[XOne] Dark Souls [Deel III]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 4 jan 2013.

1. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dark Souls ook maar weer gekocht voor de PS3, miste de game toch wel ( 360 verkocht en had de game dus niet meer ). Ligt het trouwens aan mij of is de game op de PS3 iets mooier grafisch? Ga nu eerst maar eens Demon Souls spelen aangezien ik deze nog nooit gespeeld heb.

Hopelijk krijgen we een invite voor de Beta van DaS2 en anders maar wachten tot 14 maart, ben 13 maart jarig dus ik weet al wat ik aan mijn vrouwtje ga vragen hahaha :+

2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb al een god-mode sorcerer. :+

Nee, ik ben nu voor de Great Scythe gegaan. Jezus wat een koning wapen. _O_
    Je moet wel even wennen aan de move-set, maar als je het eenmaal doorhebt is het ook echt een geweldig ding. Het hielp ook wel mee dat ik hem al op +15 had zitten voordat ik in Anor Londo aankwam. :cool:

3. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Lifehunt Scythe is meest bazige wapen in de game _O_ Wel in combinatie met Bloodshield en de Bloodbite Ring tegen Bleed build up.

4. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Wanneer worden die beta invites voor DS2 eigenlijk bekend?

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Kan persoonlijk echt niet wachten op ds2.
    Maar zet toch een beetje mn vraagtekens bij de moeilijkheidsgraad nu ik gehoord heb,dat die toch weer een flink stuk opgeschroefd word.

Bijvoorbeeld dat je nu ook als hollow ge invaded kan worden.
    En dat als je als hollow dood gaat,je respawnd met steeds iets minder health.

Begrijp me niet verkeerd.
    Hou wel van een pittige game,dark souls is een van mn all time favo games.

Maar slaan ze niet iets teveel door,door het nog moeilijker te maken?

Moet natuurlijk allemaal wel een beetje leuk blijven.
    Niet dat ik zo constant Hulp nodig ga hebben van npc,s of online players:+

Hoe denken jullie hierover?

6. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Misschien voor nieuwkomers wel maar ik heb Demon's Souls en Dark Souls meerdere malen uitgespeeld dus ik ben er niet bang voor :+

7. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Pff, casual :9

8. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Moehahahah zeg al niks meer. Hoor het alweer.... Stelletje bikkels:b:
    Maar uitspelen zal ik hem!

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ze moeten hem wel echt moeilijker maken. Want anders breezen de ervaren DaS spelers er zo doorheen

Kijk maar eens hoe 'makkelijk' DaS nu voor ervaren spelers is. Er moet wel een nieuwe learning curve zijn dus je moet niet blind op je DaS ervaring er doorheen kunnen wandelen

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vraag me serieus af of DaS lastiger was. Dat werd wel gecommuniceerd ja (als lokkertje voor deze game), maar ik kreeg sterk het gevoel dat deze game meer rekening hield met de speler. Demon's Souls voelde gewoon *echt* nasty aan bij sommige stukken, zelfs wanneer je goed oplette.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    DaS was zeker vergeeflijker dan DS met zijn checkpoints en estus systeem

In DaS kon je langzaam aan kleine stukjes verkennen

in DS ook wel maar dan moest je weer terug warpen naar de hub..

en DS had een paar echt stinkend lastige levels waar Blighttown een lachertje bij is

Maar veel meer mensen hebben DaS intensief gespeeld volgens mij. Dus de challenge voor de harde kern moet nu wel omhoog in deel 3

12. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Eens. Vond Demon's Souls zeker lastiger dan Dark Souls :) Kan er natuurlijk ook mee te maken hebben gehad dat ik die eerder speelde dan Dark Souls. Veel gameplay mechanieken lijken natuurlijk in basis toch wel op elkaar. Doe maar ziekelijk moeilijk hoor :thumbs: Zolang ze het wel speelbaar houden.

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Allemaal mee eens, maar ik geloof niet dat het vervolg nog lastiger gemaakt gaat worden. Dat maakt het product simpelweg niet commercieel aantrekkelijker en werkt eerder tegen dit principe in. In DaS was het nog stoer om te zeggen "ik kon deze game uitspelen, dus ik hoor erbij". De moeilijkheidsgraad en de tag line "you will die" heeft velen over de streep getrokken om uit nieuwsgierigheid toch een poging te wagen. Wanneer de moeilijkheidsgraad nog verder wordt opgeschroefd (en ik begrijp dat From Software niet aan een difficulty slider gaat beginnen), dan haken simpelweg teveel gamers af. Wanneer alleen nog de "harde kern" het vervolg uit masochistische overwegingen het vervolg interessant vindt, komt er te weinig geld in het laadje. En dan blijft er minder geld over in het laadje voor een vervolg. Vinden de aandeelhouders trouwens ook niet leuk. ;)

Laatst bewerkt: 7 okt 2013
  14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ben ik ook bang voor

maar als het niet moeilijker word dan zul je zien dat de mensen die in hun blote kont met alleen een broken sword in NG+++++++ S&O verslaan zonder geraakt te worden totaal geen uitdaging gaan vinden in dit nieuwe deel tenzij er echt grote veranderingen in de mechanics komen

15. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Persoonlijk vond ik dat geen uitdaging, ik heb er in totaal misschien 12 uur over gedaan.

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Aan grote ego's in ieder geval geen gebrek in deze topic. :+

Er is trouwens nog een reden waarom "nog lastiger" niet wil zeggen dat het per definitie gebalanceerd zal zijn. Case in point: Ninja Gaiden (xbox) versus Ninja Gaiden 2 (360). De eerste is lastig, maar wel zodanig dat je leert steeds beter te spelen (zoals DaS en DS dus). De tweede is veel meer "cheap shot" lastig, compleet met ninja's die rocket launchers en flame arrows afvuren vanuit hoeken die jouw camera net niet laat zien. Gewoon klote en vooral irritant (vooral wanneer net je over een afgrond wilt springen) en je kunt er als speler niet altijd iets tegen doen. Dat is niet het soort moeilijkheidsgraad waar ik naar op zoek ben.

Laatst bewerkt: 7 okt 2013
  17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    spider ninjas met explosive shuriken die ze van buiten beeld gooien zaten ook al in NG1 toch? :+

maar is snap je punt, NG voelde meer als een game die echt te masteren was, NG2 voelde toch alsof er altijd een bepaald random element aanwezig was

18. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Artificial Difficulty heet dat.

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Volgende levensvraag: wiens kat is dat eigenlijk?

20. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    het is Alvina

Deel Deze Pagina