De AI van PES is al jaren beter dan die van Fifa, ik speel beide games al jaren en zulke gaten als bij Fifa heb ik in PES niet. Ik vind ook de AI van PES niet bepaald realistisch, maar het is wel beter dan in Fifa, ook dit jaar weer. Als je op buitenspel speelt, dan werkt dat in PES ook beter dan in Fifa vind ik persoonlijk. Ik meen het echt, ik vind de AI in Fifa eigenlijk best ruk. Dat doet PES echt beter (even afgezien van deze versie, want door de stotteringen en haperingen weet ik niet hoe de AI in PES 2014 is )
Overigens mag iedereen roepen over PES wat hij wilt. Deze hele discussie begon omdat Jows iets zegt over Fifa, niet omgekeerd. Laten we het wel juist benoemen. Je mag namelijk juist niet zeggen dat je PES beter vindt (of leuker is een beter woord) de laatste jaren, dan wordt je vrijwel direct belachelijk gemaakt.
Overigens is PES 2014 echt met afstand de slechtste PES die ik ooit heb gespeeld, niveautje PES 2008/2009/2010. Maar die waren tenminste redelijk stabiel. Het waren kutspellen, maar je wist waar je aan toe was. Dit gedrocht is dramatisch, al die haperingen, slowdowns, bugs, het is echt belachelijk.
@Siemenn,
Ik ging heel even met je mee, totdat ik las dat de looplijnen en het schieten beter was in Fifa. Sorry, daar kan ik het echt niet mee eens zijn. En ik speel beide games regelmatig. Het dribbelen is in Fifa veel beter naar mijn mening. De passing in beide games vind ik redelijk gelijkwaardig. Qua graphics en sfeer vind ik Fifa veel beter. De gezichten in PES zuigen trouwens, maar dat weet je niet omdat je PES 2014 dus niet hebt gespeeld, want de gezichten lijken totaal niet.
Overigens valt het me op dat zodra iemand iets over Fifa zegt in het PES topic dat er gelijk allerlei fifa kereltjes hierheen komen rennen om te zeggen dat het allemaal nonsens is. Ik kom nooit in het Fifa topic, en ik heb het spel zelfs. Overigens vind ik deze zin
"Oftewel: beiden hebben minpunten, maar op dit moment kan toch wel gesteld worden dat PES (ondanks realistischere sfeer, graphics, publiek, etc) gewoon zwaar kut speelt. Sterker nog, om even terug te komen op 'voetbal niveau', het lijkt in PES wel alsof je met de G3 staat te spelen als je ziet hoe spelers lopen en wat ze doen met een bal. Dus ja, wat is dan realistisch?"
behoorlijk triest. Dat is natuurlijk vragen om reacties, dus die krijg je dan van mij. Het is nogal een zielige fanboy reactie, dat alleen dient om tof te doen. Kap ermee en ga lekker in het Fifa topic zitten, want dit soort opmerking hebben geen enkel nut. Je speelt nooit PES, dus praat niet alsof je weet waar je het over hebt.
Ik vind Fifa 2014 ruk. There, I said it. Ik vind PES 2014 ruk, there I said it. Het zijn allebei gewoon kutspellen voor mij, jammer genoeg.
Laatst bewerkt: 14 okt 2013