1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2014

Discussie in 'Games' gestart door ManoMoker1982, 14 mrt 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat argument van fifa fans hebben zelf nooit gevoetbald laat mij altijd lachen.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat zei hij niet, hij zei dat die mensen nooit op hoog niveau hebben gevoetbald. Als je in de B4 speelt, dan is de AI van je medespelers ook niet zo heel hoog natuurlijk. Dan valt het niet op dat in Fifa de AI nogal een probleem is omdat er enorme gaten vallen als verdedigers weer eens niet opletten en niet meelopen.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nog steeds onzin argument. Het valt iedereen op. Alleen de meeste zien het door de vingers. Iedereen weet dat fifa vol zit met scripted shit. Heeft niks te maken met nog nooit op hoog niveau te hebben gespeeld. Gewoon gebrek aan beter

Laatst bewerkt: 14 okt 2013
  4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Op dat gebied (AI) is er wel beter.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach ja het lijkt soms wel ook alsof je PES gewoon niet mag bekritiseren. Dit jaar valt het dan nog mee omdat het product echt slecht is, maar roepen dat fifa op bijna alle vlakken beter is mag nog steeds echt niet (en ja dat vind ik echt, al zal ik altijd pesfan blijven).

Overigens over de AI van PES , die is echt niet zo realistisch als men denkt. Ik heb namelijk nog nooit een pes meegemaakt waarbij de backs niet vakkundig de buitenspelval verneukte. Zo zijn er natuurlijk nog veel meer dingen die totaal niet realistisch zijn.

Helaas heb je bij pes wel 1 groot voordeel (een van de weinige sterke punten die over zijn tov fifa) en dat is dat het scoren gewoon véél vetter is. Helaas is Konami zo'n kut bedrijf dat ze het mij praktisch onmogelijk maken om dit jaar pes te kopen.

6. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik heb ook gevoetbald, maar je ik ben van mening dat een voetbal spel juist niet het echte spel moet simuleren. Dat is gewoon sloom en saai. Dan zou je bijvoorbeeld maar 1 volledige sprint kunnen trekken en dan moest je poppejte weer uitrusten. Zou het spel nog langzamer gaan dan het nu al is. Zou je veel moeizamere balaanames hebben. Veel grotere draaicirkels.
    Ik vind het nu al traag en moeizaam gaan, maar de poppetjes in pes zijn supermannen vergeleken met hun real life evenbeelden ;)

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Inderdaad een lachwekkend argument en al helemaal als je het zo brengt als dat patsertje daarboven. Dat zowel FIFA als PES grote gebreken hebben ziet iedere - met alle respect - 'B8-speler', maar om nou te zeggen dat "voetballers van niveau wél inzien dat FIFA onrealistisch is" vind ik wat ver gaan. PES is op een aantal vlakken realistischer dan FIFA, zoals gezichten, sfeer, graphics enzovoort, maar omgekeerd is dat net zo het geval. FIFA14 is qua looplijnen, passing, schoten, techniek aan de bal en dribbelen véél maar dan ook véél meer representatief voor hoe het er in het echt ook uit kán zien bij een voetbalwedstrijd op de televisie. Oftewel: beiden hebben minpunten, maar op dit moment kan toch wel gesteld worden dat PES (ondanks realistischere sfeer, graphics, publiek, etc) gewoon zwaar kut speelt. Sterker nog, om even terug te komen op 'voetbal niveau', het lijkt in PES wel alsof je met de G3 staat te spelen als je ziet hoe spelers lopen en wat ze doen met een bal. Dus ja, wat is dan realistisch?

Volgens mij is die Jows sowieso een mannetje met redelijk lange tenen als ik die opgefokte reactie lees. Beetje jammer.

