De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    België speelt nog ff 1-1 tegen Baleless Wales (holy shit als de Mirror.co.uk dit leest. Geniaal zeg).

Maar anyway, de nieuwe wereldranglijs:
    1. Spanje 1.513 punten
    2. Duitsland 1.311
    3. Argentinië 1.266
    4. Colombia 1.178
    5. België 1.175
    6. Uruguay 1.164
    7. Zwitserland 1.138
    8. Italië 1.136
    9. Nederland 1.136

WTF?

WTF?!

:lol:
    Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen waarom een land dat vrijwel altijd op de belangrijke eindtoernooien aanwezig is, al zoveel jaar ongeslagen is in WK kwalificatie duels en vorig WK in de verlenging van de finale naast de WK titel greep nu opeens onder België en Zwitserland staat? Wow.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Omdat Fifa ranking

je moet ook gewoon naar de ELO ranking kijken en die fifa bullshit negeren :+

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Echt.. Fifa, clubje van een stel fossielen. Verschrikkelijk, welke malloot verzint dat nou, Zwitserland de nummer 7 van de wereldranglijst. Dat is alsof Den Bakker de nummer 3 is in het tennis. Het slaat echt helemaal nergens op. Echt, bah.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Ik ben even de statistieken ingedoken.

Hier kun je alle laatste resultaten bekijken:
    http://nl.soccerway.com/teams/netherlands/netherlands/1552/matches/

Feit is dat november '1'1 t/m 2012 idd een slecht periode was.
    Voor de EK kwalificatie hebben we alles gewonnen behalve vs Zweden in november 2011.
    Daarnaast speelde we 2 oefenduels, 0-0 vs Zwitserland en verlies tegen Duitsland. Toen stonden we dus alsnog 2e!

2012 vriendschappelijk tegen Bulgarije verloren en 3 EK duels verloren en ten slotte nog 3 vriendschappelijke duels: verloren van België en gelijk tegen Italië en Duitsland (stonden toen vast BOVEN ons op de ranglijst dus punten extra lijkt mij). Verder weinig interessants vriendschappelijk gespeeld behalve gewonnen van Engeland in februari. Daarnaast nietszeggende overwinningen tegen Noord-Ierland en Slowakije.

2013 gewoon prima jaar, oefenpotje tegen Portugal dus gelijk en kwalificatie tegen Estland gelijk. De rest gewonnen, maar conclusie is dus eigenlijk van dusdanig niveau waren dat we niet voldoende punten KONDEN sprokkelen.

Oftewel, ik zeg in 2014/2015 gewoon lekker een oefenpotje tegen Zwitserland.

2011 finishte we 2e op de ranglijst
    2012 finishte we 8e op de ranglijst
    2013 op het moment dus 9e op de ranglijst

Conclusie: je word nu afgerekend op het feit dat je vooral in oefenwedstrijden en EK duels matig heb gepresteerd.
    Wie bepaalt die oefenduels dan eigenlijk? Want wist dus echt niet dat die zo belangrijk waren.

In WK duels en WK kwalificatie duels doe je het bovengemiddeld goed. Maarja het gaat om een WK dus daar kijk je niet met meer relevantie naar :9

5. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Nederland kiest er zelf voor ($$$$$$$$$$) om tegen China en Indonesië te spelen.

Beetje jammer dat oefenduels, waar het minder om voetbal draait, om dingen uit te testen, toch zo hard meetellen.

Dat Zwitserland en België nu boven ons staan komt ook gewoon omdat ze eerst op plaats 30-40-50-60 stonden en als je dan elke keer wint tegen een land dat boven je staat stijg je gigantisch snel.

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Die lijst slaat nergens op. Zwitserland groepshoofd |:- Daar willen alle landen wel bij met de WK loting. Uruguay eindigt als 5e in een groep van 9 en staat alsnog zesde op de lijst. Maar goed, je kan het ook positief bekijken. Waarschijnlijk ontlopen we nu Portugal, Italie, Frankrijk en Engeland in de groepsfase.

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Lekker komend jaar nog oefenen tegen Belgie en Zwitserland dus. En Italie kan ook wel

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    care met die ranking, doe ons maar lekker bij Zwitserland in de groep dan :+

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Advocaat trainer AZ. lol.

10. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Nee bij Belgie man! Ik zit op een wielrenforum met allerlei Belgen die denken dat ze wereldkampioen gaan worden. Die droom moet snel uit elkaar gaan spatten.

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Hahaha, België gaat ons pakkie geven. Ik speel liever niet tegen de Belgen. Die hebben echte verdedigers.

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Jeej, in ieder geval beter dan Pastoor :)

13. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb een allergie tegen Advocaat gekweekt, dus hoop ook dat hij flink gaat falen bij AZ.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Lol ik snap nu dat die telling zo erg werkt dat bv een loting tegen Andorra je juist punten kost :lol:

15. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Zeker niet, goeie verdedigers zijn overrated! Nederland bereikt in 2010 ook de finale met een matige verdediging. Je hebt voorin de vedettes nodig die de gaols maken. En Lukaku vindt ik nou niet bepaald een vedette.

16. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Lukaku gaat zn goaltjes op het WK wel maken, als hij deze vorm behoudt. Ik heb alleen, net als bij het EK, het gevoel dat het met Nederland een grote flop wordt :'-(

17. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Nederland gaat juist verrassen op het WK. :b:

18. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Dit Nederlands elftal scoort eigenlijk elke wedstrijd wel. Dan kan je je een mindere verdediging permitteren. Alleen zijn ze wel heel erg kwetsbaar tegen lange ballen.

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het EK '12 heb je dan zeker al verdrongen? Goede verdedigers zijn een pre, en die hebben we gewoon niet. Nederland is in de kwalificatie nog geen land tegengekomen dat hen onder druk wil/kan zetten, dat zal op het WK heel anders zijn.

Neem een Portugal, dat speelde ons gewoon weg op het EK. Het land ligt ons niet, dat komt omdat ze graag druk op de tegenstander zetten. En daar ligt onze zwakke punt en dat weten alle betere landen.

20. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Maar België kunnen we echt nog wel hebben hoor :thumbs: En goeie verdedigers zijn geen pre. Als je echt wereldkampioen wil gaan worden misschien wel maar dat verwacht ik ook niet. Tegen Duitsland, Spanje, Brazilie en Argentinie zijn we kansloos.

Laatst bewerkt: 16 okt 2013

Deel Deze Pagina