Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dan eet je toch stuk vlees of ei of iets

2. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Tsjah, dan vraag ik me af hoe hard en vaak je traint. Zou best heel hard kunnen zijn, en dat je het gewoon moeilijk hebt om shakes te nemen hoor.

Maar als ik getraind heb wil ik echt alles wat maar (gezond) voedsel genoemd mag worden naar binnen werken, inclusief shakes dus.

Ook heeft het nemen van shakes vrij weinig nut als je maar een paar keer per week traint, of gewoon totaal niet hard.

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Mwah, ik vind er wel wat inzitten, zo'n shake is toch wel vaak zwaar en zeker na het trainen gelijk zoiets naar binnen werken is dat toch niet het allerlekkerste.. Verder neem ik eigenlijk ook altijd een shake van te voren en nooit daarna. Misschien helpt dat iets?

Verder na aanleiding van Yellow in het pats topic, wie traint hier allemaal met handschoentjes? Ik heb dat nog nooit gedaan eigenlijk.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je een shake na je training neemt met alleen whey isolaat ben je ook een kleine 2 uur te laat, maar goed.

Daarnaast vind ik handschoenen mij in alle opzichten beperken in mijn grip. Ik gebruik nu al een tijdje vloeibare kalk bij >BW Deadlifts. Verder gewoon mijn handen.

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Kevf heeft weleens een linkje gepost dat het eigenlijk niet uitmaakt wanneer je je shake neemt, als je maar genoeg binnen krijgt op de dag zelf. Geen idee wat de waarheid is hiervan, maar zijn zoveel tegenstrijdige berichten te vinden.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Over dit onderwerp zijn de meningen ook zo verdeeld dat je nergens echt een pijl op kunt trekken. Soms drink ik een shake voor en soms na de training. De laatste tijd meestal na, ook wel periodes ervoor gedaan. Na de training kan weleens 'moeilijk' zijn om meteen wat op de maag te krijgen, maar als je gewoon ff 5 of 10 minuutjes gaat zitten of whatever is het daarna heus wel te doen.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Zorg gewoon dat je voor en na je training proteine binnenkrijgt dan zit je altijd goed. Niet dat ik denk dat het heel veel uit zal maken though.

En ik heb echt totaal geen moeite met een shake drinken op elk tijdstip, paar slokken en het is weg. De mensen die er moeite mee hebben, nemen jullie ook wel eens een pre workout shake? Ben benieuwd of je die weg krijgt.

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ben weer toe aan een nieuw schema, dit leek me wel een leuk schema. Beetje goed schema volgens jullie?

9. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Ben sinds vandaag begonnen met fitness. Speel zelf al op redelijk niveau hockey dus conditioneel en qua gewicht zit het wel goed. Ben 1.94m en 83kg.

Reden dat ik ben begonnen is dat ik wat meer spiermassa wil kweken en mijn bovenlichaam (schouders+borst) wat breder wil hebben. Instructeur vertelde dat ik gewoon rustig aan moest beginnen en vooral niet te overbelasten (logisch).

Heb wel een aantal vrienden die het al wat langer doen en dus van die 'shakes' (ben nog een noob op dat gebied:cool:) gebruiken. Kan dit voor beginnelingen erg veel kwaad om hier ook gebruik van te maken? En gebruik je dan zoiets al Whey Perfection of maken jullie echt zelf shakes?

Wil nu beginnen met 3x in de week te gaan trainen.

10. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Zoals al vaker is gezegd: Fitness eerst zonder shakes en shit. Dan groei je al genoeg. Als je vervolgens aan je max zit/ denkt dat je aan je max zit, kun je shakes gaan drinken :)

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ff snel gekeken en ziet er goed uit. Pak nu ook bijna alles twee keer per week en maak goede progressie. Ik zeg doen.

Je raakt niet zo snel overbelast hoor. Gewoon alles trainen, je kan een split doen of een fullbody, ligt er een beetje aan op welke dagen je kan gaan trainen.

Verder is het handig als je je goed inleest in de basics.

Over de shakes, het is een aanvulling op je dieet. Door shakes te drinken raak je gemakkelijker aan je eiwitbehoefte. Dus ga eerst maar je dieet regelen, zorgen dat je genoeg calorien en eiwitten binnenkrijgt.

Ik krijg het idee dat je totaal niet weet wat shakes daadwerkelijk doen. Correct me if I'm wrong.

