Het lijkt erop dat je alleen een racist kunt zijn als je blank bent. Dat vind ik nou racistisch.
Er wordt gewezen naar banden met slavernij als het om ons feest gaat. Wauw, ik vind het nogal wat hoor. In het Afrikaanse continent leven kinderslaven anno 2013. Die worden door hun mede-donkere-mens ingezet als slachtvee, maar dat is geen slavernij, want de slavendrijvers zijn zelf ook zwart. Dat vind niemand gek, maar slavernij wordt wel altijd in verband gebracht met blanke meesters die arme zwarte zieltjes als slaven hadden back in the days.
Dat is dus pure racisme. Dan hoor je dingen dat wij als Nederlanders nu eenmaal gewend zijn aan het hebben van -let op- zwarte slaven. Alsof er in dit land geen Suikerfeesten gevierd mogen worden, Moskeeën worden gebouwd en werkgevers geen rekening houden met de Ramadan van hun Islamitische werknemers. Dit land is juist heel tolerant en daar betalen we nu de prijs voor. Ik hoop van harte dat wij als land onze poot stijf houden en gewoon elk jaar Sinterklaas vieren met zwarte pieten. Zodat mijn dochters er ook van mogen genieten en de generaties daarna ook. Want het is onze cultuur en als je wilt kun je achter elke cultuur wel een racistische oorsprong vinden. Maar alleen blanken kunnen schijnbaar discrimineren.
Laatst bewerkt: 23 okt 2013