Dit is ook precies de reden dat ik mijn zoon eerst op reis stuur na de middelbare school. Hij heeft er dan (iig) jaar gymnasium opzitten en al een groot stuk puberteit vol met hormonen, gewijzigde dromen en nieuwe inzichten. Dat is, wat mij betreft, dan nog niet het moment om een goede studiekeuze te maken. Dat is juist het moment om even een pas op de plaats te maken.
Als ik kijk wat ik heb gestudeerd:
- Bedrijfskunde (WO)
- Accountancy (WO)
- Sport Gezondheid en Management (HBO)
- Bestuurlijke informatiekunde (WO)
- Commerciële economie, avondstudie (HBO)
CE heb ik uiteindelijk naast mijn werk afgemaakt waarbij ik het 3e en 4e jaar in 1 jaar heb afgerond. Doodzonde want ik stond op de uni een 8 gemiddeld. Echter door al het geswitch, slechte begeleiding en voorlichting had ik geen flauw idee meer wat ik nu echt wilde en ben ik gewoon maar 'iets' gaan doen.
Uiteindelijk ben ik met veel pijn en moeite en heel hard werken terecht gekomen op een (WO) functie die ik leuk vind. Maar mijn huidige functie als analist heeft nul komma nul te maken met mijn afgeronde studie en uiteindelijk had ik veel liever een studie Bouwkunde gedaan aan de TU Delft.
edit: ik ben ook helemaal niet blij met de profielkeuzes die in de derde al moeten worden gemaakt. Mijn zoon laat nu alle exacte vakken zoveel mogelijk vallen terwijl ik redelijk zeker weet dat hij daar uiteindelijk spijt van gaat krijgen.
Laatst bewerkt: 28 nov 2013