Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Pfff ja jezus als je al met zulke argumenten aan komt zetten de tering.. waarom ben je loyaal aan een bedrijf :emo:. Waar je je het meeste thuis voelt? Mijn god zeg jij werkt zeker voor Microsoft of niet kerel.. whahaha mijn god ik game al meer dan 20 jaar nog nooit heb ik zoiets doms gelezen. Niet eens in de tijden van de Sega vs Nintendo. LOL meneer voelt zich thuis bij Microsoft.

    P.S, het feit dat de PS3 in theorie krachtiger is klopt, maar qua architectuur week de console zoveel af van de norm dat het bijna een onmogelijke taak was om ervoor te programmeren, in tegenstelling tot the PC architectuur van de Xbox 360. Dat is in de komende generatie geheel omgedraait omdat nu juist de PS4 met een simpele maar krachtigere architectuur komt, en de Xbox One met een nieuw snufje mee wilt draaien maar hierdoor flink in de problemen is gekomen.

     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  2. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    LOL voel je je nu stoer.
     
  3. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Huh? Ik zeg allemaal dat het irritant is.. Jou post heeft 30% van je berichten gifjes, al in de gaten gehad?


    Kijk dit schema wat je post? Zie je wel dat One wel 1080p en 60fps aan kan? Het heeft echt met de ontwikkeling te maken en natuurlijk de Esram dat is echt een pain (The ass) voor ontwikkelaars. Ik verwacht als men hier mee overweg kunnen, dat er meer 1080p 60fps games gaan verschijnen.

    En ja de PS4 is veeeeeeeel beter dan de XB One klopt, maar je ziet er nu nog vrij weinig van. En het feit blijft PS3/XBOX 360 PS3 was toch ook beter dan de 360, zag je daar veel verschil van? Juist.. :+
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  4. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Hoewel ik het met je eens ben dat de PS4 een grafisch voordeel heeft voer de Xbox One, betekent dat niet dat iedereen een graphics hoer is en voor een PS4 gaat. Niemand zegt dat je geen plezier hebt als de game toevallig op 720P draait. Sommige mensen vinden het gewoon makkelijk om bij de Xbox te blijven.
     
  5. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Damn, gasten hier zijn echt dom en ongeinformeerd :emo:. Het klopt dat de PS3 in theorie krachtiger was, maar door de architectuur was het een lastige console om voor te programmeren.

    Nu is het andersom, de Xbone heeft een lastige architectuur + hij is nog minder krachtig dan de PS4.

    De verschillen zullen juist de komende generatie veel groter zijn dan nu met PS3/360 het geval was. Het is bijna geen enkele keer voorgekomen dat een game zoals call of duty 720p was op de 360 en 480p op de Ps3 was ofzo.

    Nu je met Call of Duty Ghosts 125% ( jaja! ) meer pixels op je scherm hebt dan bij de Xbone is al een enorm verschil.

    Ik heb ook nooit gezegd dat de Xbone geen 1080p aankan, aangezien de 360 ook gewoon 1080p aankan. Maar niet met alle toeters en bellen. Daarom zie je dat Ryse geen 1080p is, KI niet ( en die particle effects komop dat vereist echt niet zoveel power ), en Call of Duty en BF4 ook niet. Fifa en NBA zijn toch niet echt de meest grafisch intense games.

    Maargoed ik hou wel op met logisch redeneren, aangezien er volgens mij alleen maar Xbox fanboys in dit topic komen.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het feit dat je allemaal dezelfde hardware hebt is natuurlijk erg chill :cool:. Die eenheid ook juist weer een reden om voor een One te gaan.

    Daarnaast gaat de next-gen niet alleen om een dikkere motor.
     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.982
    Leuk Bevonden:
    3.324
    Haha het zit je echt dwars he:):
    Het gaat niet om het GFX aleen, ik speel veel online bijv en in dat gedeelte heb ik toch meer vertrouwen in microsoft.
    En ik vind een aantal exclusives gewoon leuk op de one zoals bijv killer instinct.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  8. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Gelukkig hebben we jou om al je wijsheid met ons te delen. Je komt zelf namelijk best slim over met teksten zoals deze.
     
  9. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vraag me alleen af of mensen wel weten dat je straks een slechtere game ervaring zult hebben op de Xbox One dan op de PS4 :). Gelukkig zitten hier alleen maar 360 fanboys die het niks uitmaakt dat ze 100 euro meer uitgeven aan een apparaat wat mindere functies en capaciteiten biedt :).
     
  10. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.982
    Leuk Bevonden:
    3.324
    Zo te zien ben jij de gene die hier slecht geinformeerd is:+
     
  11. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Voor sommige is het ook echt moeilijk om normaal op iemand te reageren is het niet?

    Laat iemand is lekker in zijn of haar waarde, ook al ben je het niet eens met die persoon.

    Ja de PS4 is iets mooier met BF4, prima toch?
    Ga ik alsnog voor de Xbox One. Puur uit goede ervaringen met MS en de toffe games die er voor uitkomen.
     
