terugkomen naar Utrecht dan, transfervrij natuurlijk. :+

12. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Wtf..... Waar zeg ik dat?

Ik zeg dat hij zijn fysiek en lengte al mee heeft en dat hij daar meer gebruik van moet maken. Ik zeg nergens dat hij niet kan voetballen. Hij speelt op het moment alleen met nul vertrouwen en dat zie je, dus maakt hij constant verkeerde keuzes.

Maar goed, als jij posts elke keer in extremen wilt interpreteren, be my guest.

@pbateman: mee eens. :)

Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Punt is juist dat Ajax spelers koopt op basis van het toppunt van vertrouwen en vorm (Sulejmani, Silva bv.) in plaats van realistische overweging te maken hoe hij in het team zou passen en wat zijn kwaliteiten zijn. Als je een jaar goed draait in de Eredivisie is Ajax standaard geïnteresseerd :p.

Nou nou, elke keer... Valt wel mee :p. Een grapje kan er ook moeilijk in.
    Feit blijft wel dat van der Hoorn bij Utrecht al zodanig speelde dat je kon verwachten dat hij bij Ajax moeite zou hebben met aanhaken. Hij stak echt niet met kop en schouders boven de rest uit ofzo, en had ook soms dramatische wedstrijden.

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Oooh, het was een grapje! 8)

Ze zeggen bij Ajax zelf toch ook dat hij er nog niet klaar voor is. Dat zal het vertrouwen van Vd Hoorn geen goed hebben gedaan. Dat wil echter niet zeggen dat hij er niet alsnog kan komen. Ik zag gisteren ook goede dingen. Het heeft bij Alderweireld ook 3 seizoenen geduurd voordat hij echt meedogenloos in de duels werd. Alderweireld had bovendien ene Jan Vertonghen naast hem staan. Vd Hoorn moet het doen met Moisander. Die voetballend prima is, maar verdedigend ben ik er niet kapot van.

Op dit moment zou ik zo spelen, als ik kijk naar vorm, etc.:
    ------------Cillessen------------
    Van Rhijn-Veltman-Denswil-Boilesen
    --------------Blind-------------
    ---De Jong---------Duarte-----
    ---De Sa----Bojan---Fischer---

Waarbij Fischer nog een linie terug zou kunnen zodat Andersen linksbuiten kan staan. In dat geval zou ik Duarte eruit halen.
    En ja, ik weet dat Veltman geblesseerd is. ;)

15. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Ik denk dat mannen als De Boer en Stam wel genoeg kennis hebben om te bepalen of een aankoop voor de verdediging goed genoeg is. ;)

Hij stak er weldegelijk bovenuit in verdedigend opzicht, en dramatische wedstrijden? Ik kan me er geeneen herinneren.

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Geen Moisander?

17. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik wil Fischer ook wel eens op het middenveld zien, misschien is dat meer zijn ding.

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, blijkbaar niet dus.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Shit, tikte net heel verhaal loopt ie vast.

Anyway, als je iemand als van der Hoorn koopt voor 4 (?) miljoen, lijkt het me sterk dat je hem eerst wil laten groeien in Jong Ajax, en hem dan in de rangorde nog achter Moisander en Denswil zetten, en wellicht zelfs achter Veltman. Echter, omdat hij weer 3e keuze is zit hij standaard op de bank en kan hij amper minuten maken bij Jong Ajax. Daar word je niet vrolijk van. 4 miljoen is een bedrag waarmee je lijkt mij een direct versterking wilt kopen die vanaf het begin een meerwaarde is voor je team. Ik zie niet in dat van der Hoorn 4 miljoen meer waard is dan een Denswil die een betere indruk maakt.

Daarnaast vraag ik mij af of je bij Jong Ajax die meedogenloosheid kan ontwikkelen.. Dat is toch meer iets voor in de Eredivisie, daar moet je gewoon relevante minuten voor maken. Ik vind 4 miljoen gewoon teveel voor een kerel die 1 prima seizoen heeft gedraaid in de Eredivisie.

Idd, beetje loos om te denken dat er uberhaupt mensen bestaan die de kwaliteiten van een speler kunnen voorspellen.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Cillessen
    Van Rhijn Moisander Denswil Blind/Boilesen
    Tsja...
    Duarte Fischer
    Bojan Siem Andersen​

Verdedigende middenvelder Bazoer maar alvast eens doorpompen naar het eerste ofzo? Ik vind de rest daar echt te triest voor woorden. Misschien is Poulsen daar nog wel de beste optie, en het doet me pijn om dat te zeggen.

Deel Deze Pagina