[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Kijk eens naar Ford Fiesta 2000-2004. Goede modellen te krijgen met weinig km en leuke uitrusting. Zelf met mn tweede fiesta bezig uit 2004. Vorig jaar gekocht met 68.000 op de teller en tot noch toe niks aan kosten gehad. Trouwens t zelfde met mijn ford fiesta uit 2000 die ik daarvoor had. Nu 22 jaar en betaal 38 euro aan wa + brand en inzittende verzekering. Voor golf hief je niet te kijken als je tussen de 900 en 1000 wil zitten, die zijn een stuk zwaarder

2. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Een eerste generatie Ford Ka is ook een prima kleine auto die aan de lijst van Sharkdawg kunt toevoegen. Met het beschikbare budget kun je een rijkelijk aangeklede wagen met lage kilometerstand kopen. Al is de Toyota Starlet ook een hele goede concurrent van de Ka.

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Staat tegenover dat je zodra je ouder bent een een "fatsoenlijke" auto koopt, je wel wat schade vrije jaren hebt opgebouwd :)
    Maar 100 euro verzekering per maand op je 18e is wel gewoon fors.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt er ook aan wat voor auto het is. :)

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Voor een een doorsnee 18 jarige bedoel ik :)

6. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik mag ook al een beetje gaan kijken naar m'n eerste auto. 25 Maart word ik 18 en word me rijbewijs direct omgezet naar een "volledig" rijbewijs. Duurt allemaal nog wel even maar wil me toch al wel wat gaan oriënteren.

Budget zal 5000,- euro zijn, (max 6000). Niet al te oud en een niet al te hoge kilometerstand. (60-70 duizend max). Graag een zuinige auto en een betrouwbare.

Zelf kwam ik al snel uit bij een Corsa, Clio/Twingo of ibiza. Iemand nog meer ideeën.

Laatst bewerkt: 10 okt 2013
  7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja maar een auto met 70pk is goedkoper dan een auto met 270pk voor de verzekering, vooral als je 18 bent.

8. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Gaat om een Chrysler Neon met 133 pk. Dat is toch niet absurd?
    Vond 100 eu. per maand in ieder geval vrij flink inderdaad haha.

9. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties en tips. Heb nu wat rondgekeken op autoscout en vooral modellen als de Honda Civic en Seat Ibiza spreken mij aan. Ik heb gezocht bij een km-stand tot 150.000 km maar vooral gekeken om en al de 100.000 km. Is een km stand wat boven de 100.000 km betrouwbaar??

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=239228004
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=232857223
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=233408136
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=238872119

Verbruik van bovenstaande auto's is vergelijkbaar met waarden tussen de 6,3 en 6,9. Graag jullie meningen over de keuze voor de bovenstaande opties en over de km-stand en leeftijd van de auto's. Alvast bedankt voor jullie moeite

mvg,
    Jasper

Oja, een Renault Clio staat mij qua model iets minder aan maar gezien het verbruik en mss iets moderner mogelijk wel een goede keuze.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=235102355

10. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ibiza is ook een leuke optie idd.

Zijn prima auto's en ziet er ook sportief uit(zoals die zwarte)
    Heb bij Seat gewerkt en zijn goede auto's en motoren,gaat vrij weinig stuk :)

Zou met die kmstand wel heel erg letten op dat de distributieriem al is vervangen en zonee meteen laten doen(als die breekt heb je een hoop ellende)
    Als ze gewoon altijd goed onderhouden zijn is de kmstand geen enkel probleem maar blijft natuurlijk een auto dus er kan altijd wel wat kapot gaan ;)

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    C1/Aygo. Zijn hele zuinige en handige auto'tjes. En veeel goedkoper dan al die twingo's/ibiza's, corsa's etc

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan zou ik persoonlijk voor een Yaris gaan ipv een Aygo :) Toch iets meer auto, vooral de stoelen zijn veel beter van de Yaris.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Iemand hier wel eens in een Swift (diesel) gereden?

Is dat wat?

mijn 206 gaat voor de apk vandaag en ik wil er eigenlijk gezien de kilometerstand geen groot onderhoud meer aan doen dus als hij de keuring niet door komt ga ik wat anders halen

en nou leek een swift me wel wat aangezien die niet veel zwaarder zijn dan een 206je maar wel een goede reputatie hebben qua betrouwbaarheid (itt een 206:+)

edit:// graag alleen nog positieve feedback geven want de APK was weer 600 euro dus heb de 206 al ingeruild op een Swift diesel met 67000 km op de teller :+ Maandag ophalen

Laatst bewerkt: 11 okt 2013
  14. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Zoek toch net een slagje groter dan een C1/Aygo

Yaris is een goede om aan het lijstje toe te voegen :D

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Polo ook een goede keuze.

16. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hier nog eens,

Ok, ik ben eruit. Het wordt vast en zeker een Honda civic 1.4i. De standaardversie heeft zo een 75pk, deze heb ik op het oog:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=232857223

Zeer mooie auto voor het geld lijkt mij; 108.000km, 1997, 1500euro. Echter is er ook een sportversie de civic 1.4i S. Deze heeft 90pk en kost mij qua verbruik (zelfde motorblok maar aanpassing in de uitlaat), verzekeringen en wegenbelastingen hetzelfde. Daarom zou ik liever een Sport versie hebben. Deze zijn helaas pas terug te vinden na de 150.000km. Volgende heb ik ook op het oog:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=237263362

Ok, bijna 1000euro duurder (2500euro) en 173.000km op de teller (ong. 65.000km meer). Daar tegenover staat dat de auto van het jaar 2000 is. Ook staat het zwart mij iets meer aan en de sportievere look (lijkt verlaagd te zijn, mooiere velgen). Deze auto ziet er ook goed verzorgd uit in mijn ogen en ondanks de hogere prijs toch nog een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Van beide auto's moet ik wel nog informeren welke opties aanwezig zijn, ook niet onbelangrijk.

Wat is jullie mening en wat zouden jullie doen?? Alvast bedankt

mvg, Jasper

Laatst bewerkt: 16 okt 2013
  17. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Vandaag een proefrit gemaakt in de Nieuwe Peugeot 308:

Vandaag de proefrit gemaakt in de 115pk Diesel.
    Hopelijk is die representatief voor de eHdi E6 welke ik heb besteld.

Wat bulletpoints:

Pluspunten:
    + Rijdt echt lekker met zo'n klein stuurtje.
    + Touchscreen werkt beter dan verwacht, geen problemen met instellen en navigeren.
    + Stoelen zitten goed, hopelijk leer nog beter!
    + Panoramadak is echt schitterend
    + Adap. CC werkt ook mooi! 2sec afstand houden en de auto versnelt en vertaagd zelf
    + De auto zelf is echt een mooie verschijning

Minpunten
    - Kleine mee en ruimte achterin is vrij beperkt (maxicosi kon ik het beste achter de passagierstoel zetten)
    - Sommige stukjes plastic bijv. bij de boxen had mooier gekund (helaas kan denon niet besteld worden op de 14%)
    - Auto oogt kleiner dan mijn huidige (Astra 2011)

Al met al toch blij dat ik voor deze ipv de Toyota Auris ben gegaan.
    Toch voor mijn gevoel een stuk sportiever en mooier om te zien.

18. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Leuk om te horen Han, het is echt een topauto!

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    standaard led verlichting toch?

20. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Full Led alleen vanaf de Alure uitvoering, blue lease ook niet maar de executive wel weer.

Deel Deze Pagina