[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Maar ik heb ook niks tegen eReaders. Alleen tegen illegaal gedownloade eBooks. ;)

Het is een ander verhaal als je het boek al in de kast hebt staan. En al helemaal als het boek niet eens legaal is te krijgen in ebook vorm.

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Dus wat zeur je ;) :+

Maar ik begrijp je wel enigszins hoor... Ze moeten bij boeken gewoon standaard de ebook erbij gaan doen.

3. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Toen jij zei dat je bezig was met torrents kon ik niet gokken om wat voor boeken het ging en of ze legaal te verkrijgen zijn? :+

Ik snap echt niet dat ze inderdaad niet gewoon je een code voor een download van een ebook geven als je de papieren versie koopt. Zou ideaal zijn.

4. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Gat in de markt?!

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik denk het wel. Zou ook perfect kunnen zijn om mensen te laten wennen aan ebooks, zonder dat ze gelijk de papieren versie hoeven op te geven. Ik heb nu iig niet het idee dat het prima verloopt met ebooks en ereaders.

ok, stiekem hoop ik dat alle digitale dingen nooit helemaal van de grond komen. :+ Maar wie ben ik... Het is immers zoals je zelf ervaart ideaal voor als je op reis gaat.

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik kan alleen nog niet wennen aan mijn e-reader. 1 keer geprobeerd en sinds aanschaf ook niet meer aangeraakt. :+

Zitten wel een paar klassiekers op, meeste Engels, maar de troep heb ik er dan ook afgegooid. Had de nodige gratis boeken en de enige E-book ie ik gekocht heb tot nu doe was de Boekendief. De opmaak van die E-book is alleen erg fucked. Steeds weer stukjes, tussenstukjes, kopjes en headlines, maar misschien een kwestie van wennen?

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dat denk ik ook. En als een digitale versie gratis meegeleverd wordt, blijft het ook redelijk qua prijs. Nu moet je de digitale versie los kopen en dat doet dan natuurlijk bijna niemand meer, als je de papieren versie al in de kast hebt staan...

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Niet met de idiote hoge prijzen voor een ebook.
    Als een normale boek €24,99 kost ga ik geen €17,99 voor een ebook betalen.

Ben zeer tevreden over mijn Kobo Glo.

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de Kobo een generatie ouder dan de Glo. Touch heet die geloof ik... Uitstekend ding :)

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uh, dat is juist de opmaak van het boek en zo bedoeld. Heeft niks met je ereader te maken, dus hup lezen. ;)

Is de Kobo Glo die met dat backlight erin? Die zou ik ook wel graag willen, maar dan moet ik deze weer verkopen, nog geen zin in.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik heb op jouw advies destijds die e-reader gekocht Lizza. ;)

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.105
    Ik hou het wel bij gewone boeken :+

Al zou het wel verdomd handig zijn in de trein.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja ik weet het. Maar er is toch ook niks mis met die ereader? Goedkoop en degelijk, en om als eerste ereader te kopen gewoon uitstekend. Ik heb hem alleen ondertussen al 1,5 jaar en als ik mis gewoon wat features naar mijn gevoel. :p

Enige reden waarom ik hem in eerste instantie ook heb gekocht is voor in de trein/bus. Is toch wel erg handig, neemt veel minder ruimte (en gewicht) in beslag en gaat in tegenstelling tot paperbacks niet stuk.

14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Wat voor features mis je dan? De mijne kan ook op internet bijvoorbeeld, maar dat gebruik ik toch niet... Ik heb de mijne voor het lezen van boeken. Meer heb ik niet nodig :)

15. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ik zie aan je lijstje dat je niet vies bent van wat Fantasy: Robin hobb!!! Haar eerste 3 trilogieën zijn super.
    Terry Pratchett voor komische scherpe fantasy; magistraal!
    Vind je Dan Brown leuk? Probeer inderdaad James Rollins.
    De boeken van Kate Mosse hebben ook altijd wel een leuke link met geschiedenis (en een vleugje mystiek).
    En michael crichton heeft ook wel leuk vakantie-leesvoer (ik vond vooral State of Fear de moeite waard).

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks! Ga nu alleen niks meer doen daaraan ;) Maar als ik thuis ben, kijk ik ernaar :)

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Robin Hobb is zeker een erg goede schrijfster maar wel allejezus langzaam en uitgebreid in het vertellen van haar verhalen hoor 8) Heb beide trilogieën gelezen en als ervaren Fantasy lezer zou ik niet direct Hobb aanraden eerlijk gezegd :p

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, bijvoorbeeld backlight. En naar mijn gevoel is het scherm erg donker vergeleken met de Sony. Het boekensysteem werkt daarentegen wel prima (drag&drop), maar het apparaat zelf is vaak een beetje sloom/log.
    Daarom, als eerste ereader is het een prima apparaat, maar ik kijk toch wel jaloers naar die nieuwe Sony's en Kobo's. ;)

Oh, dus dat ligt niet aan mij. :+ Ik was met die eerste trilogie bezig en met veel moeite het eerste boek uitgelezen (vond hem wel heel goed, daar niet van) en het tweede boek van die serie ligt al de hele zomer aan de kant.

19. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Onlangs is de Amazon Paperwhite 2 ook uitgekomen, schijnt toch wel de beste van alle ereaders te zijn. Ik ga er binnenkort ook eentje kopen, heb een tijdje de ereader van mijn moeder geleend en zag toch wel dat ik sneller het lezen even oppakte voor een hoofdstukje. Nu lees ik alleen s'avonds puur omdat ik mijn boeken niet meeneem ergens anders heen wat ik met de ereader wel deed.

Hier een goede review:

http://www.theverge.com/2013/10/7/4811694/amazon-kindle-paperwhite-review-2013

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er mooi uit die Paperwhite 2. Kan dat gewoon icm Calibre?!

Deel Deze Pagina