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    De AI van PES is al jaren beter dan die van Fifa, ik speel beide games al jaren en zulke gaten als bij Fifa heb ik in PES niet. Ik vind ook de AI van PES niet bepaald realistisch, maar het is wel beter dan in Fifa, ook dit jaar weer. Als je op buitenspel speelt, dan werkt dat in PES ook beter dan in Fifa vind ik persoonlijk. Ik meen het echt, ik vind de AI in Fifa eigenlijk best ruk. Dat doet PES echt beter (even afgezien van deze versie, want door de stotteringen en haperingen weet ik niet hoe de AI in PES 2014 is :+)

Overigens mag iedereen roepen over PES wat hij wilt. Deze hele discussie begon omdat Jows iets zegt over Fifa, niet omgekeerd. Laten we het wel juist benoemen. Je mag namelijk juist niet zeggen dat je PES beter vindt (of leuker is een beter woord) de laatste jaren, dan wordt je vrijwel direct belachelijk gemaakt.

Overigens is PES 2014 echt met afstand de slechtste PES die ik ooit heb gespeeld, niveautje PES 2008/2009/2010. Maar die waren tenminste redelijk stabiel. Het waren kutspellen, maar je wist waar je aan toe was. Dit gedrocht is dramatisch, al die haperingen, slowdowns, bugs, het is echt belachelijk.

@Siemenn,

Ik ging heel even met je mee, totdat ik las dat de looplijnen en het schieten beter was in Fifa. Sorry, daar kan ik het echt niet mee eens zijn. En ik speel beide games regelmatig. Het dribbelen is in Fifa veel beter naar mijn mening. De passing in beide games vind ik redelijk gelijkwaardig. Qua graphics en sfeer vind ik Fifa veel beter. De gezichten in PES zuigen trouwens, maar dat weet je niet omdat je PES 2014 dus niet hebt gespeeld, want de gezichten lijken totaal niet.

Overigens valt het me op dat zodra iemand iets over Fifa zegt in het PES topic dat er gelijk allerlei fifa kereltjes hierheen komen rennen om te zeggen dat het allemaal nonsens is. Ik kom nooit in het Fifa topic, en ik heb het spel zelfs. Overigens vind ik deze zin

"Oftewel: beiden hebben minpunten, maar op dit moment kan toch wel gesteld worden dat PES (ondanks realistischere sfeer, graphics, publiek, etc) gewoon zwaar kut speelt. Sterker nog, om even terug te komen op 'voetbal niveau', het lijkt in PES wel alsof je met de G3 staat te spelen als je ziet hoe spelers lopen en wat ze doen met een bal. Dus ja, wat is dan realistisch?"

behoorlijk triest. Dat is natuurlijk vragen om reacties, dus die krijg je dan van mij. Het is nogal een zielige fanboy reactie, dat alleen dient om tof te doen. Kap ermee en ga lekker in het Fifa topic zitten, want dit soort opmerking hebben geen enkel nut. Je speelt nooit PES, dus praat niet alsof je weet waar je het over hebt.

Ik vind Fifa 2014 ruk. There, I said it. Ik vind PES 2014 ruk, there I said it. Het zijn allebei gewoon kutspellen voor mij, jammer genoeg.

9. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Het feit dat in PES, jaar in jaar uit, alles veel meer random aanvoelt dan bij Fifa maakt het voor mij bij voorbaat al een realistischer spel. De bal is rond mensen, en dat is ie in FIFA nog steeds niet bij wijze van spreken! ;)

Dit jaar vind ik beide games overigens best leuk om te spelen, zeker met vrienden thuis op de bank onder het genot van een biertje, maar ik kan nou niet zeggen of ik beide titels nou goed of slecht vind. Want eigenlijk mankeert aan beide spellen gewoon teveel om ze goed te noemen.

Wanneer vloeit het beste uit PES en het beste uit FIFA nou eens samen... O-)

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Gewoon hopen op een prima speelbare en leuke pes 2015 op next gen..

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb vorige week zondag anders nog een dagje PES2014 gespeeld bij een maat van me die het spel had. Dus ja, ik mag de vergelijking met de echte wereld ook voor PES maken en dus kan ik dan ook zeggen dat ik PES2014 meer op het voetbal van een - met alle respect - G-elftal vindt lijken dan van een team professional niveau.

Wellicht had ik het schieten wat anders moeten zeggen inderdaad. Het gaat niet puur om de manier van schieten van de speler, maar meer om hoe de ballen erin gaan. Schiet met een streep en de keeper heeft de grootste moeite, schiet vlak langs de keeper af en hij kan hem er al niet uithouden. Dat vind ik fucked up en verneukt een hoop.

