Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ja maar wat er al 20 keer tegen je gezegd is dat je dit ook gewoon met losse gewichten kan doen.

Wat duw je omhoog als je een push up doet? 30 kilo ongeveer?

Pak lekker een barbell van 30kg en douw dat gewoon twintig keer omhoog. Zelfde effect.

2. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Dat is zeker niet waar.
    Met een pushup gebruik je meer spiergroepen dan dat je op een bankje lig.
    Ga maar eens je buikspieren suff trainen en daarna eens opdrukken, dan voel je hoeveel je je buikspieren dan gebruik.

Ik begrijp best dat jullie het niet met me eens zijn, misschien omdat je train om meer en grotere spieren te krijgen en verder niet.

3. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Klopt. Je gebruikt wel je buikspieren en een klein beetje rug. Maar als je gewoon een veelzijdig en compleet trainingsschema met losse gewichten hebt kun je zeker zoveel, zo niet meer bereiken dan alleen BW oefeningen.

4. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Daarom is het goed om een combinatie te vinden tussen die 2.
    ALs je meerdere spiergroepen te gelijk train, dan werken ze onderling beter samen. klinkt misschien een beetje vaag, maar wel duidelijk dacht ik zo :+

Altijd lastig z'n onderwerp, 100 personen en allemaal verschillende meningen en ervaringen :)

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee, waar jij op doelt is het verschil tussen hypertrofie en massa/ 1 RM gericht trainen.

Wat je echter probeert te zeggen is dat je met hypertrofie gericht trainen minder kilogrammen wegzet dan wanneer je op je 1 RM concentreert. Dat klopt inderdaad en toont zich in het verschil tussen een powerlifter een een BB'er.

Wat je echter aanhaalt als HT en Massa oefeningen zijn geen HT en Massa oefeningen. Idem met jouw eigen ervaring in de gym, waar je bankdrukken een "apparaten" aanhaalt als je referentie "trainen in de gym". Ik durf te wedden dat er hier maar weinig mensen puur aan apparaten hangen. (Op 1 uitzondering na).

Bodyweight oefeningen zijn, met wat trainingservaring, een manier van trainen die nauwlijks gericht is op massa aanzetten of kracht toename. Leg mij maar eens uit in welk opzicht ik mijn spieren prikkel door elke week puur mijn bodyweight te deadliften? Het is soms een leuke afwisseling, maar het gaat mij echt niet boven mijn PR helpen.

Laatst bewerkt: 9 okt 2013
  6. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Zou je dit verschil uit kunnen leggen?
    Van google word ik niet veel wijzer

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Even aangepast voordat er onduidelijkheid ontstaat.

Laat ik voorop stellen: Er is geen schema die voor iedereen dezelfde resultaten geeft. Wat echter voorop staat bij het trainen voor hypertrofie is dat je zoveel mogelijk Time under Tension (TuT) met je oefeningen zoekt. Je doet veel meer aan supersetjes, maakt meer reps en pakt uiteindelijk absoluut minder gewicht dan wanneer je focus op 1 RM (je maximale gewicht voor 1 rep) ligt. Bij het focussen op 1 RM zul je veel minder supersetten, zul je veel minder reps doen en werk je naar je 1 RM om die keer op keer te verbeteren danwel te benaderen.

De hoeveelheid schema's voor een focus op hypertrofie of een focus op je 1 RM zijn enorm, welke voor jouw werkt is natuurlijk persoonlijk.

Ik vind zelf het werken naar een 1RM leuk voor je motivatie, het verbreken van een PR zal altijd motiverend werken. Echter is dat bij mij niet vaste prik. Mijn setjes zijn verdeeld over een 3 day of 4 day split en zijn gevuld met supersets en bijna altijd 4 setjes per oefening.

Maar zeggen dat je "andere" spieren krijgt van BW oefeningen? Kom op zeg, dat slaat echt nergens op.

8. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Even om te kijken of het klopt: creatine gebruik. Op dagen dat je niet sport in de ochtend voor je ontbijt 3g creatine met appelsap/water, en op dagen dat je wel sport na je workout 3g innemen. Klopt dit?

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vond creatine voor het sporten fijner werken. Geen idee waarom. Placebo-effect?

Verder gewoon doen wat er op de gebruiksaanwijzing staat.

Laatst bewerkt: 21 okt 2013
  10. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik kan eindelijk m'n hele sets opdrukken zonder op m'n knieen te gaan rusten, ben echt blij, want moet er volgens mij straks ook 10 of 20 kunnen. Ik doe nu met het opdrukken sets van 12 herhalingen en dat ga ik dan nu opbouwen naar 20.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gewoon elke keer als je push-ups doet tot het maximale gaan. Niet focussen op het aantal herhalingen. Tot de laatste drop gewoon gaan.

12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Okee zal ik doen.

Heb m'n eetpatroon trouwens ook wat aangepast. Drink nu vrijwel geen cola light, energy drink sugarless en vruchtensap meer (tenzij versgeperst). Ik mag tijdens uitgaan van mezelf wel alcohol en light drankjes, maar ik drink niet elke keer alcohol als ik uitga.
    Verder haal ik ook geen snoep en hartigheid meer in huis, zodat ik niet verleid kan worden.

Ik zie nog niet echt resultaat, maar ben wel gemotiveerd om dit zo voorlopig vol te houden icm het sporten meerdere keren per week.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je echt gemotiveerd bent, laat dan dat beetje alcohol ook nog liggen. Verder gewoon veel sporten, zwaar sporten icm een goed schema.

14. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Hier zit waarschijnlijk het probleem

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Als je sterker wilt worden maakt het niet uit wat je eet, zolang je maar genoeg eet.

Hoezo, als je kijkt naar haar doelen is dat totaal niet nodig. Ikzelf train keihard en ben super gemotiveerd maar ik drink wel elke week veel.

Ze wil geen professionele bodybuilder worden, ze wil gewoon wat sterker worden. Jullie trekken het een beetje uit de context imo.

Laatst bewerkt: 22 okt 2013
  16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Sterker worden en afvallen als ik het goed heb. Als je dan zo graag wil afvallen laat je alcohol toch ook staan..

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Vind ook niet echt dat dat hoeft eigenlijk. Als je de rest goed aanpakt en serieus bent, kan je prima een paar avondjes in de maand uitgaan. Niet om mijn eigen gedrag goed te praten, maar merk dat het niet veel uitmaakt. Misschien als je heel serieus wilt gaan, maar dan komt er nog veel meer bij kijken dan een beetje opdrukken.

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dus volgens jullie maken die biertjes niks uit? Sinds ik serieus ben drink ik helemaal niks meer. Mis het ook niet. Mn doel is naar de single digits voor de zomer.

Nog steeds vind ik dit het vervelende van fitness. Iedereen heeft zo zn eigen mening

Laatst bewerkt: 22 okt 2013
  19. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Tsja...Ligt er maar net aan hoe snel je er wilt komen. Als je naar de single digits wilt moet je het wel een stuk serieuzer aanpakken idd. Ik zelf zit rond de 10/11% en weeg 82kg, wil vanaf het nieuwe jaar naar de 85kg bij 10%, verder hoeft het niet zozeer van mij. Nu staat het op een lager pitje, puur vanwege het gebrek aan sportschool (min. 100€ per maand waar ik nu woon), let alleen op mijn eten.

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het is geen verschil van mening, want het is sowieso een feit dat het beter is om de alcohol te laten staan. Alleen ben het met Pine eens dat het echt geen vereiste is. Qua dat heb ik zijn advies opgevolgd en er gewoon voor gezorgd dat als ik een avond drink ik overdag wat minder kh neem.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina