[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Of creëer banen...

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Meen je dit? 8)

3. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Vind ik niet, er zijn meerdere opleidingen waar je veel voor moet doen/kunnen voor je eraan mag beginnen, denk maar aan opleidingen waar je eerst selectiedagen hebt of een bepaald profiel en cijferlijst voor moet hebben en dat dat bepaald of je veel of weinig kans gaat hebben bij loting.

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Natuurlijk :-/

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die zogenaamde 'Melkert banen' kosten geld....die leveren niks op.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Dan ben ik blij dat jij niet in de politiek zit. Dit is toch geen oplossing van het probleem?

Sowieso, moet de overheid dan maar gewoon advocaten en PR-adviseurs in dienst gaan nemen? Hoe zie jij dat in godsnaam voor je?

Heb je trouwens ooit gehoord van een scheve arbeidsmarkt? Of denk jij dat er op dit moment geen vacatures bestaan omdat 7% werkloos is?

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Daar sloeg mijn punt ook op uiteraard. Zat banen in de beta-hoek.
    (Ok, behalve bouwkunde, maar dat is dan ook een knip-en-plak opleiding :+)

Sorry, inside joke

Maar zoals Tyrant inderdaad zegt is het allemaal niet zo simpel als veel mensen denken. Mensen schreeuwen, net zoals Yellow in dit geval, te snel over dingen puur om de politiek af te zeiken. Er gebeuren in de politiek inderdaad ook veel foute dingen, maar als het allemaal zo simpel was als veel mensen doen denken dan zouden we al jarenlang in een perfecte wereld wonen.

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Haha, okay Inspector Gadget. Je weet dat ik een klein beetje verstand heb van derdengelden en het beheer daarvan? Vertel me dan eens wat een notaris aan voordeel zou hebben aan het niet toekennen van de 5 miljoen?

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb je het filmpje gezien? Anders moet je hem eens opzoeken en het gedrag van de notaris nog eens analyseren.

Zal me niks verbazen als het geeneens een notaris is, maar iemand die alleen zo genoemd wordt en in dienst is van de televisie zender.

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hehehe, je gaat je nu wel op heel glad ijs begeven hè ;)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Zit die notaris er compleet vrijwillig...?

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Yellow, scholieren zijn lui en onverschillig. Mede vanwege de puberteit, mede vanwege het gebrek aan uitdaging in het middelbaar onderwijs. Jeugdwerkloosheid en slechte studiekeuzes gaan hand in hand in dit land. Tijd om daar eens orde op zaken in te stellen!

Studentenorganisaties pleiten voor de tussenweg: Matching (in plaats van selectie).
    Dat wil zeggen dat opleidingen een intakegesprek krijgen om scholieren een rëeel beeld te geven van de opleiding en om te discussiëren over hun motivatie. De intake is verplicht, maar dient enkel als eye-opener; er is dus geen bindend advies.

In mijn ogen is er echter niets mis met selectie / numerus fixus. Maarrr, de nadruk van de selectie moet dan wat meer op motivatie liggen en het plafond moet zo hoog zijn dat je vooral hen buiten de deur houdt die zonder doordachte studiekeuze binnen willen komen.

Een knip-en-plak opleiding? Cursus zul je bedoelen!

Doe dat inside-grapje dan wel goed.

Laatst bewerkt: 25 nov 2013
  13. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Matching klinkt ook wel interessant. Mijn eigen ervaring met de middelbare school is trouwens dat de studieloopbaan begeleiding behoorlijk werd verwaarloosd en dat is eigenlijk zonde. Goede begeleiding in combinatie met matching/selectie zal het probleem denk ik deels oplossen.

Laatst bewerkt: 25 nov 2013
  14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Klopt, maar misschien wel een tijdelijke oplossing. Het is al gecompliceerd genoeg om een staat van banenmaatschappij in stand te houden. Zeker als er elke dag 700 werklozen bijkomen, waarvan sommige vers van college / HBO of Universiteit. Als je het nu tijdelijk zou beperken, dan zou je ipv 1000 sollicitanten, er nu misschien 700 hebben, met deze maatregel, tegen misschien 800 vacatures. Het is slechts een voorbeeld, maar kijk eens naar de zorg. Gigantische overschot aan mensen met zorgdiploma's, maar het merendeel in bijvoorbeeld de ouderenzorg is nu vrijwilliger, vaak ouderen zelf. Soms moet je wel iets beperken, als dat op langere termijn goed is voor de maatschappij en haar banen. Het probleem van de minister, of de media, vond ik vooral de manier waarop dit naar buiten word gebracht. We ons bewust worden van dit soort zaken, maar in dat artikel komt het zo kinderlijk over op mij.

15. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Maar de boodschap is ook gericht tot kinderen.

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Scholieren, noem ik niet echt kinderen meer, maar jong volwassenen.

17. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ook 12 jarigen?

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je hebt gelijk, scholieren zijn zelfs nog erger en koppiger dan kinderen!

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    wtf is dat van die tolheffingen voor buitenlanders? leuk om vrij te reizen in de EU!

20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik werd van DIT artikel en de bijbehorende video echt een beetje verdrietig. =(

Wanneer gaan mensen eens 'normaal' tegen elkaar doen…

Deel Deze Pagina