De looplijnen in aanvallend opzicht van FIFA zijn beter dan die van PES. Dat vind ik zeker. Ik vind dat je als creatief brein (dat ik in FIFA wel kan gebruiken) weinig aanvallend, effectief positiespel kan spelen in PES. Spelers lopen niet handig vrij of de diepte in op de juiste momenten. In verdedigend opzicht heb je gelijk. Daar liggen grote gaten bij FIFA.

De gezichten/graphics noem jij van FIFA beter, maar daar ben ik het niet mee eens. FIFA is cartoonish, daar waar PES voor realisme probeert te gaan. Betere sfeer, fijnere en realistischere kleuren op het veld en de (goede) gezichten zijn erg gedetailleerd itt de goede gezichten in FIFA die alsnog 'te fijn' (te zacht/babyachtig/niet grauw genoeg) zijn. Overigens vind ik de zuig-gezichten bij een PSV nog beter bij PES dan bij FIFA. Daar hebben ze íéts van moeite gedaan om de computer/standaardgezichten wel te laten lijken met de echte speler. Bij FIFA is er volgens mij één standaard neger en één standaard gezicht voor een blanke.

Vind ik.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Conclusie: het is niemand anno 2013 gelukt om een écht goede footie te maken.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik weet heel, heel zeker dat je geen idee hebt hoe het qua looplijnen werkt in PES, je kunt zoveel zelf instellen dat je daar echt even voor moet gaan zitten. Je kunt het zo instellen als je zelf wil, dan doen ze op bepaalde momenten precies wat jij wilt dat ze doen. Het schieten voelt in PES 2014 veel beter aan imo, vooral doordat de bal veel meer een gewicht is in PES dan de ballon die het in Fifa is. Als je nou gewoon zegt dat de keeper van PES zuigt, dan heb je helemaal gelijk. het schieten ansich voelt goed aan in PES, maar omdat de keepers zo ongelooflijk debiel zijn verpest dat een hoop.

Bij PES hebben ze absoluut geen donder gedaan qua gezichten, echt niet. Het ziet er niet uit en imo veel lelijker dan bij Fifa.

De conclusie is voor mij dat beide games eigenlijk veel slechte dingen hebben, maar ik vind Fifa 2014 een beter product dan PES 2014. Alleen heb ik er andere redenen voor dan jij.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ging jij trouwens geen PS4 halen? Kun je mooi PES en FIFA op de current gen overslaan.

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    ;)

Ik zie mijzelf idd geen footie voor de current gen kopen.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Stiekem ben ik best blij (al had ik het liever niet gehad hoor) dat PES 2014 niet geweldig is, aangezien ik volgende maand de PS4 haal.

Zou wat zijn als Konami ergens in maart alsnog PES 2014 released voor een leuk prijsje op de next gen consoles en dat die versie ook flink verbeterd is.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wishful thinking bro 8)

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha jup, gaat nooit gebeuren.

Helaas weet ik ook al hoe PES 2015 gaat worden op de next-gen consoles. Potentie, maar met veel fouten onder het mom van ; 'leerproces met next-gen , pes 2016 wordt de shit'.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik bied de game gewoon voor € 21,00 aan, ik heb het er helemaal mee gehad. Ik ga Fifa spelen.....

20. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Nu ben ik een opgefokt mannetje.... Prima joh. Ook weer iemand die mij niet kent. Het gaat mij om de reactie die iemand geeft op een reactie van mij waarin IK aangeef, waarom FIFA voor mij geen alternatief is.

Ik geef argumenten en als er dan op een dusdanig respectloze manier (het zal mijn leeftijd wel zijn) op wordt gereageerd, dan reageer ik daarop ja. Maar ik zal niets inhoudelijks meer over die beide kutproducten PES en FIFA zeggen, voordat ik de harten van tere kinderzieltjes breek.

Niet inhoudelijk modus:

PES zuigt
    FIFA zuigt

Deel Deze Pagina