Veel te weinig tijd gekregen om de game zo goed mogelijk te maken. Zeg maar gerust gerusht, om het zo snel mogelijk te releasen.
--------------------------
Op bovenstaande veranderingen na, heeft Origins bijna dezelfde stad als Arkham City, een groot deel van diens moves (blijkbaar heeft Bats zichzelf door de jaren heen weinig meer aangeleerd), een bijna identieke Challenge Mode, vergelijkbare extra’s en lijken zelfs veel side-missions op die van z’n grote voorganger. En dit is ook best makkelijk te verklaren: de beste jongens van het kersverse Warner Bros. Montréal -opgericht in 2010- hebben alleen nog maar de Wii U Armored Edition van Arkham City op hun naam staan. Nu moeten ze de Arkham-franchise overnemen van meestersmeder Rocksteady, en dat is een lastige taak, helemaal omdat ze niet enorm veel tijd hebben gekregen om de serie hun eigen te maken.
Batman: Arkham Origins Counterende vijand
Dus wat doe je dan? Dan geef je het recente deel een opfrisbeurt, plak je daar een nieuw verhaal in en voeg je 1 of 2 Unique Selling Points toe plus, jawel, een multiplayer (waarover een andere keer meer) door een externe studio in elkaar geknutseld. Misschien een paar mini-inovaties erbij, zoals een iets beter level-systeem waarmee je upgrades kunt verdienen door opdrachten te vervullen en wat vijanden die wat onverwachte dingen doen, waarmee ze helaas tegelijkertijd de vloeiendheid van de combat onderbreken. Maar buiten dat? Gewoon weer een dag in de wereld van Arkham.
Laatst bewerkt: 27 okt 2013