Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Die whey shake laat ik juist weg nu en neem caseïne shake voordat ik ga slapen. Zijn juist langzame eiwitten.

Heb niet echt een schema van m'n voeding en het hoeft ook niet perfect te zijn. Heb geen zin om alles te wegen enzo dus hieronder wat ik vandaag heb gegeten. Dit komt redelijk overeen met wat ik normaal eet. Weet niet overal het aantal grammen van.

6:30
    Havermout, caseïne shake.

9:30
    4 boterhammen pindakaas. (neem ook vaak kipfiletof rosbief, tonijn vind ik niet lekker).

12:00
    2 boterhammen pindakaas, bak kwark, banaan.

15:00
    2 boterhammen pindakaas, appel

17:00
    Mass perfection van b&f, en was alvast gaan koken dus denk 50 gram kip op.

18:00- 19:00 trainen

19:30
    250gr aardappels, lof en 200 Gr kip.

22:00
    Neem ik nog een caseïne shake voor het slapen gaan.

Elke dag eet ik rond hetzelfde tijdstip. Aangezien die whey shake heel dicht op het slapen zit als ik die na het trainen neem ik heb ik die al een aantal weken eruit gelaten maar weet niet of dat goed is.

S'ochtends kan ik opzich brood en ei eten ipv shake. Volgens mij moet dat ook wel goed zijn alleen kost wat meer tijd. Had vandaag toevallig geen vleeswaren dus is pindakaas wat eentonig. Maar niet echt slecht toch?

Als ik forums op internet kijk zie je sommige nog veel meer shakes nemen, zal vast niet heel slecht zijn maar begon er met 1 en neem er nu dus ik totaal 3.

Probeer dus globaal de dag door genoeg koolhydraten en eiwitten binnen te krijgen, geen zin om alles precies uit te rekenen omdat het op mij volgens mij ook niet zo heel veel invloed en het wel leuk moet blijven!

Ik neem nooit 4 shakes op een dag, alleen laat ik m'n wet shake er uit en weet niet of dat juist verstandig is. S'ochtends kan ik wat makkelijker m'n eiwitten uit vast voedsel halen dus die kan ik laten vallen als het moet.

Edit; ff uitgerekend op m'n telefoon hoeveel ik van alles binnen krijg. Cal 2916 vet 88 eiwit 226 koolhydraten 296 gram krijg dus wel voldoende eiwitten binnen. Weeg 85 kilo met een vetpercentage van 15%. Iets wat simpel aante passen is éénen verbetering is?

Laatst bewerkt: 25 nov 2013
  2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Groentes/ Vitamines?

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Vandaag lof, denk zo'n 150gr. Appel en banaan. En een animalpak alleen denkt iedereen daar anders over ;). Mis je dan nog iets pine?

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Dan lijkt het me prima. Hoelang ben je? Ik neem aan dat je bulkt en dan is 2900cals niet echt veel. Echter als je goede gains maakt dan is het geen enkel probleem. Zit zelf namelijk ook maar op een paar 100cals surplus en het gaat goed.

Dus kijk aan hoe het gaat. Weinig gains -> cals uppen, goede gains -> niks veranderen.

5. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ben 1,80 en idd aan het bulken. 1e keer dat ik het doe want ben in januari pas met krachttraining begonnen en zoals de meeste het 1e half jaar lopen klote. Gelukkig een zwager die me daarna goed op gang heeft geholpen maar krijg me info graag van meerdere mensen aangezien er in dit wereldje nogal anders overal tegen aan word gekeken. Nu een maand terug van vakantie en sindsdien aan het bulken, ga gelijk flink in gewicht omhoog. Trainingen pak ik nu serieuzer aan en probeer elke keer het maximale er uit te halen. Gelijk een hoop mensen in me omgeving die zien dat me lichaam veranderd dus dat is wel fijn om te horen!!!

6. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Laatst al een keer gepost over Rippetoe, waar ik sinds september mee bezig ben.

Gains zijn als volgt:

Gewicht: 73kg -> 78,5kg (nu al ongeveer 4 weken op dat level, niet genoeg gegeten)

Deadlift: 70kg -> 125kg (RM is 150kg)
    Squat: 60kg -> 115kg
    Bench: 50kg -> 70kg
    Pendlay: 50kg -> 80kg
    Overhead: 30kg -> 40kg

Zoals te zien heb ik wat problemen gehad met zowel benchen als overhead press. Al vaak genoeg moeten deloaden (bij overhead echt een drama).

De respectievelijke dips en pull ups die ik na workout A & B doe heb ik vooralsnog niet met gewicht gedaan omdat er geen riem is.

Ik denk dat de trage progressie in m'n bench en overhead mede komt omdat ik niet weighted dips en pull ups doe, iemand die dat kan bevestigen?

7. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Met pull ups verbeter je niet perse je press workouts, zijn meer de antagonisten van elkaar.

Het zou kunnen dat je gewoon iets minder aanleg heb voor de triceps en pecs'. Dippen hoeft niet altijd met riem als je meer gewicht wilt overigens, ik heb meerdere mensen 'm uit zien voeren met een dumbell tussen de onderbenen (moet iemand anders je wel even helpen met het plaatsen van het gewicht).

Eet en rust je verder goed?

8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ja dat met die dumbells heb ik wel een paar keer gedaan, maar vind ik toch niet ideaal.

De laatste vier weken heb ik niet echt goed gegeten (wel goed, maar niet genoeg). Vooral veel eiwitten gemist. Deed geen shakes meer, dronk nauwelijk melk en at bijna geen eitjes.

Ook heb ik de laatste vier weken veel trainingen gemist (2x ipv 3x per week). En ik stap weer wat meer waardoor ik minder rust heb. Niet de meest ideale omstandigheden dus.

Dat neemt niet weg dat m'n bench en overhead ook achterbleven toen ik alles "goed" deed.

9. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Waarom mixen caseine shakes zo moeilijk? Moet echt een fucking mixer gebruiken wil ik alle klontjes eruit krijgen. Maar 's avonds voor het slapen gaan vinden mijn huisgenoten niet zo chill..

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Meer water?

11. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Betere kwaliteit whey aanschaffen? O-)

12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Heb dat ook met caseine, maar je hebt van die ijzeren spiraaltjes die je in je beker kan doen en als je dan gaat schudden dan heb je minder klontjes.

13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Shakerballs krijg je toch gewoon als je een shaker koopt (of krijgt als je bij bodyenfitshop bestelt). Heb nooit klontjes daarmee

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Oh, die van mij had dat niet, maar ik heb zelf ook pas 1 beker van b&f en dat is die met die compartimenten aan de onderkant.

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Je moet wel gelijk de beste shaker met zo'n balletje er bij bestellen. Alles mixt eenvoudig daarmee. Die andere shakers zijn kut en probeer ik te vermijden.

16. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Voor het opdrinken is het misschien niet zo lekker, maar ik heb dat ook wel eens met mijn whey, hoef dan wel geen mixer te gebruiken, maar moet soms wel heel hard schudden. Als je het gewoon opdrinkt krijg je het ook prima binnen. In je maag gaat toch al die shit wel door elkaar. :p

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. De vertering van eiwitten uit vast voedsel is meer optimaal dan die uit vloeibaar voedsel.

18. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nogal logisch dat het in je maag samenkomt, maar klonten zijn echt smerig. Voor mijzelf is het belangrijk dat ik m'n dieet leuk en lekker houd, omdat ik anders m'n motivatie kwijtraak, als ik elke dag een shake zou drinken die ik niet helemaal lekker vind, dan zou het echt zwaarder worden voor me. :+

19. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Tsjah. Dat is dan een stukje discipline... ;)

Ik heb daar nooit zoveel moeite mee. Tuurlijk is het een voordeel als je dieet lekker is, maar als ik weet dat iets heel goed voor me is, maar het smaakt misschien niet even lekker, dan zet ik me daar wel over heen.

Overigens, als je 1 keer een shake iets minder goed kan mengen omdat je anders anderen wakker maakt, dan is daar wel overheen te komen volgens mij. En smaakt blijft hetzelfde, gewoon naar binnen werken die handel... :p

20. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik zie er eigenlijk vaak vooral tegenop om direct na de training een shake naar binnen te werken. bah

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina