Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En dat zit dan op het WO,. tsk tsk wat een niveau tegenwoordig

2. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Duidelijk verhaal, maar ja denk dat je met een MBO4 sowieso niet een WO-opleiding kunt gaan doen.
    Duidelijk!

Net dus gebeld met de school, heeft de beslissing om IBL te gaan doen of iets totaal anders niet echt makkelijker gemaakt.. Echt een pittige opleiding als ik het zo hoor. Voornamelijk omdat je op drie vreemde talen hoog moet afstuderen, mevrouw wist mij te vertellen dat daardoor in het 4e (en laatste jaar) mensen nog afvallen omdat er één taal is die ze bijvoorbeeld niet op niveau kunnen krijgen. Goede nieuws is wel dat eigenlijk ieder land beschikbaar is voor een stage van een half jaar (of jaar + half jaar studeren), maar waar ik nog niet over nagedacht had, is dat je zelfs in het buitenland nog steeds bezig bent je talen op peil te houden. Dus ga je naar een Spaans land, moet je extra veel tijd en aandacht besteden aan je Duits (of Frans) en idem dito als je bijvoorbeeld naar een Duits land gaat. Laat staan als je dus naar bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland gaat, dan mag je dus naast je stage en alles wat daarbij komt ook nog eens elke week je Duits en Spaans bijspijkeren. Zucht, maakt het allemaal niet echt makkelijker.

3. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Hou je er buiten jij! :mad:

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Echte studenten studeren gewoon Lucht- en Ruimtevaart. Dat bedoelt Delphiki. :+

5. Seh

Seh Guest

Dat doet een oud klasgenootje van mij nu, damn dat is echt een opleiding waar je u tegen zegt. :lol:

6. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik ben na mijn havo direct commerciële economie gaan studeren en ga 1 september het 4e jaar in en heb eigenlijk nog geen achterstand opgelopen. Dat papiertje zal er eind dit jaar dan ook wel komen. Nu vroeg ik me af dat als ik geen baan kan vinden(wat er best in zit) kan ik dan in iedere willekeurige universitaire opleiding instromen? En hoe zit dat met ov en studiefinanciering?

Over de discussie hierboven, het niveau van hbo is niet heel hoog als men er maar aandacht aanbesteed. Ik kan zo een aantal mensen opnoemen die de opleiding niet halen op bepaalde struikel vakken. Die dachten ahjoh doe ik volgend jaar wel en hebben nu een achterstand van 2 jaar.

Imo begint het allemaal bij jezelf. Ik heb veel dingen geleerd de afgelopen 3 jaar omdat ik iets wilde leren.

7. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Wat is nou de makkelijkste site om oude Centrale Examens op terug te kijken?
    http://www.examenblad.nl/ Die site heeft wel alles, maar hij is echt totaal niet gebruiksvriendelijk. Doet gewoon pijn om te gebruiken.

Heeft iemand een alternatief?

8. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    http://www.havovwo.nl/

Veel plezier ermee. Hoop dat de pijn beperkt blijft.

9. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    In de chemie is het zo:

Bsc (HBO) -> Stroomt in op labvloer door veel stage-ervaring; kan uiteindelijk doorgroeien tot hoofd van een onderzoeksteam.
    Bsc (WO) -> Je gaat het verdomd moeilijk krijgen een baan te vinden door gebrek aan praktijkervaring.
    Msc (WO) -> Je komt waarschijnlijk in een commerciele management functie, of je kan als docent aan de bak.
    PhD (WO) -> Je kan doen wat je wilt, Bedrijven staan op dit moment voor je in de rij. :+

10. LDawg

LDawg Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Haha wow! Mooie kleurtjes op die site, het lijkt wel een Superman-fanpage.
    Maar ik heb eigenlijk examens nodig voor alle niveau's O-)

11. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Ik vroeg me af of iemand mijn motivatie brief kon nakijken. Ik wil graag stage gaan lopen op Sint maarten en moet daar een motivatie brief voor schrijven. Ik geeft toe dat mijn engels niet heel goed is maar dat is juist een punt dat ik wil gaan ontwikkelen.

