[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    En zo geschiedde. :emo:

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Haha ergens vind ik het geniaal en heerlijk Amerikaanse politiek.

3. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    T zijn net kleine kinderen :lol:.

NEE IK WIL EEN XBOX!!!
    NEE MAAR IK WIL EEN PS3!!!
    Krijgen ze geen van beide._O_

4. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Val van het kapitalisme when?

5. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ja, geef NS nog meer redenen om minder 2e klas-treinstellen te gebruiken tijdens spitsuur.. :emo:

6. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Als het druk is en de 2e klas staat stamp vol dan ga ik gewoon rustig in de 1e klas zitten, moeten ze maar meer wagons eraan hangen.

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Hier kun je met een 2de klas kaartje gewoon in de 1ste klas zitten, ik snap niet waarom ze er dan verschil in hebben gedaan, vage Arriva 8)

8. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ja, zo is het op dit moment ook, maar D66, ooit een partij voor studenten(een van de grootste groep forenzen), vindt dat de NS blijkbaar te weinig verdiend op het maken van logistieke missers.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De enige reden dat ik de enkele keer dat ik met de trein ga vaak een 1e klas kaartje koop is omdat ik geen zin heb om in een uitpuilende coupe te zitten omdat ik vaak nog even wat wil lezen/mailen/bellen/iets anders nuttigs doen

Oftewel, als er genoeg ruimte is in tweede klas is imho de 1e klas ook al zowat overbodig.

Maar nee in plaats van dat ze gewoon zorgen voor genoeg ruimte in de 'normale' coupes komen ze met opwaardeer zuilen

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hoe? En vooral: wat dan?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664...f-kleine-Tea-Party-een-shutdown-afdwong.dhtml

Laatst bewerkt: 1 okt 2013
  11. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Weet ik het, dat zou de boel tenminste nog een beetje spannend maken.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Krijgen ze een kut Wii :emo:

13. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Toch blijf ik het gek vinden dat er niet 20 Republikeinen te vinden zijn die er niet volledig hersenloos voor hun pluche zitten. Bovendien blijf ik me verbazen over de achterlijkheid van Amerikaans stemvolk; zo overduidelijk als Tea Party prominenten te kakken worden gezet als ze weer eens fantasieverhaaltjes verkondigen, op een gegeven moment geloof je toch geen woord meer van wat ze zeggen?

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Wie gelooft er überhaupt nog wat politici zeggen? Het is afwachten tot een paar mensen in de Westerse wereld een miljoenendemonstratie op poten weten te zetten, of op zijn minst honderdduizenden. Laten we het wel eens zijn over het feit dat verandering niet uit de politiek komt, maar vanuit het volk. Politici moeten ons meer laten meedenken, ook in Amerika.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Alsjeblieft niet. En in Amerika heeft het volk minder te zeggen dan hier.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hell no.....

Het grootste probleem in een democratie is niet de politici, maar het volk. In Nederland staat momenteel de PVV bovenaan in de peilingen. Dat is een partij die gisteren geen Marokkaanse wilde accepteren als kamervoorzitter, een partij waarvan de leden vorige week nog provoceerden met het dragen van de Prinsenvlag. Als deze farce de potentieel grootste partij van Nederland is, hoe kan ik de kiezer dan nog serieus nemen?
    Waarom is er het beeld dat politici onbetrouwbaar zijn? De democratie dwingt hen ertoe populistisch te prediken, terwijl ze in de realiteit niet zo rooskleurig kunnen besturen. Ergo, de kiezer voelt zich altijd bedrogen. Maar het is de kiezer die in eerste instantie stemt op degene met de mooiste praatjes en altijd stemt vanuit zijn eigen portemonnee. Politici moeten zich dus wel hiernaar gedragen, ook al kunnen ze dat niet volhouden wanneer ze in de regering zitten.

Het volk meer mee laten regeren werkt niet per sé. Ik woon nu in Zwitserland en dat land moet voor allerlei grote ingrepen een referendum aan het volk voorleggen. Dat is zo tergend. Zwitserland werd pas in 2002 lid van de VN en verwierf pas landelijk vrouwenkiesrecht in 1991! :emo: Eveneens werd in een kanton twee weken geleden de burka volledig verboden, omdat het volk dat wilde. Af en toe is het beschamend.

Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
  18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Wat vind jij een betere oplossing dan referenda?

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk een orgaan dat juist meer standvastig is dan de regering in plaats van minder.

De Tweede Kamer wisselt om de 4 jaar van samenstelling (of de laatste jaren zelfs nog vaker) en wordt gecontroleerd door de Eerste Kamer die eveneens om de 4 jaar wisselt, maar uit fase. Echter, frustratie met het Kabinet wordt doorgaans door de kiezer afgerekend in de verkiezingen voor de Provinciale Staten en dus de Eerste Kamer. Met andere woorden, de politieke kleur van de Staten-Generaal als geheel wisselt op best wel een snelle basis. Op zichzelf is dat een goede zaak.

Een referendum legt politieke kwesties voor aan het volk, maar het volk is zelfs nog wispelturiger dan de Staten-Generaal en laat zich direct beïnvloeden door sentimenten of campagnes.
    Omdat de regering op zichzelf al zo wisselvallig is, lijkt het me juist dat je de regering moet aanvullen met iets heel anders: een orgaan dat een langere termijn kent en losstaat van partijpolitiek, of in ieder geval niet dezelfde partijbelangen deelt als de 1e/2eK.

Maar goed, we hebben deze discussie eerder gevoerd en de conclusie is altijd dat het uitermate lastig is. Hoe richt je een politiek stelsel in dat wel naar het volk luistert, maar ongevoelig is voor onderbuikgevoelens en geen daadkracht verliest? Er is geen beste oplossing en wat ik zojuist omschreef roept natuurlijk ook weer vragen op. Bijvoorbeeld, door wie en hoe dat orgaan gekozen zou moeten worden.

Laatst bewerkt: 2 okt 2013
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Even buiten het feit dat ik Wilders vooral een haatverspreidende man vind: Ik zou er ook moeite mee hebben. Een bijbel en een koran hebben geen plek in de kamer. Een religieus boek zou nooit van enige invloed moeten zijn binnen de politiek. Helemaal de koran is in veel landen de brontekst van vele oorlogen en gruwelijke misdaden.

Het verbieden van een burka heb ik geen enkele moeite mee. Het belemmert het normale sociale verkeer.

Een regering moet inderdaad niet op onderbuikgevoelens ingaan. Maar er zijn meer redenen dat een Wilders aanhangt krijgt.

Zo worden de problemen rondom Marokkanen vaak niet gewoon bij naam benoemt. Of 1 van de vele andere integratieproblemen die we hebben in Nederland. Dit is dan weer gemakkelijke ammunitie voor een Wilders.

Ook de vele incidenten rondom EU blijven vaak onbesproken en zorgen voor wantrouwen bij de burger. En weer gemakkelijke ammunitie voor Wilders.

De regering zou wat beter hun best moeten doen om die punten te benoemen en te laten blijken dat ze luisteren. In plaats daarvan krijg je partijen die 180 graden draaien mbt standpunten (JSF anyone?) en vooral met elkaar bezig lijken te zijn.

Zoals ik al vaker zei: ik had graag een Nigel Farage in Nederland gehad. Die heeft dat een stuk beter begrepen.

Deel Deze Pagina