Man of Steel
Voor de beelden geef ik het een 10. Dacht dat Znyder niet veel beter kon na zijn laatste paar films maar dit zet toch echt een nieuwe standaard. Was blij om te horen toen dat Nolan en Goyer het script gingen schrijven want dat is nooit Znyder zijn sterke kant geweest. Maar qua verhaal vond ik hem een beetje tegenvallen. Komt zeker niet in de beurt van Inception of de Dark Knight trilogie wat ik toch wel gehoopt had en de ingrediënten zijn zeker wel aanwezig. Begin was sterk qua script ook al ging het snel maar daarna was het een beetje meh en konden Cavill en Shannon niet echt overtuigen als held en bad guy.
Over het einde.
"Superman doesnt kill" discussie vind ik niet echt boeiend. Vond het wel meer passen bij deze Superman eigenlijk. Hij kon niet anders. Het einde alleen als die als reporter aan de slag gaat klopt toch van geen kant? Genoeg mensen weten toch nu wie die is? Hij kan toch ook gewoon leven op de wereld en helpen waar het nodig is? En ondertussen een beetje het leger een stapje voor zijn. Als ze hem per se willen hebben dan gaan ze natuurlijk gelijk Lois in de gaten houden want zij weten ook wel dat er iets tussen die twee is. Doesnt make sense en was ook helemaal niet nodig.
Beelden een 10 zoals ik zei. Maar het verhaal haalt dat cijfer omlaag.
8.3/10