[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Leeslampje?

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Of nog beter interieurverlichting.

Meestal kan je met een kleine schroevendraaier het glas (plastic) verwijderen.

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    En vandaag is de C30 een Feit \o/\o/

Na wat rekenwerk is het een 1.6d DRIVe geworden. Helemaal content.

Gebruikerservaringen zijn prima. Betrouwbaar en zuinig. Hopelijk blijkt ook die van mij dat te zijn :)

Bouwjaar 2009
    Km stand 112k km (bij 120 moet waarschijnlijk roetfilter + grote beurt)
    Elke 20k interval dealer onderhouden geweest

Van buiten wat kaler aangekleed. Super lelijke wielen, maar dat is niet anders :) Jammer dat de spiegelkappen niet zijn mee gespoten.

Interieur is super luxe / uitgebreid aangekleed:
    - alles leder
    - cruise control
    - premium sound / Dynaudio
    - Elektrische spiegels
    - Elektrische ramen
    - Airco + climate controle
    - stoelverwarming (voor)
    - Doede hoek camera in de buitenspiegels
    - Vies faal los navigatie systeem
    - Lederen stuurwiel + bediening van cruise control, audio en telefoon erop
    - etc

Vrijdag ophalen :) Ga er hopelijk een boel plezier aan beleven

Laatst bewerkt: 5 okt 2013
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nice.
    Alleen jammer van de wielen. Ik zou hem dan niet kopen eigenlijk haha.

5. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Dat gaan waarschijnlijk de winterwielen worden. Koop ik na de winter wel een setje fatsoenlijke wielen voor de zomer

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd. Overal wel wielen te vinden voor een mooi prijsje. :)

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Roetfilter van mijn vorige auto was 4200eu ex btw :x

8. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Dan ben je vernederd. Wat hebben ze toen allemaal vervangen dan?

Bij de 120km beurt gaat het roetfilter eraf, gaan alle riemen vervangen worden, worden alle vloeistoffen e.d. ook vervangen.

Komt bij Volvo neer op 1200 euro (nog een pens met geld, maar het zij zo) Andere 20k km beurten zijn met 400 euro betaalbaar te noemen. Die komen 2x in de 3 jaar voor bij mij.

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22

:emo: Officiele dealer + internet + onofficiele dealer konden niet goedkoper leveren.

DPF = Diesel Particulate Filter

Een roetfilter is zo duur door alle edelmetalen die erin verwerkt zitten. Als jouw dealer voor een paar honderd eu een filter aanbied is het waarschijnlijk een 2de hands van een sloopauto die ze hebben schoongebrand.

400 euro voor alleen een oliewissel, dan wordt je pas verneukt. Ik was 110euro kwijt voor olie filter en arbeidskosten. 2-3x per jaar 400eu aan kosten + wegenbelasting van een diesel en tel daarbij op nog even de remblokken die af en toe ook vervangen moeten worden dan rijd je wel erg duur hoor.

Laatst bewerkt: 6 okt 2013
  10. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Wat voor auto gaat het om dan? Vind dat echt een hoop geld :)

Die 400 euro is incl. vervanging van onderdelen zoals blokken en schijven. Voor vervanging van olie en wat filters ga je uiteraard geen 400 euro betalen.

Hmmm... Volvo zelf zegt dat het +/- 350 euro per 20k moet kosten. Voor alleen wat controles en olie is dat prijzig.

Laatst bewerkt: 6 okt 2013
  11. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
  12. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Heb nog wat monteurs in de familie. Is ook altijd handig. Eentje heeft thuis brug en alle staan.

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat is erg handig! ;-)

14. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    En de voldoening dat je het zelf hebt gedaan is ook groot :)

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik had een Honda Civic 2.2 diesel uit 2007, roetfilter kon nog schoongebrand worden maar het probleem zou zeker terug komen dus heb ik de auto verkocht aangezien ik niet zat te wachten op een reparatie van een slordige 4500,-

Maargoed ik moet de naam maar hebben van jouw garage want normaal kost een enkele remschijf al snel 70-80 euro voor de voorkant en achter zo'n 50,-. Remblokken voor ook zo'n 70,- en achter 60,-. Dan nog montage kosten en dan krijg je er OOK nog een olie beurt bij zeg je? :eek:

16. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Dat zijn de kosten die Volvo zelf opgeeft. En natuurlijk worden niet om de 20k km alle blokken vervangen. Weet niet exact wat ze bij de 20k km controle doen maar dat zal vooral filters en olie zijn. En wanneer nodig riemen e.d. (die gaan sowieso vervangen worden bij de 120k km beurt)

17. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik ben opzoek naar mijn eerste auto. Ik ben wel nog een student en ben daarom naar iets opzoek dat betaalbaar blijft, voor de auto zelf dacht ik aan een prijs tot ongeveer 3000 euro.

Zat zelf te denken aan een vrij compacte auto, een driedeurs zoals bijvoorbeeld een golf. Om de kosten te drukken wil ik iets dat relatief zuinig rijdt en niet te veel vermogen heeft maar dat wel normaal rijdt. Naar wat voor verbruik moet ik dan ongeveer kijken, 9L/100Km?? En naar wat voor een vermogen?? is 70pk voldoende of is dit wat aan de lage kant??

Iemand nog tips omtrent de keuze voor de onkosten laag te houden en de betrouwbaarheid van verschillende automerken en modellen??

Volgens wat ik gelezen heb op het internet kan ik dus de wegenbelasting laag houden door een auto te nemen met een niet te groot gewicht (900-1000kg). Maar hoe worden de kosten voor de belastingen bepaald?? vermogen?

mvg,
    Jasper

18. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Belasting is gewicht + brandstof

verzekering: leeftijd, aantal jaar rijbewijs, aantal schade vrije jaren, soort auto, (catalogus)waarde auto... verder?

met 22 zit je waarschijnlijk in een duurdere categorie. Volgens mij is tot 25 de risico categorie.

Laatst bewerkt: 9 okt 2013
  19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Toyota Starlet van 1997/98 (laatste model dus)
    Toyota Corolla
    Honda Civic
    VW Polo

Persoonlijk zou ik in die klasse kijken.
    Maar met een budget tot 3000 euro heb je wel heel veel keus.
    Japanners zijn sws betrouwbaar dus zit je met onkosten wel goed en zijn vrij zuinig maarja dat ligt natuurlijk ook aan je rechtervoet ;).
    70 pk is gewoon goed te doen,zeker als je een auto neemt die rond de 900/1000 kilo zit.

Laatst bewerkt: 9 okt 2013
  20. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Hou wel rekening met de verzekering! Ik ben 18 en heb ook net m'n eerste auto gekocht, maar alleen WA verzekeren kost al 100 euro per maand.

Deel Deze Pagina