[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  2. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Oh boy, shit hits the fan.

Waar ik mij nog het meeste aan erger zijn de argumenten van de voorstanders van Zwarte Piet, die zijn nog zwakker dan de tegenargumenten.

Daarnaast vind ik het vrij opmerkelijk dat een zwarte onderzoeker dit onderzoek leidt en haar mening al uit voordat het rapport klaar is en er enige conclusies zijn getrokken. Lijkt mij dan een beetje belangenverstrengeling.

Anyway, levert wel weer grappige taferelen op. Wel heb ik mezelf beloofd om ieder persoon die over Zwarte Piet op Facebook begint te miepen pertinent te verwijderen.

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Oh boy, shit just got real! :+

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Dan kan ik ook wel aardig wat mensen verwijderen :+

6. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    10 euro voor degene die haar een zwarte pietenmuts op zet als ze in Nederland is.

7. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Allemaal 'Sinterklaas, wie kent 'm niet' downloaden. Statement jonge.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja Zwarte Piet is lichtelijk racistisch , nee het boeit niet.

Tering zeg, we leven in een tijd (en land) waarbij racisme tegen negers op het laagste punt ooit staat. Laten we dus lekker dingen gaan zoeken om het onderwerp weer omhoog te brengen:emo:.

9. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Dat feest is er al jaren. Ga even lekker miepen over het verleden en over racisme. Ga je tijd beter besteden ipv met dit soort lariekoek bezig te zijn.

Wil verdomme gewoon mijn kado's op 5 december 8)

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Ik ben wel benieuwd hoe dat onderzoek er uit ziet of heeft gezien.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    En laat de VN vooral culturele feesten als stierenvechten OK vinden :')

13. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Piet is niet zwart! :+

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Piet is dus eigenlijk.. Ben Affleck?

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.006
    AAFFLEEECK?!

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha net op de radio draaide ze dat nummer. Hadden ze Zwarte Piet weggepiept. :+

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik houd mijn avatar ook gewoon. Zwarte P!

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    "En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman. :'-(

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Hahahahaha!

Gewoon een jamaicaanse onnozele trut sie graag makkelijk wil scoren en media-aandacht wil.

Nederland zou pepernoten moeten opsturen in een omgekeerde KKK-puntmuts.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Best een leuk stukje:

Bart van Merwijk
    57 minuten geleden
    De bij voorbaat al volslagen zinloze Zwarte Pieten-discussie heeft vandaag toch wel een historisch dieptepunt bereikt. VN-onderzoekster Verene Shepherd, afkomstig uit het ernstig homo-hatende Jamaica, heeft in haar onmetelijke wijsheid aan Nederland geadviseerd om het Sinterklaasfeest maar gewoon te schrappen. Tuurlijk.

Even voor alle duidelijkheid: da's dezelfde VN die toch maar niet ingreep in Syrie toen daar honderden kinderen vergast werden omdat rebellen, dictatoren en andere randdebielen hun zin niet krijgen. Of die angstvallig stil blijft als homo's in Rusland worden afgetuigd. Ook al vinden daar straks de Olympische Spelen plaats. Die malle VN heeft natuurlijk wel wat beters te doen. Door ons neer te zetten als racisten bijvoorbeeld.

Nu kunnen we er natuurlijk over discussiëren hoe racistisch het uiteindelijk is om Zwarte Pieten niet meer deel te laten nemen aan het Sinterklaasfeest. Puur omdat ze zwart zijn. Maar da's een volgend verhaal. Wat mij dwars zit, is dat mensen niet meer weten wat racisme is.

'-racisme
    het racisme zelfst.naamw. Uitspraak=(rɑˈsɪsmə] opvatting dat het ene menselijk ras superieur is aan het andere ...'

Het puur vaststellen dat iemand zwart (of wit, geel, blauw of groen) is, is een constatering. Da's geen racisme, mensen.

Voorbeeldje. Als een boer uit Drenthe bij een discotheek geweigerd wordt omdat hij dronken en agressief is, zegt men: 'Hey, die boer is dronken en agressief. Hij komt er niet in'. En iedereen zal het begrijpen. Echter, wanneer een Marokkaan bij dezelfde discotheek om dezelfde reden wordt geweigerd en men zegt: 'Hey, die Marokkaan is dronken en agressief. Hij komt er niet in'. Dan is er volgens heel veel heel raar denkende mensen geen sprake van het vaststellen van een feit. Maar van racisme. En dan komen er onderzoeken van de VN. En is de wereld te klein.

Wat heeft dit met Zwarte Piet te maken? Die gaat toch nooit dronken stappen? Nou... Maar kom op. We zijn toch allemaal allang oud en wijs genoeg om te weten dat die oude vent geen slaven heeft gekocht die de kutklusjes voor 'm op moeten knappen omdat ze zwart zijn? De hele boel is toch gewoon een traditioneel feestje. En toevallig zijn die gasten zwart. Zo heten ze nu eenmaal, zou Mark Rutte zeggen. Als ze blauw waren geweest, hadden we de smurfen tegen ons gehad. En dan heb je nog liever de VN. Geloof me.

Goed. Het racisme-geneuzel is nu dus de wereld uit. Kunnen we het dan nu weer over écht belangrijke zaken hebben? Vanavond is er Champions League. Celtic-Ajax. Eens kijken of 020 die Schotten kan gebruiken om het doel mee dicht te timmeren...

Hele erg zwart-wit, maar toch.

Deel Deze Pagina