Tuurlijk kan je in het begin shakes drinken, zo kom je makkelijker aan je eiwitbehoefte zoals ik al zei.

12. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Jullie hebben beide gelijk. Maar als je begint met sporten moet je eerst maar eens kijken of je daadwerkelijk de inzet en motivatie hebt om echt keihard te gaan trainen. Wat veel (normale) mensen doen is 2-3x per week een beetje sporten. En dit is op zich leuk om je lichaam wat fitter te houden dan anders, zeker als je een kantoor baan hebt ofzo. Maar pas als je keihard gaat trainen en vaker in de week, denk aan 5-7x of nog vaker, en altijd met 110% inzet, dan haal je wel het maximum uit eiwitshakes en andere supplementen.

Wil dus niet zeggen dat als je minder vaak en/of minder hard traint je geen baat kan hebben bij die dingen. Maar het heeft gewoonweg geen enkel nut, omdat je deze behoefte dan nog prima kan regelen met een simpel dieet. En denken dat je dan extra aankomt doordat je allerlei shit inneemt is volstrekt onzin. Je kan alleen massa opbouwen door keihard te trainen, period. Eiwitshakes en andere supplementen zijn er enkel om je te ondersteunen en het proces wat makkelijker te maken.

13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    7x per week of vaker trainen? Wat voor kuurtjes doe je?

Voor de rest is het onzin om te zeggen dat je meer uit je supplementen haalt als je vaker traint. Verder kan je ook met 5-6x in de week trainen je behoefte prima regelen met een simpel dieet, ik snap niet waarom dit anders zou moeten zijn.

14. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Heel simpel, als je lichaam meer of harder moet werken moet er ook meer brandstof in. Vergelijkbaar met een auto.

Als iemand licht traint en niet zo vaak per week, waar gebruik je die extra eiwitten e.d. dan voor...?

Met wat voor kuurtje ik doe snap ik niet helemaal wat je bedoeld.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus je stemt je voedingsschema af op je behoefte, of dit nu met of zonder shake is ligt puur aan je voedingsschema, niet aan het aantal keren dat je sport. Zeggen dat je meer uit supplementen haalt als je meer sport is onzin, het geeft alleen maar aan dat je een makkelijkere weg kies om aan je eiwit behoefte te komen.

Overigens was het volgens mij juist kevf die over timing van je shakes begon, maar dat kan alleen kevf aangeven

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Er zijn twee dingen die mij in het begin heel erg hebben geholpen. Vooral richten op compounds (squats, bench press, deadlift) en meteen zorgen dat je vooral let op de uitvoering en nog niet zo op het gewicht (starting strenght is bijv. een goed schema hiervoor).

Daarnaast is het handig om wat basiskennis te hebben, zeker m.b.t. voeding. Als je een keer wat tijd hebt zou ik deze site eens bezoeken. Hier staat eigenlijk alle informatie die je in het begin moet weten op één pagina uitgelegd. Ook zaken als supplementen e.d.

Laatst bewerkt: 3 dec 2013
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik maak me iig niet meer al te druk om de tijden. Ik kan me het linkje niet meer herinneren :+

18. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Wat killaz zegt.

Als je vaker traint -> behoefte hoger -> in verhouding alles uppen. Ik snap niet wat hier zo moeilijk aan is...? Even simpel.

Wat versta jij onder licht trainen? En je zal altijd moeten herstellen + overcompensatie d.m.v. eiwitten, ongeacht hoe vaak je traint.

Met een kuurtje bedoel ik wat voor steroids je allemaal gebruikt. Als je als natty 7+ keer gaat trainen per week ben je niet helemaal goed bezig.

19. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Vanaf 16 dec heb ik het (hopelijk) een tijdje een heel stuk rustiger. Zit voor die periode ook te kijken naar dergelijke schema's waar je spiergroepen 2x pw pakt (doe dat nu met UB-LB-FB). Dat P.H.U.L. schema ziet er aardig uit. Paar kleine aanpassingen en ik kan me er goed in vinden. Alleen zware deadlifts op 'powerdag 2' nadat je de dag er voor ('powerdag 1') rug zwaar onder handen hebt genomen, kan dat nog problematisch worden op de een of andere manier?

20. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Thanks voor de reacties.

Zal de komende weken eens even aankijken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina