Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb zojuist toch besloten de One te annuleren. Heb er gewoon geen goed gevoel meer bij en ben het vertrouwen kwijt. Gaat voor mij nu enkel de PS4 worden, plus een Wii U die ik al heb staan. Heb een beter gevoel bij de PS4 en heb meer vertrouwen in Sony en de games.

2. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij is de tweede levering een week na de release, Dus je hoeft niet heel lang tewachten.

3. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    tweede levering is eind december/begin 2014

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Heb ik dat gezegd? ik heb ook aangegeven dat je het met een korreltje zout moet nemen.
    Maar nu ben ik toch wel benieuwd jij zegt dat Cboat 9 van de 10 gevallen fout zit, kun jij dit bewijzen? ben daar toch benieuwd naar.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zonde man....waarom eigenlijk? Ik vind juist dat de Xbox One behoorlijk veelbelovend is en juist met deze launch games geven ze weer vertrouwen terug als je het mij vraagt. En niet alleen de launch games, ook genoeg games die aangekondigd zijn en later zullen uitkomen. Ieder zijn ding natuurlijk, maar why? Persoonlijk vind ik de PS4 nog alles behalve veelbelovende. Ja ze hebben toffe games aangekondigd tijdens E3, maar hun launch aanbod vind ik nogal schaars. Maar goed...just trying to understand.

Laatst bewerkt: 14 okt 2013
  6. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909

Playstation has the best online community.(IMHO, having been part of them all.)
    Love not having a gaming machine designed around a camera.
    Android support day 1 for Playstation Companion App, damn I hate iOS exclusivity.
    Yes you need a PS+ sub for multiplayer now.(Unless its a F2P game)
    So what, it's still vastly superior to Xbox's required Gold sub.
    Thus is offers a better value overall for the gamers money.
    And in my opinion it has better launch titles, and with more AAA exclusives than the X1 will have down the road.
    This means more quality, both in terms of games and service.
    In reality it is simply the best choice for a gamer to make.
    Only on Playstation, it actually means something, unlike Xbox "timed" exclusives.
    Not only is the price better, you get more and pay less, can't go wrong.

400 Bucks to Live Long Play.

7. reatrix

reatrix Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik denk dat ik na lang twijfelen toch ga voor de Xbox One. Puur voor de games ga ik voor de One, veel titels die ik speel hebben exclusieve shit. Firstlook heeft mij eigenlijk op m'n keuze gebracht.
    De PS4 haal ik rond kerst en anders begin volgend jaar. Ligt ook nog een beetje aan het geld.

Ik begin denk ik met 3 launch games. Dead Rising 3 was gewoon gruwelijk, Watch Dogs en COD: Ghosts.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Laat me raden? NeoGAF? :)

Best online community? ..........ok.....nope!
    Android? Care! Ik wil gewoon gamen...al die Android/iOS is echt care!
    Daar ben ik het mee eens over PS+, ze geven absoluut betere offerings dan MS.

Betere games later down the road is altijd afwachten. Iedereen denkt nu ineens dat MS uiteindelijk weer 'stopt' met toffe exclusives, ik besluit het liever gewoon af te wachten dan dingen te concluderen.

Better launch titles? Nou nee. Driveclub vs Forza? Ik weet wel wat ik zou kiezen, maar ok....dat iemand DC prefereert is mogelijk, why not? Dan blijft er Killzone over die ik helaas totaal niet boeiend(wel mooi) eruit vind zien, terwijl ik KZ3 echt de shit vond. Knack? Geinig, maar kan echt niet op tegen veelbelovende titels als KI, DR3 en misschien ook Ryse. Ieder zijn ding hoor, maar wanneer ik iemand zo hoor praten weet ik gewoon dat het 100% een fanboy is, no offense. Als Sony DR3, FM5, Ryse en KI exclusive had gehad...joh dan was het helemaal de shit geweest. MS heeft sowieso drie big-name launch titels en misschien wordt Ryse daar ook eentje van. Sony heeft echter maar één echte big-name titel.

Only on PS is ook raar gelul. Alan Wake, Gears of War, Halo , just to name a few...zijn altijd op Xbox gebleven. Dus eh...what? :)

En sorry Mallakai, maar ik ga die boel niet meer uitzoeken. Ik ga echt niet meer naar NeoGAF om die berichten terug te vinden. Zonde van mijn tijd om daar nog rond te hangen...alleen al die shitload aan GIFs daar altijd...pfffff.

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    De helft van die tekst van EPMD is dikke onzin, maar stop nou eens met dat fanboy gezwets. Ben je zelf ook. En iedereen ziet toch wel wie wat is dus je schiet niks op met dat soort constateringen. Worden je argumenten niet beter door hoor.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben zelf ook een fanboy? Ok cool, dan weet je meer dan mij. Zou een fanboy ook maar iets goeds zeggen over de PS3/PS4 of over Sony? :) Heb ik wel zojuist gedaan. Heb hier zelf ook een PS3 staan, juist voor die paar exclusives. Wel ben ik van mening dat het hele 'Sony heeft meer exclusives' te vaak gebruikt wordt en ook overrated is. Sure..ze hebben meer, maar lang niet alles is geweldig. Starhawk? God of War Ascension?

Waarom ben ik een fanboy dan dude? Omdat ik de Xbox 360 en tot nu toe Xbox One prefereer vanwege verschillende dingen? Onder fanboy versta ik zelf iets anders in elk geval. :thumbs:

Ik prefereer de Xbox 360 en One vanwege de controller, nog steeds na beide controllers uitgetest te hebben, het online gebeuren, X1 biedt voor elke MP game toch dedicated servers? Dat is niet niks. Verder vertrouw ik MS gewoon meer dan Sony wanneer het op online gaming aankomt, services en ease of use. Had zelf echter totaal niet verwacht dat MS met echte top exclusives zou komen en was dus ook echt bang dat het een Kinect festijn ging worden en dat de PS4 duidelijk de betere launch games zou krijgen. Maar niet dus....maar goed, als ik dan een fanboy ben. Fine with me and proud of it, fuck it. :D

11. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Je moet toegeven dat jij er iedere keer wel als de kippen bij bent als er iets negatiefs over de Xbox One wordt gezegd :p Boeit mij wat verder, maar daar kun je moeilijk omheen.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Was. :)

De laatste tijd boeit het me heel weinig, want de Xbox One komt toch pas in 1014 hier. En het heeft uiteindelijk zo weinig zin om je druk over te maken. GAF blijft maar eikelen met die gekke onzin en hoe meer we van die X1 games zien zoals Ryse en Forza 5, hoe mooier het wordt. Maar ik was regelmatig in deze thread na de X1 reveal en tijdens E3 geloof ik ook, om die gekke geruchten de wereld uit te helpen of in elk geval mijn kijk erop te geven. Hoe dan ook weet ik gewoon zeker dat beide consoles met prima games zullen gaan komen en uiteindelijk zullen ze hier ook onder mijn tv komen te staan.

Kijk wel uit naar de vele footages die straks gaan komen van alle launch exclusives en third party games op sites zoals Gamersyde die altijd prachtige kwaliteit video's brengen. En de reviews een beetje bekijken enzo...helemaal niet zo'n ramp dat we moeten wachten, lekker alles rustig bekijken en wat mensen ervan vinden. :D

13. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Ik lees dat soort shit sowieso gewoon niet. Allemaal kleuters die met hun stijve plassert in hun handen trolletje lopen te spelen :emo:

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Yep, pretty much idd.

15. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Wat mij opvalt is dat de meeste fanboys van zichzelf niet vinden dat ze fanboy zijn. Of ze hebben het niet door.
    Ik denk dat de term fanboy wat breder getrokken moet worden naar: Een persoon die zich ontzettend druk kan maken wanneer er negatief over zijn favoriete console wordt gepraat, ongeacht of diegene de andere console al dan niet hekelt.

Zo die kan de Van Dale in :+

Overigens heb ik niks tegen fanboys hoor. Ik vind dat je best fanatiek mag zijn, niks mis mee :thumbs:

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Persoonlijk vind ik het pas triest worden wanneer er een game uitkomt voor de console die je het minst prefereert, maar je vind de game eigenlijk top maar wil het niet toegeven. Was de desbetreffende game echter voor je favo console gekomen, dan was het helemaal de shit geweest. Dit is overduidelijk de mindstate van veel lui op NeoGAF. :)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  18. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    @BigKabuto

Om heel eerlijk te zijn boeien die de launch titels mij niet echt. Want als inFamous een launch titel was geweest dan was het een heel ander verhaal geweest. Of wil je zeggen dat Dead Rising er beter uit ziet dan inFamous ?

De launch titels van de 360 en PS3 waren ook niet geweldig

Ik kijk meer naar de toekomst. En ik heb gewoon meer vertrouwen in Sony

PS3 had naar mijn mening de betere exclusives, daarnaast is PS+ een veel betere service dan gold.

En al zou de X1 controller zoveel beter zijn dan de DS4. Dan nog zou ik voor de PS4 gaan. Je zou toch ook geen Wii U halen als ze de beste controller hadden. PS3 controller is shitty, maar je went er wel aan. En uiteindelijk gaat het om de games.

Begrijp me niet verkeerd. Ryse ziet er schitterend uit, DR3 wil ik ook graag spelen. Maar games als Killzone, inFamous, Uncharted etc spreken mij meer aan (ieder zijn ding).

Maar goed, uiteindelijk moet je gewoon de console kiezen die je het meest aanspreekt. Beide consoles zullen met goede en minder goede exclusives komen.

Ik ga in ieder geval voor de PS4. Uiteindelijk zal ik ook wel een X1 halen. Maar misschien pas over 2 jaar.

P.S. Wil niet als een fanboi overkomen. Maar Shadow Fall heeft toch wel de mooiste graphics van alle launch games \o/

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat gaat serieus echt nergens meer over.

inFamous zou een top launch game geweest zijn en grafisch is die overduidelijk mooier dan DR3. Kijk alleen nog niet extreem veel uit naar inFamous, want ik moet ten eerste deel 2 nog volledig verder gaan spelen en ik vraag me af wat voor nieuwe dingen we kunnen verwachten. Te weinig gezien nog.

Sommige mensen gaan echt ver qua fanboy zijn. Die lijken ook echt trouw te zijn aan een company, een miljoenenbedrijf waar ze dan loyaal aan zijn. Nou sorry, maar stel de Steam Machine van Valve wordt betaalbaar volgend jaar, en het zou erop neerkomen dat ik daar alle multiplatform games voor koop en alleen de X1 en PS4 voor exclusives....so be it. Ik ben sowieso erg benieuwd wat Valve gaat doen en wat ze nou echt willen.

Killzone is vooral qua lighting en vergezichten erg mooi, maar ik vind niet alles even mooi. Ryse heeft dan weer schitterend uitziend water en vegetatie. Whatever the outcome...het worden mooie tijden voor echte gamers, maar mindere tijden voor de portemonnee, hehe.

20. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Klinkt allemaal heel goed, Als die uitkomt en ik hoor allemaal positieve geluiden koop ik de xbox one ook mischien 4-5 maanden na launch(dan wel weer geld van een baantje)

Deel Deze Pagina