  12. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Uuhm, nee. Ik ben namelijk van plan een PS4 te kopen. Maar dat betekent niet dat wanneer iemand een Xbox One koopt hij dom en ongeïnformeerd is. Niet iedereen kijkt alleen maar naar graphics. Als je Dead rising 3 of Forza wilt spelen, achievements wilt houden etc. dan zul je toch echt voor de One moeten gaan.

    En wie is hier nou ongeïnformeerd? De 360 kan 1080P aan? Ha, nooit. Alle games op de 360 draaien op 720P of lager, ge-upscaled naar 1080P. Geen enkele 360 game draait hoger dan 720P.
     
  13. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf ben je ook niet de slimste dat je zoveel moeite blijft doen om een stel domme 360 fanboys probeert te overtuigen.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Okee laat me je even wat vertellen. xboxworld.nl. Daar staat toch Xbox? Dan is het toch logisch dat er een hoop mensen zijn die graag een xbox gaan halen? Graphics zijn leuk en iedereen wil vast wel de mooiste graphics die er zijn, maar graphics zijn niet alles. Sommigen kijken uit naar de exclusives van de Xbox, sommigen willen graag een gestroomlijnde ervaring met de Xbox, Windows phone en 8. En velen vinden de Xbox controller een stuk beter.
     
  15. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Leis, niet boos worden he!
     
  16. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoezo omdat de PS4 sterker is dan de One? Kom op zeg.. Minder functies? Onder welke steen ben jij vandaan gekropen? One heeft meer functies dan de PS4 hoor.
    XB One gaat 't echt niet veel minder doen dan de PS4 hoor, anders was ik ook wel overgestapt naar de PS4.. :+Ik heb alle vertrouwen in MS dat het allemaal nog goed gaat komen. Zoals ik al zei; concurrentie zal blijven tussen Sony/MS. Dat de PS4 sterker is een feit inderdaad, maar de One zal weer andere sterkere punten hebben dan de PS4.

    We zullen zien als de consoles uitgaan komen. Verwacht pas over 2/3/4jaar echt enorm verschilt te gaan zien.


    Leuk stukje;

    PS4 en Xbox One bijna identiek


    Nieuws | 25 oktober 2013 - Gevraagd naar hun mening over de PS4 en Xbox One hebben Shinji Mikami en Keiji Inafune tegenover Edge gezegd dat er voor hen als ontwikkelaars weinig verschil zit tussen de PS4 en Xbox One. Alhoewel de specs van de PS4 beter zijn dan die van de Xbox One maakt dat volgens Mikami en Inafune weinig uit voor het ontwikkelen van games.

    Shinji Mikami
    Mikami stelt dat Microsoft het gat met de PlayStation 4 de afgelopen tijd iets heeft weten te dichten door sommige specificaties wat te verbeteren. Voor de bedenker van de Resident Evil-serie is er dan ook weinig aanleiding om extra veel tijd te stoppen in het beter maken van één specifieke versie van een game. Sterker nog, Mikami zou het liefst maar voor één console ontwikkelen.
    Quote:
    There’s no real difference between them. We only need one console. Why do I have to make two versions of a game? And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical. So either will do.

    Keiji Inafune
    Ook Inafune ziet vanuit een ontwikkelaarsstandpunt weinig verschil. Als het op de details aankomt is er verschil, maar ontwikkelen voor de ene of de andere console is volgens hem niet wezenlijk anders. Dat zou goed nieuws moeten zijn voor gamers, zeker gezien de problemen die sommige ontwikkelaars hadden met het ontwikkelen voor de PS3 toen deze net uit was.
    Quote:
    I don’t think there’s a major difference between them. If you get down to the tiny details then maybe each is better at one thing than the other, but it doesn’t really impact the way you make a game. It’s not like PS4 or Xbox One are particularly hard to develop for. Quite the opposite: you can make whatever you want on either one, and that should be enough for anyone.

    Als de beweringen van Mikami en Inafune kloppen en het voor ontwikkelaars weinig uitmaakt voor welke console ze ontwikkelen, dan is de kans groot dat PS4 en Xbox One-versies van games niet veel van elkaar zullen verschillen. Iets dat ook de afgelopen twee generaties al zichtbaar was met de Xbox en de PlayStation 2 en de Xbox 360 en PlayStation 3.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    :+

    Verder heb je gelijk.
    We moeten gewoon de verschillen gaan aankijken de komende maanden, ben er wel zeker van dat er een verschil is maar wat? dat moet blijken.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Hier stond zonet wat anders geloof ik :+
     
  19. matthijs007

    matthijs007 Active Member

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    4
    Mikami en Infafune hebben beide geen games in ontwikkeling voor Xbox One of PS4, dus wat weten zij er nou over? Je kunt beter kijken naar de specs en de games die nu in ontwikkeling zijn maargoed.
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Jep, wilde het aanpassen, maar de hele tekst was al verwijderd.
    Hij is weer terug!

    Ninjaedit :+
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013

Deel Deze Pagina