Dear mr/ms,

My name is .... and I am 22 years old. I am a 4th year marketing & sales student at the university of the Hague. I am writing to apply for an internship starting on the 20th of January. I apply for this internship first of all because I would love the experience and also because it’s necessary to graduate.

In the last four years I have developed myself on various things who are necessary to help your company with marketing and sales. For example I participated in a communication training I was able to understand the necessity of good communication skills. And since last year I participate in the examination committee what means that I am the link between student and the academic board I was able to help students if they had problems with the academic.

Beside my study I am also a production assistant at ......l. .... is a butchery and I am capable to help the butcher on various things. For example I have increased sales by giving the butcher some information I have learned about sales strategy. I am also working as an harvest employee at a greenhouse. I have no particular function in the greenhouse but it’s all about working hard.

2 years ago I was participating in an internship for 10 weeks at ..... . ...... is a flower exporter to companies like Asda and Tesco. I was able set up a costumer contentment investigation. In this period I have worked on the marketing department of .......

For my next internship I would love to go to Sint Maarten. The reason I have chosen to do my internship abroad is because I would like to see new countries and to discover the foreign business cultures. Sint maarten is my first choice because I think that there are several opportunities in this country to develop myself, and I think Sint Maarten is a rising country with a lot of opportunities in the field of marketing & sales.

My internship is starting at the 20th of January and will end at the 16th of June. I will work 5 days at your company but I need some time for my school assignment. This assignment can be a market research or a customer investigation research.

I look forward to your reply and would be pleased to discuss and details in a personal interview. If you would like to have an interview with me, you can always call me. Thank you for your time and consideration.

Yours sincerely,

.....

12. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Zo ff snel, niks aan zins opbouw zelf gedaan. :+
    Ik vind trouwens zelf het vaak gebruiken van I in de zinnen erg irritant, maar soms kan het niet anders. :+ Ook zou ik niet And gebruiken om de zinnen te beginnen, maar daar eventueel een komma gebruiken en dus de zin wat aanpassen om het wat beter doorlopend te maken.

Laatst bewerkt: 16 okt 2013
  13. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Bedankt!
    Is het over het algemeen een goede motivatiebrief?

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Richt je je tot een bepaald bedrijf?

15. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    on the 20th of January

Dit schrijft je niet voluit. Gewoon 20th January of January 20th :)

16. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Nee tot een bedrijf dat voor mij opzoek gaat naar een stageplaats. Maar deze brief wordt uiteindelijk wel naar de bedrijven gestuurd volgens mij.

Dank!

17. AliKebabje

AliKebabje Guest

Heb volgende week een ontzettend moeilijk tentamen (Statistics) en had er best wel angst voor. Zelf kan ik me niet zo heel goed concentreren voor een aantal uur dus heb ik naar middelen gezocht. Misschien een handige tips voor mensen die hetzelfde ervaren; Ritalin.

Werkt ontzettend goed! Ik ga nu ook maar weer eens blokken :)

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Zou daar niet zo gemakkelijk mee omspringen eerlijk gezegd... Ik neem aan dat het wel op recept is? Spul kan vervelende bijwerkingen hebben als ik vrienden mag geloven. Zou het in elk geval niet als een gemiddeld Red Bulletje zomaar in me mond mikken :p

19. AliKebabje

AliKebabje Guest

Voor mij niet op recept. Gekregen van een vriend die het wel op recept kan krijgen :p.

20. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Het is natuurlijk handig, omdat het medicijn heel snel werkt en het door de meeste basisverzekeringen vergoed wordt. Echter komen bijwerkingen redelijk vaak voor en kunnen die heel vervelend zijn of worden (negatieve lange termijn gevolgen wordt over gespeculeerd, maar zijn nog niet duidelijk). Ik zou het iig zeker niet aanraden. Spijtig dat het wel heel vaak voor komt in de handel op de schoolpleintjes in Nederland.

(afgelopen jaar nog in een blok over gehad ;))

Deel Deze Pagina