De AI van PES is al jaren beter dan die van Fifa, ik speel beide games al jaren en zulke gaten als bij Fifa heb ik in PES niet. Ik vind ook de AI van PES niet bepaald realistisch, maar het is wel beter dan in Fifa, ook dit jaar weer. Als je op buitenspel speelt, dan werkt dat in PES ook beter dan in Fifa vind ik persoonlijk. Ik meen het echt, ik vind de AI in Fifa eigenlijk best ruk. Dat doet PES echt beter (even afgezien van deze versie, want door de stotteringen en haperingen weet ik niet hoe de AI in PES 2014 is )
Overigens mag iedereen roepen over PES wat hij wilt. Deze hele discussie begon omdat Jows iets zegt over Fifa, niet omgekeerd. Laten we het wel juist benoemen. Je mag namelijk juist niet zeggen dat je PES beter vindt (of leuker is een beter woord) de laatste jaren, dan wordt je vrijwel direct belachelijk gemaakt.
Overigens is PES 2014 echt met afstand de slechtste PES die ik ooit heb gespeeld, niveautje PES 2008/2009/2010. Maar die waren tenminste redelijk stabiel. Het waren kutspellen, maar je wist waar je aan toe was. Dit gedrocht is dramatisch, al die haperingen, slowdowns, bugs, het is echt belachelijk.
@Siemenn,
Ik ging heel even met je mee, totdat ik las dat de looplijnen en het schieten beter was in Fifa. Sorry, daar kan ik het echt niet mee eens zijn. En ik speel beide games regelmatig. Het dribbelen is in Fifa veel beter naar mijn mening. De passing in beide games vind ik redelijk gelijkwaardig. Qua graphics en sfeer vind ik Fifa veel beter. De gezichten in PES zuigen trouwens, maar dat weet je niet omdat je PES 2014 dus niet hebt gespeeld, want de gezichten lijken totaal niet.
Overigens valt het me op dat zodra iemand iets over Fifa zegt in het PES topic dat er gelijk allerlei fifa kereltjes hierheen komen rennen om te zeggen dat het allemaal nonsens is. Ik kom nooit in het Fifa topic, en ik heb het spel zelfs. Overigens vind ik deze zin