[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    En dan mensen oppakken omdat ze geschminkt zijn?

Dat is in strijd met zoveel regels. Je kan zwarte piet niet verbieden. Eigenlijk is er nu gewoon een hype gaande van schapen die opzoek zijn naar sensatie en elkaar achterna lopen. Iedereen maakt zich zorgen om niks.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Het lijkt erop dat je alleen een racist kunt zijn als je blank bent. Dat vind ik nou racistisch.

Er wordt gewezen naar banden met slavernij als het om ons feest gaat. Wauw, ik vind het nogal wat hoor. In het Afrikaanse continent leven kinderslaven anno 2013. Die worden door hun mede-donkere-mens ingezet als slachtvee, maar dat is geen slavernij, want de slavendrijvers zijn zelf ook zwart. Dat vind niemand gek, maar slavernij wordt wel altijd in verband gebracht met blanke meesters die arme zwarte zieltjes als slaven hadden back in the days.

Dat is dus pure racisme. Dan hoor je dingen dat wij als Nederlanders nu eenmaal gewend zijn aan het hebben van -let op- zwarte slaven. Alsof er in dit land geen Suikerfeesten gevierd mogen worden, Moskeeën worden gebouwd en werkgevers geen rekening houden met de Ramadan van hun Islamitische werknemers. Dit land is juist heel tolerant en daar betalen we nu de prijs voor. Ik hoop van harte dat wij als land onze poot stijf houden en gewoon elk jaar Sinterklaas vieren met zwarte pieten. Zodat mijn dochters er ook van mogen genieten en de generaties daarna ook. Want het is onze cultuur en als je wilt kun je achter elke cultuur wel een racistische oorsprong vinden. Maar alleen blanken kunnen schijnbaar discrimineren.

Laatst bewerkt: 23 okt 2013
  3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Toch niet zo moeilijk om dit te begrijpen lijkt me? Sinterklaas is een kinderfeest. Kinderarbeid is een industrie. Logisch dat sinterklaas eerder onder vuur komt te liggen. Er zijn geen machtige organisaties die er belang bij hebben. Dit heeft helemaal niks te maken met blank of zwart.

4. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Echt te bizar om dit allemaal te volgen, dat zo iets om een kinderfeest zo uit de hand moet lopen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is of er nog economische gevolgen zijn als er geen sinterklaas feest mee gegeven mag worden, want er gaat jaarlijks veel geld naar toe.

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Het is geen kwestie of het wel of niet doorgaan van het sinterklaasfeest want dat gaat hoe dan ook door, het is alleen de manier waarop het gevierd wordt, met zwarte piet of met andere soorten pieten.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Gaat gewoon naar kerst toe dan.

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Heb je die kerstman weleens gezien, met z'n dwergslaven?

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Erg he.. ik dacht precies hetzelfde. Dat onderzoeksteam, voor zover ik zag op dwdd, bestond uit 4 mensen waarvan 3 negers ook. Allen nog nooit sinterklaas gevierd, totaal niets wetende van het gevoel en de traditie echt beleven.

Ik snap wel dat mensen op t eerste gezicht zoiets hebben van: dat ziet er racistisch uit zeg. (helemaal als je zelf een donkere huidskleur hebt). Maar het punt is gewoon dat mensen niet moeten gaan beslissen voor een land wat wel en niet gebeurt. Dat is de trend zo wel. Ik noem de EU ook even, ondanks alle goeie dingen waar de EU voor zorgt. Het zou gewoon jammer zijn dat door dit soort praktijken, landen hun identiteit meer en meer kwijtraken.

Uitspraak van Verene Sheperd, hoofd van het onderzoeksteam: Je hebt Santa Claus al, waarom moet je dan nog sinterklaas?

Ja hallo, zo kun je wel heel makkelijk over anderen beslissen.Eng, Brrr. En dan noemen ze het slavernij, sinterklaas.

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    De uitkomst van dat VN-onderzoek is niet bindend hè.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik als reuzendwerg neem daar aanstoot aan

11. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Eigenlijk moet als protest elke blanke in Nederland tijdens de intocht als zwarte piet de straat op.\o/

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En alle negers als wit geschminkte Sint

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :p

15. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Overdrijven is ook een vak:p
    Maar wel een goeie

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Oh, ik dacht meer omdat de kerstman dik en constant dronken lijkt te zijn?

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Nee tuurlijk niet :eek:

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daar heb ik op zich wel wat mee. Dronken man met overgewicht en baard kan ik me wel mee identificeren.

Ik moet alleen het overgewicht en de baard nog

En de dwergslaven

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Het grappige is dat Santa Claus gewoon een commerciëel verzinsel is bedacht door Coca Cola die daar als uitgangspunt de Nederlandse Sinterklaas namen.

Deel Deze Pagina