Je zegt zelf net dat jullie kippenmiddenveldje werd verslagen door fysieke duels op het middenveld. Dat vind ik dan even simpel. Alsof voetbal een vechtsport is. Ik zeg dat als je kan voetballen (de kern van deze sport, geloof het of niet), je geen problemen hebt met dat fysieke vermogen van Milan. Aangezien Milan zelf geen goed voetballend middenveld heeft (al zijn we het daar niet over eens), liggen daar mogelijkheden. En ja, iedereen kan Van Rhijn doldraaien, maar ik had het over het middenveld. Het is inderdaad waar dat Ajax' middenveld ook niet overloopt van creativiteit, maar ik denk dat de verschillen minimaal zijn waar Ajax nog het voordeel heeft dat het de intentie heeft om positiespel te spelen. Er is geen reden om Milan als absolute favoriet te zien of ontzag voor ze te hebben.
Hopen dat hij dan ook echt het contract tekent op z'n 18e. Dat zou prachtig zijn. Op het moment komt hij terug van een blessure en raakt hij geen pepernoot. Hopen dat de topclubs nu even kijken en snel zijn geweldige start van het seizoen vergeten .
Ik snap niet zo goed hoe dit in Bakkali's voordeel is, als hij nu niet een jaar verlengd maar in Januari 3,5 jaar verlengd word hij toch automatisch door de extra looptijd duurder voor andere clubs?
Montolivo is maar net fit. Of ie speelt is de vraag (al heb ik het nieuws van vandaag nog niet gelezen). Waarschijnlijk spelen Balotelli en Robinho voorin. De rest van het Milanmiddenveld is dramatisch zonder Kaká en Montolivo. Mocht Montolivo er vanavond nog niet bijzijn, dan heeft Ajax gewoon een goede kans om punten te pakken. Ook met Montolivo trouwens, maar dat scheelt wel een slok op een borrel. Wat ik tot nu toe van Milan heb gezien dit seizoen was echt héél slecht. Edit: De waarschijnlijke elf van Milan: Abbiati; Abate, Zapata, Mexes, Constant; Poli, De Jong, Birsa; Montolivo; Balotelli, Robinho. Als Montolivo speelt hebben ze in ieder geval één idioot (Muntari, Nocerino, dat werk) minder. Zo is het nog wel redelijk.
Boateng speelde tegen PSV redelijk vanaf de rechterflank, hoe zullen ze dat nu oplossen? Gewoon in een echt 2-spitsen systeem of loopt Birsa (ik lees dat hij van origine een flankspeler is) die ruimtes in, zodat het alsog een 433-variant wordt? Robinho btw
Mwoah, ik denk dat zelfs de tweede garnituur van Milan op het middenveld beter is dan wat Ajax heeft lopen. Ik zie eigenlijk geen enkele kans op 3 punten, met veel geluk misschien 1 puntje, maar that's it. Dit is ook geen Ajax dat vorm heeft of speelt als een team met automatismen. Het staat me echt tegen om naar Ajax te kijken, ik doe het natuurlijk wel en ga net als altijd tekeer als een bezetene, maar ik denk niet dat dit Ajax iets te zoeken heeft op dit niveau, ook niet tegen een Milan uit vorm en met een wat mindere ploeg. Ik denk zelfs, als ik heel eerlijk ben, dat ook Celtic een maatje te groot is. Misschien niet qua individuele klasse, maar zij kunnen met het hart voetballen. Ajax heeft maar bar weinige klassespelers en die spelers hebben absoluut geen voetbalhart. Eigenlijk doet de hele ploeg me helemaal niks, en dat is al jaren zo. Er zijn geen leuke spelers om naar te kijken, het voetbal is totaal niet herkenbaar (ondanks de beloftes en mooie woorden van Frank) en ze zijn al tevreden als ze geen pak slaag krijgen.
Ja, eens, grotendeels. Maar dit Milan is erg zwak hoor. Ik was alleen effe vergeten dat die lijperd van een Balotelli in de CL natuurlijk wel gewoon mee mag doen. Als daar Matri had gestaan hadden ze helemaal amper stootkracht. Dat Montolivo er weer bij is scheelt, zoals gezegd, ook een slok op een borrel. Maar ik blijf er bij: als Ajax er vol op klapt en ze vroeg onder druk zet, dan is alles mogelijk. Dat had ik met El S., Kaká en De Sciglio er bij veel minder gehad.
Ja die lag er na de 2e training ofzo al direct weer uit maar accepteert tijdens zijn blessure geen salaris, wat dan wel weer sympathiek is
Tegen dat Milan moet Ajax toch wel wat kunnen. Maar speelt Birsa niet op LM/LW positie vanplaats Montolivo? Ah ik zie het al 4-3-1-2 waarschijnlijk.... Reken op een erg defensief Milan...
Vanavond geen Ajax voor mij want ze hebben toch geen schijn van kans wat iedereen ook wil geloven hier. Arsenal - Napoli
Ik vind het echt heel kut dat ik die ga missen. Als Ajax-Milan snel beslist is of écht totaal niet boeiend, dan ga ik heen en weer zappen.
Heen en weer zappen is niks want dan mis je eigenlijk beide wedstrijden. Kijk er dan 1 live en de andere samenvatting.